• aldrigmer

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Anonym (Stackarn) skrev 2014-07-02 11:41:51 följande:
    Alltså betyder platsen och lägenheten mer än vad pojken betyder för er.

Du märker inte själv hur illa det är?
    Men herre jävlar......hur får du ihop det? man måste väl få ha betydelsefulla saker och ändå älska sin bonus? 

Märker du inte hur illa du resonerar??
  • aldrigmer
    Dynastar skrev 2014-07-02 11:57:13 följande:

Din familj består av dig, din dotter och din man, hans består av dig, er dotter, sig OCH SIN SON!!! Skulle du lämna ett av dina barn hemma om du fick fler?? Antingen så åker man på semester utan barn eller med barn, man särbehandlat inte sina barn!!! Han har två barn, inte ett.

Ja, och sonen har en mamma och en bonusmamma. Han har det väl förspänt. Han är älskad av många. 
  • aldrigmer
    aldrigmer skrev 2014-07-02 11:59:08 följande:
    Ja, och sonen har en mamma och en bonusmamma. Han har det väl förspänt. Han är älskad av många. 
    Han kanske till och med har en bonuspappa som älskar honom..... Solig
  • aldrigmer
    Anonym (Sjukt!) skrev 2014-07-02 12:01:45 följande:
    Jag hoppas dessutom att pojken snart säger ifrån sj att det är jävligt dåligt gjort att ta med flickan men inte han. Fan så orättvist behandlad han är.. Stackars pojk.
    Tja, det har ju inte ens hunnit hända än........
  • aldrigmer
    Anonym (Käre nån) skrev 2014-07-02 12:08:05 följande:

Ingen av barnen ska med i såna fall tkr jag... Favorisering på hög nivå hate it..

Sonen är väl lika mkt värd än dottern. Hur tänker du människa .

Skulle hatat dig om du var min styvmor.

Det har inte ens hunnit hända än. Bebisen är 11 månader.Sonens värde är inte ifrågasatt. Jösses.....
  • aldrigmer
    Anonym (Mobbing) skrev 2014-07-03 07:43:58 följande:

Usch jag blir mörkrädd av den resonemangen ni har :-O. Ja orkar inte ens utrycka mig hur fel ni behandlar sonen. Ja de va en sak när ni inte tog med något barn. Men nu när ni tar med ett barn då ska ni för fan inte lämna det andra barnet utanför, det är mobbing. Ja tycker de är jävligt fel inställning ni har. Hade varit en sak om dottern hade fått stanna hemma också... Visst ja hon ammar. Men då tar man helt enkelt med båda två. De e fan skam hur du tänker Ts. Och hur du tänker med dessa fyra veckor hit och fyra veckor dit, en vecka hit och en vecka dit. ... Pojken har visst tillgång till att säga vad han vill .. Och vill han inte följa med är det en annan sak!!! Gu va arg jag är på dig.. Ja de hade varit bättre ni inte hade skaffat något barn ihop för då får ni ju inte egen tid längre ...

Han vill inte följa. Han vill ha sin sommar som han är van, en sprillans ny lillsyrra räcker som nyhetsinslag förmodligen. 
  • aldrigmer
    mamaleona skrev 2014-07-03 17:42:43 följande:

Nu har inte jag läst hela tråden. Även jag har levt nyfamiljsliv med dina, mina o vårt barn (över tio ÅR). Jag förstår ts faktiskt. Vi har rest mycket - vår gemensamma dotter på tio år har rest söderut ca 11ggr redan. Ibland bara vi tre, ibland har nån av våra äldre kommit med, både hans o nån av mina, ibland min äldre dotter enbart osv osv. Ingen har någonsin ansett detta fel, ibland har man inte haft råd, någon har haft läger, sommarjobb el enbart inte velat komma med. Och??? Klart man kan resa i olika konstellationer, liver är inte rättvist o kommer aldrig o bli det. MEN en sak jag undrar över är varför ni inte åker ut o äter då mannens son är där, eller gör spontana grejor (kryssning ex) som du skrev, det lät att sådant sysslar ni inte med när han är där? DET låter lite fel i mina öron.

