Skulle ni väljer bostadsrätt före hyresrätt om den slutgiltiga månadskostnaden är den samma?
Funderar på bostadsrätt men har hört mycket illa om det på många plan. Tacksam för era tankar.
Funderar på bostadsrätt men har hört mycket illa om det på många plan. Tacksam för era tankar.
Jag får nog säga ja, begränsningarna i en hyresrätt är för stora (om man inte lyckas hitta en alldeles perfekt lägenhet, men det är ju inte så vanligt). Jag gillar att göra om så att det blir som jag vill ha det. Å andra sidan vore det skönt att slippa lån och att vara med i styrelsen hela tiden
Bostadsrätt, givetvis.
En bostadsrätt är en investering, chansen är god att du minst får tillbaks dom pengar du lagt ut den dag du säljer. En hyresrätt är som att kasta pengar i sjön, allt du betalar är borta och du får inte tillbaks en krona den dag du flyttar.
Skulle inte välja bostadsrätt. Jag gillar att slippa lån och att hyresvärden sköter det mesta och går något sönder är det inte vi som betalar. Nu må vi ha en underbar hyresvärd, men ändå...
Nixpix. Never ever. Jag håller med fluu, jag vill inte ta lån (att det är en investering skiter jag i..... det är inte säkert att det är sant om 10 år), jag vill slippa bekymra mig om frysen pajar, få gratis omtapetsering och gratis ny ky och frys och spis var 12 år, betalar 3 kronor i månaden för att när som helst få tillgång till "fritidslokal" (där man kan hålla hyfsat stora fester om man har lust), får hyra gästlägenhet och -parkering om man har släktingar på besök för en billig summa, rabatt på hemförsäkringen, osv osv osv...... nu ska de undersöka om de kan få något avtal om billig fönsterputs för alla som bor högre än två våningar också.....
Ja.... hittar man rätt hyresvärd så är det värt det.....
Jag skulle välja BR framför HR alla gånger, då en BR (oftast) är en investering, vilket en HR inte är.
Jag bor själv i ett BR-radhus och trivs som fisken. För mig är just ett BR-radhus bättre än ett radhus med äganderätt, då jag varken kan något om tak, fasad, skorsten, osv, osv, osv. - Jag sköter om insidan samt mina uteplatser (en på framsidan och en på baksidan), så tar bostadsrättsföreningen hand om allt yttre underhåll som jag inte kan något om. ;)
Jag skulle välja BR framför HR alla gånger, då en BR (oftast) är en investering, vilket en HR inte är.
Jag bor själv i ett BR-radhus och trivs som fisken. För mig är just ett BR-radhus bättre än ett radhus med äganderätt, då jag varken kan något om tak, fasad, skorsten, osv, osv, osv. - Jag sköter om insidan samt mina uteplatser (en på framsidan och en på baksidan), så tar bostadsrättsföreningen hand om allt yttre underhåll som jag inte kan något om. ;)
betalar 3 kronor i månaden för att när som helst få tillgång till "fritidslokal" (där man kan hålla hyfsat stora fester om man har lust), får hyra gästlägenhet och -parkering om man har släktingar på besök för en billig summa, rabatt på hemförsäkringen, osv osv osv...... nu ska de undersöka om de kan få något avtal om billig fönsterputs för alla som bor högre än två våningar också.....
Bostadsrätt, givetvis.
En bostadsrätt är en investering, chansen är god att du minst får tillbaks dom pengar du lagt ut den dag du säljer. En hyresrätt är som att kasta pengar i sjön, allt du betalar är borta och du får inte tillbaks en krona den dag du flyttar.