• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-12-19 09:58:16 följande:

Hej tjejer! Nu har jag äntligen plussat. Vecka 4 nu :)

Stort grattis <3 Åh va härligt!!! All lycka till er nu!
  • miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-11-13 15:49:58 följande:

Förstår det. Väntar på cellprovsvar innan de kan skicka remiss till ivf. Sen blir det ivf kö i ca 3 månader. Vi har försökt sen aug 2014. Det är ju inte helt omöjligt att det går utan hjälp men eftersom det inte gått hittills så tror jag att det ändå kommer sluta med ivf. Går inte det heller är vi öppna för adoption. Vill så gärna ha en liten.

Både jag o sambon hade bra tester o skulle sätta oss i ivf kö i januari om inget händer till det. Så vår ivf kö är längre än tre månader :(
  • LaFontaine

Jag är tillbaka igen. Min sambo och jag gick ifrån varandra i somras, men hittade tillbaka till varandra. Under tiden stod vi ändå kvar i kön till ivf och i mars blir vi kallade. 

• mikamon
    emzerus skrev 2015-12-19 10:41:48 följande:

Stort grattis <3 Åh va härligt!!! All lycka till er nu!

Tack så mycket! :) Jag har ändå en oro för ett missfall till, men förhoppningsvis så stannar bönan <3 :) Jag mår strålande, förutom lite trötthet.

Hur går det för dig?
  • pandoraDiem
    mikamon skrev 2015-12-19 09:58:16 följande:

Hej tjejer! Nu har jag äntligen plussat. Vecka 4 nu :)

Wow Grattis! Håller alla tummar!
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-12-19 15:32:05 följande:

Både jag o sambon hade bra tester o skulle sätta oss i ivf kö i januari om inget händer till det. Så vår ivf kö är längre än tre månader :(

Så jobbigt med all väntan, men håll ut, tillslut är det vår tur också! Kram
  • pandoraDiem
    LaFontaine skrev 2015-12-19 16:21:39 följande:

Jag är tillbaka igen. Min sambo och jag gick ifrån varandra i somras, men hittade tillbaka till varandra. Under tiden stod vi ändå kvar i kön till ivf och i mars blir vi kallade. 

Det är nog runt samma tid som vi kommer bli kallade. Spännande :)
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-12-20 00:36:18 följande:
    Tack så mycket! :) Jag har ändå en oro för ett missfall till, men förhoppningsvis så stannar bönan <3 :) Jag mår strålande, förutom lite trötthet.

Hur går det för dig?
    Förstår din oro men jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen nu! <3 
    Härligt att höra att du mår bra också :) 

Jag/vi kämpar på... Har haft 5 tidiga missfall sen förra hösten o just idag är jag på äl+12 o känslan säger verkligen att jag är gravid. Får se om det är önsketänkande eller om det stämmer :) På nåt sätt så är jag ändå väldigt optimistisk o tänker att nån gång lär det ju bli vår tur :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-12-20 10:55:24 följande:

Förstår din oro men jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen nu! <3 

Härligt att höra att du mår bra också :) 

Jag/vi kämpar på... Har haft 5 tidiga missfall sen förra hösten o just idag är jag på äl+12 o känslan säger verkligen att jag är gravid. Får se om det är önsketänkande eller om det stämmer :) På nåt sätt så är jag ändå väldigt optimistisk o tänker att nån gång lär det ju bli vår tur :)

Då är vi på ungefär samma ställe i cykeln. Jag hade bestämt mig innan äl denna gång att tillåta mig själv att hoppas lite. Har gått sådär, men får se om några dagar iaf :) går det inte så är det iaf ett helt nytt år framför mig. Klart det kommer vara vår tur nångång också! Kramar och god jul!
  • Anonym (Bella)

Jag är 30 år och har ett on/off lite strulig relation med en kille. Just nu är vi off men attraktionen är så stark mellan oss att vi träffades och hade sex igår. Oskyddat avbrutet, och ser att jag har äl imorgon :-/

På ett sätt fick jag lite värme i hjärtat även om det är fel ;-(

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU