Anonym (Usch) skrev 2014-07-03 22:49:25 följande:
Eller så är det kanske dags att acceptera att alla inte tycker som du...?
Så jag skall acceptera att alla inte tycker som jag (vilket jag gör) och sluta argumentera - men alla som INTE tycker som jag kan fortsätta.. Mmm
Jag accepterar att folk inte håller med mig. Ngt jag inte accepterar är däremot den mobbningsstämning som går genom hela tråden... Och jag accepterar faktiskt inte heller att människor - som du - anser att deras sätt är det enda rätta. Som inte kan se att saker kan lösas på olika sätt - och det kan vara bra ändå.
Om du bemödar dig att läsa mina inlägg så ser du att jag förespråkar att man skall utgå från vad som passar bäst för familjen OCH pojken. Att det är viktigt att känna av vad pojken vill och hur han mår. Och att man aldrig skall skriva ngt i sten utan utvärdera allteftersom tiden går.
Att däremot stenhårt förespråka att han måste med och att TS, hennes sambo samt pojkens mamma NATURLIGTVIS måste ändra upplägget de ALLA anser vara ett bra upplägg - DET är inte att se till det bästa i just DEN HÄR situationen och utgå från vad som är bäst för JUST DEN HÄR pojken och familjen.
Alla familjer är inte likadana. Alla barn är inte likadana. Alla barn vill inte samma sak. Att inte följa med på en semesterresa är inte liktydigt med att vara utanför - eller ens känna sig utanför. En del barn uppskattar att få ett varierat sommarlov med många olika aktiviteter istället för en familjesemester.
Barn är olika. Alla situationer är olika och man bör beakta alla olika delar innan man ångar på om att det är orättvist. Ibland är det "rättvisa" inte det som passar bäst i alla lägen...