Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Kommer bilden med nu?
Kommer bilden med nu?
Är det någon som vet hur det har gått för Stokke?
Grattis Milie!!!
Usch då. Jag har inte läst här på ett tag men inser nu att det hänt en del tråkigheter. Kram till er alla!
Tänk vad kul det skulle vara om man lyckades bli gravid nu och berätta det för familjen i jul :)
Då kanske julen blir lite roligare (om familjen inte blir sura för att jag skaffar barn helt själv).. kommer nämligen bli första julen utan min älskade pappa som gick bort i maj.
Grodansmamma, får jag fråga hur det går till att skaffa barn på egen hand? Ringer man till kliniken när det är positivt äl-test och får en tid direkt? Du behöver såklart inte berätta om du inte vill, är bara nyfiken på hur det funkar rent praktiskt.
Ammela: japp, vi körde den de två sista månaderna. Tror jag fick ett tidigt missfall första månaden och andra månaden kunde vi inte fullfölja planen, men det tog sig ändå! Så jag tror absolut på SMEP! Jag håller tummarna för dig!! Ja, och alla andra också såklart!!
Från en annan sida:
Kan ett ägglossningstest användas som graviditetstest?
Ägglossningstest kan i huvudsak inte känna skillnad på hormonet LH (som ökar dagarna innan ägglossning och som är det ägglossningstester ska reagera på) och hormonet Beta HcG (som finns enbart vid graviditet). Men man ska inte se ett positivt resultat på ett ägglossningstest som ett definitivt tecken på att man är gravid.
Grattis elilou!!
Fy fan vad besviken jag blev idag! Tog ett äl-test och det visade en glad gubbe, tog ut atickan och var ett tredje streck snett över så tog ett till, ingen glad gubbe, och fick ju då lov att ta ett gravtest, visade inget... måste alltså varit fel på det första äl-testet! :/
Åhhhhh!! Är ju på dag 17 och fortf ingen stegring. Inte heller någon temphöjning! Vi har sett till att mysa från dagen efter mensens avslut och varannan/var tredje dag dock. Så vi kan ju inte ha "missat" ÄL om det nu skett. Det är väl bara att fortsätta.
Så här var det för mig den månaden jag blev gravid också. Ingen stegring på ÄL test. Kan man ha ÄL men ha för låga halter för att äl test ska upptäcka dom? Strecken varierar ju från svaga till starka men aldrig starka som kontrollstrecket. Har främst testat på eftermiddagen efter jobb. Men senaste dagarna har jag testat på
Morgonen och ibland på e m med. Nada. Nästa period köper jag clearblue digital ist för Apotekets egna.
Tack Solros! Känns skönt att du säger så. Jag har nämligen lite ont i nagen idag precis som ÄL-smärta. Efs kroppen säger en sak och de billiga ÄL-TEST var negativa köpte jag Cb idag. Men det var också negativt.
Brukar ni känna av ÄL? Om ja, får ni ont innan eller efter ÄL?
Grattis vinterros!
Hörni! Jag tror att jag precis plussade! Ahh, jag som inte har haft några symptom alls! Första gången som kroppen inte luras! För vist är väll detta ett positivt test? Det är idag två veckor sen jag hade ägglossning så vågade mig på att ta ett test nyss. Haha jag är helt chockad och skakis, men lite mer skeptisk än förra gången jag plussade.. Hoppas att den här lilla pricken vill stanna kvar i magen så att jag slipper ett till missfall..