• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Fjällsippa

Jag vet inte om det här hör hit men jag måste fråga vad ni tror. De senaste två gångerna som jag har legat med min man så har vi fått avbryta för det har gjort för ont. Det är en känsla av att han trycker emot livmodertappen och den är jätteöm. Jag har aldrig känt så tidigare, och vet inte vad det är?!

När jag googlar så står det att det kan vara så vid ägglossning eller om man inte är tillräckligt upphetsad/uppvärmd liksom. Ägglossning hade jag för 9-10 dagar sen (iallafall positivt äl-test 11 dagar sen) och jag var absolut upphetsad, så ingen av de förklaringarna tycker jag kan stämma.

Jag har alltså bara ont vid penetration. Möjligen något mer flytningar, men jag tycker inte det ser ut som svampflytningar. Efter första gången så kände jag på tappen och den satt superlågt, andra gången högre men ändå lätt nåbar.

Är det någon som haft något liknande som kan råda mig?!

• Fjällsippa
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-01 17:13:12 följande:

Fjällsippa: Hade precis den känslan vid sex och några dagar därefter var testet positivt :)

Oh, det låter ju lovande! Jag gjorde ett äl-test bara för att utesluta att det var nåt vaksinera, eftersom det står att man kan få ont när man har ägglossning. Till min förvåning var testet positivt eller iallafall nästan, vilket jag inte alls hade väntatmig. Efter lite googlande så inser jag dock att det inte är så konstigt, äl-test kan visa positivt precis innan mens (BIM-5 idag) eller när man är gravid. Med det du säger, BowserSchauzer så får jag lite lite hopp, även om jag inte riktigt vågar för jag är rädd att bli besviken.
  • heyorange

Hej! Jag hoppar med här om det är ok :)

Är 28 och väntar också på det första plusset! Har inte ätit p-piller sen i februari i år.

Har BIM 24/8 och ÄL inväntas nästa vecka. Jag har tänkt att använda mig utav ÄL tester vilket jag bara testat enstaka gång förut. Så nu ska vi försöka på "riktigt".

Tips på bästa sätt av användning av ÄLtesterna?

• Sserena86

Hej igen! Har haft semester så har inte varit inne här på ett tag. Hur går det för alla?

Jag hade äl i tisdags enligt äl-testerna så jag har BIM 11/8.. Seg väntan nu..

Har precis fått veta att min bror kommer att få en bebis till i februari. Så nu är både min brors fru, min mans svägerska och min bästa kompis gravida. Jag vill också! Jag försöker tänka att den dagen vi plussar så kommer det att vara kul att vårt barn har så många jämnåriga barn runt sig, men det är svårt att inte känna sig iallafall lite avundsjuk på dem som redan plussat..

• Sserena86
    heyorange skrev 2014-08-02 11:47:23 följande:

Hej! Jag hoppar med här om det är ok :)

Är 28 och väntar också på det första plusset! Har inte ätit p-piller sen i februari i år.

Har BIM 24/8 och ÄL inväntas nästa vecka. Jag har tänkt att använda mig utav ÄL tester vilket jag bara testat enstaka gång förut. Så nu ska vi försöka på "riktigt".

Tips på bästa sätt av användning av ÄLtesterna?

Jag är alltid kissnödig när jag vaknar så jag passar på att ta ett äl-test då. Jag använder digitala test så att jag slipper tolka o tyda dem själv, det tycker jag är smidigt.
  • Diamant

Sserena86
    Ja visst är det HEMSKT när verkligen ALLA runt omkring en är med barn! 
    Man är såklart glad för deras skull men man blir lite avis.. Vill ju också gå runt och stråla, ha en vacker rund mage och en liten på väg! 

Min mans svägerska, min lillasyster, tre av mina närmsta vänner, ALLA är gravida!! 
    Det börjar bli dags att få plussa nu! :P 

• Fjällsippa
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-01 17:13:12 följande:

Fjällsippa: Hade precis den känslan vid sex och några dagar därefter var testet positivt :)

BowserSchnauzer, om du är kvar i tråden:

Hur länge kände du så här/ känner du det fortfarande? För mig ömmar det fortfarande men inte lika mycket. Igår kunde vi inte ha sex i vissa ställningar, som aldrig varit problem förut, men i andra gick det bra även om det kändes lite. Är på BIM-3 idag och testade negativt igår men hoppas på att det var för tidigt att testa. Jag testade kl 6.30, men hade varit på toa kl 4. Vet inte vilket man ska räkna som morgonurin? Jag kissar nästan alltid en gång/natt. Känns lite meckigt att hala fram testet vid 4 på morgonen...
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU