• ammela

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Mitt "jag ska inte prova innan lördag morgon" höll inte. Testade nyss, hållt mig i 5 timmar å chansade, negativt, BIM på lördag så än är inte hoppet ute.

Inte samma flytningar innan mens som jag hade förra månaden, ont i brösten och mer ont i magen. (allt är säkert för mensen kommer på lördag)

• ammela

Vekar inte bli plus för mig denna månaden, fått ganska stor mängd av en blandning mellan bruna flytningar och mens i går och haft lite i dag, mensen kommer nog på lördag om inte innan.

Hoppas ni andra har bättre lycka!

• ammela

Mensen kom idag som jag trodde :/ ser fram mot en myshelg med sambon å så nya tag inför nästa ägglossning!

Hoppas ni andra har turen med er denna månaden.

• ammela
    Ellonbellon skrev 2014-09-15 18:51:21 följande:
    ammela
    Jag bara släppte det. Jag har känt så många tecken, och inte varit gravid. Så jag har insett att det är inte tecken. Statistiken för att få tidiga tecken är så otroligt låg, och av dem så är säkert 90% bara påhittade eller random-"tecken". Om man bara accepterar att det är så, så går det ganska enkelt.

Men med det sagt, det är ju inte som att tanken inte slår mig när jag känner att det drar lite i magen. Men jag vet att det gör det när jag inte är gravid också. Kanske jag borde leta efter icke-tecken! ;)

Bara bestäm dig för att inte känna efter så mycket. Denna månad ska jag inte leta tecken. Man kan ju fortfarande känna saker, men då släpper man dem direkt. Du får veta sanningen tids nog :)
    Ja du har helt rätt. Jag måste lära mig att släppa testatanken också hela tiden, borde ju inte alls testa innan BIM utan se om mensen kommer eller inte men det är så svårt. Ska tänka på dig nästa månad! Nytt BIM för mig kommer nog var den 7 oktober.
  • ammela

Tack, hoppas det går vägen för dig denna månaden!

Hade varit kul att ha en liten presentation av de som är med i tråden här så det går att ha lite koll på er alla med BIM osv, tycker det är svårt att hitta någon att ha kontakt med lite mer regelbundet. Hänger lite i BIM tråden men det går så himla fort där och svårt att hänga med, detta är min favorittråd här.

Men trådstartaren är inte kvar va? Har inte sett något på länge från henne.

• ammela

Ja då förstår jag att ni har börjat fundera lite. Har ni sökt för utredning?

Vi är bara på försök 3 än så länge. 29 år, sambon är 32. Bor i hus på landet en bit utanför Borås med två katter. Jobbar som lärare så vissa dagar funderar jag faktiskt på om jag verkligen vill jobba med 20 stycken på dagen för att komma hem till en men den tanken ändras snabbt till längtan av att sitta uppe på nätterna och gosa med en bäbis! <3

Ni gifter er nu i sommar va? va ni inte 2 stycken här som gifte er ganska nära varandra? Hoppas ni snart får ert efterlängtade plus!

• ammela

Fy vad konstigt system. Går inte hitta någon annan lösning med typ dagmamma eller så? Hur ser det ut med föräldrarpenning i Norge?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU