Makens och min egna semestervecka är hotad!
Du märker inte själv hur illa det är?
Märker du inte hur illa du resonerar??
Din familj består av dig, din dotter och din man, hans består av dig, er dotter, sig OCH SIN SON!!! Skulle du lämna ett av dina barn hemma om du fick fler?? Antingen så åker man på semester utan barn eller med barn, man särbehandlat inte sina barn!!! Han har två barn, inte ett.
Ingen av barnen ska med i såna fall tkr jag... Favorisering på hög nivå hate it..
Sonen är väl lika mkt värd än dottern. Hur tänker du människa .
Skulle hatat dig om du var min styvmor.
Usch jag blir mörkrädd av den resonemangen ni har :-O. Ja orkar inte ens utrycka mig hur fel ni behandlar sonen. Ja de va en sak när ni inte tog med något barn. Men nu när ni tar med ett barn då ska ni för fan inte lämna det andra barnet utanför, det är mobbing. Ja tycker de är jävligt fel inställning ni har. Hade varit en sak om dottern hade fått stanna hemma också... Visst ja hon ammar. Men då tar man helt enkelt med båda två. De e fan skam hur du tänker Ts. Och hur du tänker med dessa fyra veckor hit och fyra veckor dit, en vecka hit och en vecka dit. ... Pojken har visst tillgång till att säga vad han vill .. Och vill han inte följa med är det en annan sak!!! Gu va arg jag är på dig.. Ja de hade varit bättre ni inte hade skaffat något barn ihop för då får ni ju inte egen tid längre ...
Nu har inte jag läst hela tråden. Även jag har levt nyfamiljsliv med dina, mina o vårt barn (över tio ÅR). Jag förstår ts faktiskt. Vi har rest mycket - vår gemensamma dotter på tio år har rest söderut ca 11ggr redan. Ibland bara vi tre, ibland har nån av våra äldre kommit med, både hans o nån av mina, ibland min äldre dotter enbart osv osv. Ingen har någonsin ansett detta fel, ibland har man inte haft råd, någon har haft läger, sommarjobb el enbart inte velat komma med. Och??? Klart man kan resa i olika konstellationer, liver är inte rättvist o kommer aldrig o bli det. MEN en sak jag undrar över är varför ni inte åker ut o äter då mannens son är där, eller gör spontana grejor (kryssning ex) som du skrev, det lät att sådant sysslar ni inte med när han är där? DET låter lite fel i mina öron.
Pappan framstår som mkt osympatisk och som en dålig far och någon jag aldrig skulle välja att skaffa barn med!
Men det finns garanterat många barnlösa kvinns som gärna dejtar en sån pappa - sån som väljer nya familjen och lite fint "glömmer bort" de tidigare barnen för kvinnans skull!
Klart grabben ska med. Eller har du tänkt lämna bort dottern from nästa år då hon inte ammas? Fattar mig inte på föräldrar (speciellt styvmorsor) som inte räknar med sambons/makens barn sedan förut, klart dom oxå tillhör familjen.