Anonym (Fattig) skrev 2014-07-01 16:56:04 följande:
Har inte kommenterat där alls faktiskt.
Anledningen till min fråga var främst att jag tyckte att det var konstigt prioriterat av soc. Jag är med på en annan hjälpsida på fb som bland annat ger bort matkassar till behövande (och tänka sig: jag hör till GIVARNA inte till mottagarna). Där ser jag ofta familjer som går på soc och har svårt att få pengarna att räcka till mat hela månaden. Med tanke på detta tyckte jag att det var konstigt att avsätta en del av budgeten direkt till nöjen på detta sätt. Men om det nu är så att biljetterna är från liseberg är det ju en helt annan sak.
Tycker dock fortfarande att man kunde diskuterat utan personliga påhopp. :(
...fast människan lever ju inte av bröd allena. Dessutom är det ett ständigt problem i dessa sammanhang, att mammorna/föräldrarna inte alltid kan hushålla med pengarna, eller prioriterar sina barn. Därför är det jättebra att soc ger bort något som inte kan omvandlas till pengar för föräldrarna, utan verkligen går till familjens BARN.
För övrigt kan jag reta upp dig ytterligare med, att det går att få extrapengar till t.ex. en simskola eller en veckas dagläger i någon sport för barnen, också ifrån soc... Jag vet en familj där dottern fick en termins ridlektioner till och med. Hon BEHÖVDE verkligen det - komma bort till stallet och umgås med vanliga, problemfria tjejer en gång i veckan, med tanke på situationen i hemmet (psykisk sjukdom hos modern).