Hon skriver att de gör saker hela tiden då sonen är hos dem. Mamman gillar inte Gröna Lund och såna saker så det gör tydligen pappan o TS
  • aldrigmer
    smulisen skrev 2014-07-04 09:10:12 följande:

Pappan framstår som mkt osympatisk och som en dålig far och någon jag aldrig skulle välja att skaffa barn med!

Men det finns garanterat många barnlösa kvinns som gärna dejtar en sån pappa - sån som väljer nya familjen och lite fint "glömmer bort" de tidigare barnen för kvinnans skull!

Smulisen fattar inte och det är tragiskt. Pojken bor varannan vecka, varannat lov och 4 veckors sammanhängande semester. Pappan betalar underhåll fast han inte behöver och mamman får hela barnbidraget. ÄNDÅ är pappan mycket osympatisk och en dålig far. Pojken vill inte följa med, något som kan ändras till något annat år men eftersom han åker utomlands med mamman varje år kanske han får nog av bad och sol. Förklara gärna......
    smulpaj01 skrev 2014-07-04 04:53:03 följande:

Nej han ska inte med. Ts har bestämt att han inte tillhör familjen och ska således ALDRIG få följa med.

Nu har ts en egen unge och denna tillhör familjen och ska ALLTID följa med, så som dom har gjort i 9 år.

Ts gubbe som är pappa till sin dotter verkar ha glömt att han faktiskt har TVÅ barn! Tragiskt när idioter blir farsor!
    Smulpaj01 är inte sämre.....
    levainuet skrev 2014-07-04 00:03:20 följande:

Klart grabben ska med. Eller har du tänkt lämna bort dottern from nästa år då hon inte ammas? Fattar mig inte på föräldrar (speciellt styvmorsor) som inte räknar med sambons/makens barn sedan förut, klart dom oxå tillhör familjen. 

levainuet.......

Puckon.

• aldrigmer
    Satfläsk skrev 2014-07-04 09:48:46 följande:
    Ja det är riktigt skrämmande. Förmodligen så hittar TS också på det faktum att pojken vill ha det som vanligt, skulle inte förvåna mig om ett sånt påstående kommer att komma!
    Läs TS inlägg. Pojken vill ha det som vanligt. Det räcker med en sprillans ny lillsyrra det här året, dessutom åker han utomlands med mamma......
  • aldrigmer
    Satfläsk skrev 2014-07-04 11:03:07 följande:
    Precis som brumma skriver så är jag ironisk ;)
    Sorry, ironi är svårt i text.
  • aldrigmer
    otto z skrev 2014-07-04 15:29:22 följande:
    Jag kan ge dig rätt i mattematiken. Jag utgick ifrån hur jag har tagit ledigt genom åren. Det framgår av TS text att det kanske inte riktigt förhåller sig så hos dom. Men det förtar inte själva andemeningen av det första inlägget. Fö är jag just nu lite extra ledig. Hittade den här tråden. Har genomgått en operation. Dock inte en sån operation som du skulle behöva genomgå.
    Oskyldig Cool Solig
  • aldrigmer
    Brumma skrev 2014-07-04 20:44:03 följande:
    Jag utgår från att de flesta föräldrar - ÄVEN i "styvfamiljer"- har en känsla för vad deras barn vill. Jag utgår från att de flesta faktiskt gör vad som är bäst för just DERAS familj. Jag utgår från att vad som är bäst för min familj inte nödvändigtvis är bäst för alla andra familjer eftersom alla individer är olika.

Jag utgår även från att det som TS berätta stämmer. Hon har skrivit ganska mkt som påvisar att de har ett bra upplägg sol alla (utom svärmor) är nöjda med. Jag krävde en hel del svar från TS innan jag tyckte hon

Där börjar jag.

Jag utgår INTE från att TS är ondskan själv bara för att hon är bonusmamma. Jag utgår inte från att hon avskyr sin bonus bara för att hon ibland vill rå om sin egen lilla familj ibland. Jag utgår inte från att hon förlorade förmågan att tänka, konsekvensanalysera och förmågan till att sätta sig in i hur andra människor känner - empati - bara för att hon blev förälskad i en man med barn tidigare.

Vad utgår DU ifrån?
    Solig
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!