Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Ja, 4/11 är BIM.. Vi är på åttonde försöket :( första efter missfallet..
Ja, 4/11 är BIM.. Vi är på åttonde försöket :( första efter missfallet..
Åh bra med en uppdaterad lista!! Kan någon lägga till mina uppg? Skriver från mobilen blir så konstigt då.
Hursom... Efter missfallet har jag inte fått första mensen än men hoppas (?!?!) att den ska komma runt den 20/10. Eller ja man kan ju hoppas att den håller sig borta helt men det är nog inte troligt. Vi har inte aktivt försökt bli gravida denna period. Tror vi missade ÄL. Men BIM 20/10 då väl så får vi se...
På tal om ÄL test. Blir så förvirrad utav dom. När jag väl blev gravid så gav de inget utslag. Jag slutade förvisso testa en-två dag innan eftersom jag var på gyn som sa att ÄL var på g (hon kunde se via VUL) och att jag skulle sluta stressa mig själv med ÄL stickor. Men tänkte då att ÄL test ska ju visa (enligt de jag har) positivt 24-48 h innan ägglossning. Men som sagt, det gjorde inte det på mig alls. Tror aldrig jag fått stegring på de testen och jag vet att jag haft ÄL. Kan känna av det som tur är. Är det möjligt att en del aldrig får utslag på de testen?
Min gyn tyckte att jag skulle skippa testen. De tillför bara stress menade hon. Och att jag skulle tänka ungefär att 1 vecka efter mens ungefär och framåt så är det bara att mysa på. Varje dag om man vill/kan/har lust men annars varannan var tredje dag. Oftare än så "behövs" egentligen inte menade hon.
Tja...får se med det. Behövde ju inte fundera över hennes råd mkt där och då eftersom jag plussade efter VUL där hon kunde se att ÄL var på g (trodde ju att jag hade missat den den månaden egentligen pga ÄL stickorna!)
Nu förstår jag helt plötsligt varför man kan bli stressad av att använda äl-tester! Enligt cykeln jag hade innan mitt missfall så ska jag ha äl typ nu på onsdag/torsdag. För säkerhets skull har jag använt äl stickor denna månaden, den där svindyra digitala sorten som ska visa dina fyra mest fertila dagar. I fredags var första dagen jag testade och då visade den ingenting, igår glömde jag att testa och nu på morgonen så visar den maximal fertilitet! Gah! Och vi har besök hela helgen så hela huset är fullt med släktingar som stannar till i morgon! Blir till att försöka smyga iväg ihop, eller vara toktysta ikväll?! Konstigt ändå att ägglossningen kommer så tidigt? Är ju bara 8 dagar sen jag hade mitt missfall.. Kan ju vara hormoner som spökar fortfarande kanske..
Idag började jag med äl-test :) kör clearblues digitala, visade bara en ring men när jag tog ut stickan så var det ett starkt streck och en halvstarkt streck så äl kanske är på gång då?
Mitt superdyra äl test låste sig i 48 timmar i söndags när det visade maximal fertilitet.. Hade ingen aning om att de gör så! Ska inte köpa dem nått mer! I morse kunde jag testa igen och då visade den inget utslag alls så jag antar att jag jag äl i helgen då trots att den inte skulle kommit förrän idag egentligen. Jaja, nu har vi gjort vad vi har kunnat denna månaden så nu börjar den låååånga väntan till BIM.
Sserena86
Dom låser sig i 48 timmar och sedan "nollställer" den sig, så om du testar igen med samma test så utgår den inte från din förra "nollpunkt" utan lägger idag som en nollpunkt Så om du har jättehöga värden idag kommer du inte få utslag förrän om du får ett värde som är ännu högre... testa med ett annat test för säkerhets skull.
Jag använder inte det med dubbel indikator på grund av det längre... jag har ju lång äl så det blev helt värdelöst att inte verkligen veta när äl varit!
God morgon tjejer!
Igår var en lite jobbig dag...kom in i en sån "åh detta vill jag köpa den dagen vi förhoppningsvis får vår bebis..." Och till slut säger då maken "vi vill jättwgärna ha en bebis...men kan vi inte vänta med "planeringar" för vad man ska köpa osv tills vi faktiskt är gravida?" Blev så ledsen även om jag förstår vad han menar. Innan vårt MF så var han nog lite mer naiv i tanken...typ vadå MF? Jag var ju hela tiden rädd för det... Och nu känns det som att han liksom fått någon sorts reality check på att det kanske inte är så enkelt ändå... Usch!
Men snart bör mensen vara över och sen är det bara att köra på!
Är det många som följer SMEP metoden? Läste lite om den och teorin är ju ändå som jag tänkt mig på ett ungefär... Sex varannan dag fram till ÄL och sen varje dag från pos ÄL 2-3 dagar framåt och någon gång därefter. Funderar på om man ska följa den helt ist? Men tänker att jag kan ju då vara en person som blir über stressad om vi då "missar" en dag!! Detta med metoder alltså... Läste dock att metoden först utvecklades för de som varit med om MF i första hand. Stod inte varför... Någon som vet?
Åhhh vad dagarna segar sig fram denna månaden! Har tio dagar till BIM enligt min gamla cykel men eftersom äl var tre dagar tidig så kanske det egentligen bara är 7 dagar till BIM.. Har iallafall bestämt mig för att inte testa alls förrän lördagen den 8:onde november, då är jag på BIM+4 och det var då jag började blöda när jag fick missfall .. Troligtvis har mensen hunnit komma då iallafall eftersom jag vanligtvis har en väldigt regelbunden mens..
Det kan vara så tungt att förlora någon som står en nära, huvva. Min pappa dog också alldeles för tidigt och saknaden är enorm. Det har ändock blivit lättare att acceptera och förhålla sig till med åren. Kramar till er <3
Jag mår så förbenat illa och magen den värker. Huvudvärken är bättre, men så har jag fått nervryck i högra ögonlocket istället.. Alltså? Bim 3nov.....