• Anonym (14 kvadratmeter)

Vilken är den minsta ytan du bott på?

Som det står i rubriken- vilken är den minsta ytan ni bott på? Glad

Kan vara en etta, studentlägenhet, studentrum, ett rum som inneboende, ert gamla flick-/pojkrum.

Berätta gärna hur ni inredde, vilka möbler ni fick skippa osv.

Jag bodde i ett studentrum på ca 14 kvadrat under några månader. Hade inget kök, men jag hade eget badrum iaf (hade aldrig gått med på det annars). Jag hade plats för en säng (enkel), skrivbord också hade jag en garderob som ändå var helt ok i storlek.

Mitt gamla flickrum var också ganska litet, kanske under tio kvm.

• Svar på tråden Vilken är den minsta ytan du bott på?
  • Bunny on speed

Uppskattad yta... Osäker. Fanns plats för 160 cm säng, en dubbel garderob, två små fåtöljer, ett köksskåp, ett litet skrivbord och ett minimalt badrum. Nästan ingen golvyta kvar. Vi bodde två personer på det i nästan ett halvår. 25 kvm?

Bunnies, it must be bunnies!
  • IsDimma

Första studentrummet var på 15 kvm. Med ett gigantiskt badrum (säkert 6-7 av dom 15). Inget kök dock. Hade väl en säng, ett skrivbord, lite bokhyllor på väggarna och en fåtölj plus skrivbordsstol. Och en stor matta.

Bunny on speed skrev 2014-07-01 19:49:38 följande:

Uppskattad yta... Osäker. Fanns plats för 160 cm säng, en dubbel garderob, två små fåtöljer, ett köksskåp, ett litet skrivbord och ett minimalt badrum. Nästan ingen golvyta kvar. Vi bodde två personer på det i nästan ett halvår. 25 kvm?

Ni måste haft ett bra förhållande. Jag hade aldrig klarat av att bo så nära inpå någon så länge.
  • Bunny on speed

Det var en kompis. Och vi blev rätt osams men det gick alltid snabbt över.

Anonym (14 kvadratmeter) skrev 2014-07-01 19:52:34 följande:
    Ni måste haft ett bra förhållande. Jag hade aldrig klarat av att bo så nära inpå någon så länge.

IsDimma skrev 2014-07-01 19:52:28 följande:

Första studentrummet var på 15 kvm. Med ett gigantiskt badrum (säkert 6-7 av dom 15). Inget kök dock. Hade väl en säng, ett skrivbord, lite bokhyllor på väggarna och en fåtölj plus skrivbordsstol. Och en stor matta.

Ja, jag har också sett studentlägenheter med jättestora badrum, sedan är själva rummet ganska litet. Hur länge bodde du där? Glad
    Bunny on speed skrev 2014-07-01 19:55:46 följande:

Det var en kompis. Och vi blev rätt osams men det gick alltid snabbt över.

Ja, det kan jag förstå att det är lätt att bli osams, men det måste ändå ha funkat fint om ni höll ut i sex månader.
  • Anonym (20)

Jag och min man bor på 20 kvadrat (kanske lite mindre). VI har plats för bäddsoffa och matbord, förutom hyllor och liknande. 

• Bunny on speed

Hur? Rent praktiskt.

Aileen Allannah skrev 2014-07-01 19:58:18 följande:
    Ensam - 20 kvadrat i flera år.

Med familjen - sex personer på ca 25 kvadrat.

• Whitetrash86

Bodde hos min bror ett tag. Hade tillgång till hela lägenheten som var en stor 3a. Men det som var mitt rum, fick jag plats med en 120 säng, lite tvhylla (som halvt blockerade kattvrån) samt en bok hylla som var 1 meter bred.

Efter det flyttade jag in till pojkvännen (nu sambo) på hans 33kvm med kokvrå.

Svar på tråden Vilken är den minsta ytan du bott på?