Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Anonym (Mean) skrev 2014-07-02 08:53:31 följande:

Jag ser inte varför ni inte kan åka på utlandsresa när pojken är hos er, och sen ha trevligt hemma i Sverige den vecka han inte är där.

D E T Ä R M A M M A N S V E C K A ! ! ! (och har varit så i alla år utom EN vecka (vad jag kan minnas) då antingen f&f eller m&m fick hoppa in och byta sin vecka med mamman det året.

Vi kan inte byta vår vecka då vi köpt en vecka i ett hus. Samma vecka, samma hus, samma land i NIO år!
  • Anonym (Tess)
    Anonym skrev 2014-07-02 09:00:53 följande:

Låter som min dotters pappa och hans fru. I åtta år har de åkt utomlands minst en gång varje år och aldrig tagit med dottern.

Jag har inte sagt något för att inte bråka men det retar mig att de resonerar som du, eftersom jag alltid åker utomlands med dottern så får hon ju ändå resa. Det är bara det att jag betalar dyra pengar för det och det är otroligt snålt att tänka på det sättet.

Nu har de fått en gemensam dotter och det görs redan skillnad på barnen. Därför kommer jag inte mer acceptera resor där bara det ena barnet får följa med. Barnfria resor är ok men man väljer inte bort ett av barnet när det barnet inte fått följa med en enda gång på åtta år.

Om man nu tycker att man kan lämpa över resandet på den andre föräldern kan man iaf se till att betala hälften.

Så sluta vara så jävla snål och orättvist. Jag fattar inte hur män som min dotters pappa och din man kan stå ut med kvinnor som tänker som ni, hade min sambo varit så hade han åkt ut direkt.

Försök att tänka utanför ditt eget ego och fundera på vad du hade tyckt om ni skiljer er, är det ok att han träffar en kvinna som inte behandlar ert barn ok och som anser att det är din uppgift att se till att ditt barn får resa, inte din mans?

Jag ser att du är lika läskunnig som övriga pajasar i denna tråd.

DET ÄR MAMMANS VECKA! Vi valde att köpa just denna vecka då den var under mammans vecka, så att vi skulle få lite egentid med varann.
  • Anonym (Tess)
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-02 09:03:57 följande:

Jag undrar bara varför det är så lätt för er att utesluta ett barn, som du påstår dig älska som ditt eget, från resan men inte det andra? 

Om du nu älskar pojken som din egen dotter varför kan du inte vara utan henne en utlandsresa när du klarar av att vara utan sonen? 

Det är mammans vecka.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-02 09:03:24 följande:

Kära du, jag frågar varför ni inte kan åka utomlands EN AV DE VECKOR SONEN ÄR HOS ER! Har ni förhandsbokat huset under samma vecka för alltid? Vägrar mamman verkligen att byta just den veckan?

Ja, jag har skrivit detta fyrtioelva gånger: vi har köpt en vecka i ett andelshus. Vi har samma vecka varje år.

Mamman kan bara få dessa veckor på raken (vid nått enstaka tillfälle har hon endast fått tre på raken, med ett glapp mellan den tredje och den fjärde veckan - den veckan tog m&m eller f&f sonen. Detta var måååååånga år sedan).
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-02 08:53:31 följande:

Jag ser inte varför ni inte kan åka på utlandsresa när pojken är hos er, och sen ha trevligt hemma i Sverige den vecka han inte är där.

Vi har köpt en vecka i ett andelshus för NIO år sedan. Vi gifte oss i den byn och hade vår bröllopsfest i det huset. Det är inget man bara kastar iväg.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Meja) skrev 2014-07-02 09:08:59 följande:

Bara det att du skriver att sonen (på 11år) antagligen hellre stannar hemma än semestrar med er säger ju en hel del om er föräldrar.

Så har det varit i 9 år?

Varför kommer du tvinga med din dotter på dessa vuxensemestrar som hon kommer hata?

Eller just det. Nu skulle ni ju ändra fokus till barnsemester som passar små barn. Men det passar ju inte en 11-åring. Eller hur? Att anpassa semestern så det passar alla barn finns inte på din världskarta?

Fy för elaka styvmammor som du!

En elvaåring och en elvamånaders har mig veterligen inte samma intressen. För övrigt är sonen mer mogen i huvudet, än snittet av elvaåringar. Han kommer garanterat inte att gilla plaskpoolen, att bli dragen i gummibåten, åka på "karusellankan", osv.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-02 09:10:55 följande:

Och mamman VÄGRAR att ändra just denna vecka med sonen, av principskäl, även om hon kan? Och sonen VÄLJER att vara med m&m eller f&f framför att följa med er utomlands? Han vägrar alltså utlandsresa?

Hon KAN inte.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Åk!) skrev 2014-07-02 09:14:57 följande:

Ts! Jag blir lite förvånad av alla mothugg du fått. Ärligt talat ser inte jag problemet med att ni åker utan sonen. Hade han varit på fritids och inte haft mamman/m&m/f&f att vara hos så hade jag tyckt annorlunda. Men han har andra människor som vill vara med honom, hitta på saker med honom. Ni överger inte honom för att ni åker iväg en vecka utan honom.

Skulle då pojkens mamma ta med er dotter på semester eller? Annars blir det ju inte millimeterättvisa där heller, eller hur?

Nej du! Åk som ni alltid har gjort fast med er dotter denna gången!

Vill och kan sonen sedan följa med något annat år så kan han ju kanske få göra det.

Men i dagsläget säger jag åk, skit i svärmors kommentarer, ni är nöjda, pojken och hans mamma är nöjda mm. Skit i henne, hon har inte med det att göra. Trevlig semester :)

• Anonym (Tess)
    Anonym (Stackarn) skrev 2014-07-02 11:02:04 följande:

Menar du att ni gifte er utan att mannens son fick vara med?

Ja, det gjorde vi.

Vi hade endast våra bästa vänner med som vittnen.

Hurså? Detta hände då bonus var fyra år. Big deal?
  • Anonym (Tess)
    M Y L F skrev 2014-07-02 11:04:02 följande:

Jag måste bara få fråga en sak. Lägger ni extra pengar till mamman varje år, då hon tar med sonen utomlands och ni inte gör det? 

Maken betalar underhåll på 1500:-, trots att han inte behöver betala ens en krona.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!