• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • joss82
    frida-li skrev 2014-08-07 21:23:09 följande:
    Jag e också snustorr sen i förrigår. tror jag hade ÄL som du ungefär då fastän det är mycket tidigare än periodtracker appen räknat ut, nämligen att det ska va imorn.
    Jag har BIM 22/8 så det känns som en evighet dit. Nästa försök ska jag testa med ÄL-stickor tror jag, eftersom jag misstänker att min ÄL inte alls stämmer med hur kalendrar räknar ut. Sablars dyrt bara.
    Om du hade ÄL för ett par dagar sedan har du nog BIM tidigare än 22/8? Eller har du väldigt lång lutealfas?
  • frida-li
    joss82 skrev 2014-08-07 21:27:38 följande:
    Om du hade ÄL för ett par dagar sedan har du nog BIM tidigare än 22/8? Eller har du väldigt lång lutealfas?
    Egentligen har jag ÄL imorgon 8/8 eftersom jag har BIM 22/8 enligt ägglossningskalendrar. Jag har en cykel på 24-26 dagar. Men jag misstänker att jag har mycket kortare mellan mens och ÄL och alltså hade ÄL redan i måndags, kändes så. Ere det det betyder att ha lång lutefas? 
  • joss82
    frida-li skrev 2014-08-07 21:46:41 följande:
    Egentligen har jag ÄL imorgon 8/8 eftersom jag har BIM 22/8 enligt ägglossningskalendrar. Jag har en cykel på 24-26 dagar. Men jag misstänker att jag har mycket kortare mellan mens och ÄL och alltså hade ÄL redan i måndags, kändes så. Ere det det betyder att ha lång lutefas? 
    Om du har en något oregelbunden cykel, eller i vilket fall egentligen, är det aldrig helt säkert med någon ägglossningskalender. Den räknar bara på ett genomsnitt av de månader du lagt in hittills och utgår ifrån att du har 14 dagar mellan ÄL och mens. Lutealfasen, perioden mellan ÄL och mens, brukar vara samma från månad till månad men är olika lång för olika tjejer. 12-16 dagar tror jag man brukar kalla helt normalt. Så för anteckningar över när du har ÄL och se vad du har för lutealfas ungefär, istället för att lita på en app. Kolla ÄL med stickor om du är osäker på när den är. Tips på vägen!
  • frida-li

tack för tipset, definitivt stickor nästa månad! jag skulle säga att jag har en väldigt regelbunden mens. nästan uteslutande 25 dagar. det händer att det är 24 eller 26 dagar också. så har det varit i över två år nu sen jag slutade med p-piller.

• joss82
    frida-li skrev 2014-08-07 22:03:07 följande:

tack för tipset, definitivt stickor nästa månad! jag skulle säga att jag har en väldigt regelbunden mens. nästan uteslutande 25 dagar. det händer att det är 24 eller 26 dagar också. så har det varit i över två år nu sen jag slutade med p-piller.

Skönt för dig! Då gäller det bara att ta reda på hur lång lutealfas du har ????
  • Fippla

Fattar inget!! 
    Trodde jag fick min mens i morse, lite "spår" på pappret när jag var på toaletten, blev lite besviken och tänkte inte mycket mer på det, gilla läget, på med skydd. 
    Men sen har det inte kommit så mycket mera under dagen!
    Lite brunaktigt men inte mens som den brukar vara.
    Vad är nu detta?!

Vi har inte berättat för någon om våra planer!
    Det är exklusivt bara för oss! 
    Men ser redan fram emot att berätta för min svärmor! Hon kommer blir helt överlycklig!!!! 
    Min mamma med såklart (och pappa) men inte så som min svärmor, hon har väntat många år!! 

• Fippla
    frida-li skrev 2014-08-07 23:21:20 följande:

Fippla, kan det va en nidblödning?

Ingen aning!! Hur vet man det egentligen?
    Väntar lite och ser om det kommer igång, annars kanske jag får göra ett test igen!
    Har känts i kroppen som om det var mens på gång, får se vad det blir utav det hela!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU