Skulle ni väljer bostadsrätt före hyresrätt om den slutgiltiga månadskostnaden är den samma?
Aniiee skrev 2014-07-03 16:17:24 följande:
Nixpix. Never ever. Jag håller med fluu, jag vill inte ta lån (att det är en investering skiter jag i..... det är inte säkert att det är sant om 10 år), jag vill slippa bekymra mig om frysen pajar, få gratis omtapetsering och gratis ny ky och frys och spis var 12 år, betalar 3 kronor i månaden för att när som helst få tillgång till "fritidslokal" (där man kan hålla hyfsat stora fester om man har lust), får hyra gästlägenhet och -parkering om man har släktingar på besök för en billig summa, rabatt på hemförsäkringen, osv osv osv...... nu ska de undersöka om de kan få något avtal om billig fönsterputs för alla som bor högre än två våningar också..... Ja.... hittar man rätt hyresvärd så är det värt det.....
Fast fritidslokal, gästlägenhet, parkering, rabatt på hemförsäkringen, ev avtal med ev fönsterputs etc kan man även få i en bostadsrättsförening. Har med föreningen att göra inte om det är hyres eller Br. Jag har alltid i min BR plus lite annat jag inte hade fått i hyres. Även rabatter på kyl, frys, spis och tvättmaskin etc