• Brumma

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Anonym (Usch) skrev 2014-07-03 22:27:15 följande:
    Men det är väl klart att man hittar på saker även när sonen är där, man slutar ju inte leva liksom. Men man måste kanske inte pricka in de där speciella sakerna som man bara gör max en gång om året, precis när bonusen är hos sin mamma. Alltid... Och göra det tydligt att man planerar det så.
    Det är ingen ide att förklara mer.... Det går liksom inte in ändå...
  • Brumma
    otto z skrev 2014-07-03 22:37:21 följande:
    TS och Brumma är fullt normala och empatiska människor. Du däremot är något helt annat.
    Tack :D
  • Brumma
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 22:54:28 följande:
    Frågan var: Var har Ts skrivit att pappan betalar underhåll och inte har halva barnbidraget?
    Läs mitt inlägg angående det så ser du att TS i ett av de inläggen skrev precis det - att de valt att göra så och att samarbetet funkar bra.
  • Brumma
    Anonym (Usch) skrev 2014-07-03 22:49:25 följande:
    Eller så är det kanske dags att acceptera att alla inte tycker som du...?
    Så jag skall acceptera att alla inte tycker som jag (vilket jag gör) och sluta argumentera - men alla som INTE tycker som jag kan fortsätta.. Mmm

Jag accepterar att folk inte håller med mig. Ngt jag inte accepterar är däremot den mobbningsstämning som går genom hela tråden... Och jag accepterar faktiskt inte heller att människor - som du - anser att deras sätt är det enda rätta. Som inte kan se att saker kan lösas på olika sätt - och det kan vara bra ändå.

Om du bemödar dig att läsa mina inlägg så ser du att jag förespråkar att man skall utgå från vad som passar bäst för familjen OCH pojken. Att det är viktigt att känna av vad pojken vill och hur han mår. Och att man aldrig skall skriva ngt i sten utan utvärdera allteftersom tiden går.

Att däremot stenhårt förespråka att han måste med och att TS, hennes sambo samt pojkens mamma NATURLIGTVIS måste ändra upplägget de ALLA anser vara ett bra upplägg - DET är inte att se till det bästa i just DEN HÄR situationen och utgå från vad som är bäst för JUST DEN HÄR pojken och familjen.

Alla familjer är inte likadana. Alla barn är inte likadana. Alla barn vill inte samma sak. Att inte följa med på en semesterresa är inte liktydigt med att vara utanför - eller ens känna sig utanför. En del barn uppskattar att få ett varierat sommarlov med många olika aktiviteter istället för en familjesemester.

Barn är olika. Alla situationer är olika och man bör beakta alla olika delar innan man ångar på om att det är orättvist. Ibland är det "rättvisa" inte det som passar bäst i alla lägen...
  • Brumma
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 23:42:39 följande:
    Läs mitt inlägg så kan du se att jag inte skrev detta till dig. :)

Jag vet det. Men inlägget du svarade på svarade indirekt på frågan. Hade personen ifråga som undrade var TS skrivit om underhållet bemödat sig att läsa TS inlägg och tex letat efter det innehåll som personen du citerade skrev så hade även inlägget från TS hittats ;)

Hängde du med? :D
  • Brumma
    Satfläsk skrev 2014-07-04 07:05:29 följande:
    Har du missat det faktum att pojken INTE VILL följa med, utan vill fortsätta ha sitt sommarlov som det alltid har varit?
    Det är ingen ide. Tydligen spelar pojkens känslor o önskningar ingen roll bland dem som skriver att han måste med.

Skrämmande att det är viktigare att skälla på elaka styvmamman än att ta hänsyn till vad barnet faktiskt själv önskar.

Det visar ganska tydligt hur djupt rotat styvmammahatet är här på FL. Inget som borde förvåna mig men som ändå gör mig arg o ledsen. O besviken på människors trångsynthet..
  • Brumma
    aldrigmer skrev 2014-07-04 10:25:41 följande:
    Läs TS inlägg. Pojken vill ha det som vanligt. Det räcker med en sprillans ny lillsyrra det här året, dessutom åker han utomlands med mamma......
    Tror att saltlösning var ironisk o menade just det... ;)

Men att mobben här fullkomligt ignorerar pojkens önskan...
  • Brumma
    smulpaj01 skrev 2014-07-04 04:53:03 följande:

Nej han ska inte med. Ts har bestämt att han inte tillhör familjen och ska således ALDRIG få följa med.

Nu har ts en egen unge och denna tillhör familjen och ska ALLTID följa med, så som dom har gjort i 9 år.

Ts gubbe som är pappa till sin dotter verkar ha glömt att han faktiskt har TVÅ barn! Tragiskt när idioter blir farsor!
    TS har inte bestämt ngt alls.

Hon har i samråd med pojkens pappa och mamma lagt upp pojkens sommarlov så att han skall få ut så mkt som möjligt av det.

Även pojken vill ha sitt sommarlov som det varit tidigare.

Tyvärr verkar du vara en av de personer som inte bryr sig om barnens känslor utan kör på enbart efter eget tycke.

Lyssnar du inte på dina barn hemma heller? För stackars dem om du beter dig likadant hemma - sätter dina egna åsikter o önskningar över vad barnen vill...

Tragiskt när föräldrar beter sig så...
  • Brumma
    aldrigmer skrev 2014-07-04 12:27:08 följande:
    Sorry, ironi är svårt i text.
    Jag vet ;)

Har själv hamnat där :D
  • Brumma
    smulisen skrev 2014-07-04 13:23:12 följande:
    Missat matte lektionerna ser jag smile5.gif

Sunt fungerande föräldrar gör inte skillnad på sina barn!
    Fick du in en stöt nu? 36 veckor då...

Så gör de samma upplägg i tio år till kommer TS, hennes sambo, pojken och deras gemensamma barn tillbringa 40 semesterveckor till ihop. Medans TS, sambo och det gemensamma barnet kommer fira tio veckor själva.

Som fungerande förälder gör man vad som är bäst för ens barn och bäst för ens familj.

Tydligen inte du dock...
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!