Inlägg från: kasperdocka |Visa alla inlägg
  • kasperdocka

Min sambo sa att han vill att jag gör abort

Han har givetvis rätt att ha en åsikt i om han önskar detta barnet eller ej. Han kan givetvis också tycka och tänka.

Men hade också ett ansvar och faktiskt HAR fortfarande detta. För han kunde använt kondom. Om du nu inte lurade honom om preventivmedel eller kondomen sprack.

Oavsett kan han inte och blir aldrig boss över din kropp eller kan besluta något om DIN kropp. Det är din absoluta egendom och det är DU som beslutar, vad som skall hända med den,

Men det är väldigt märkligt att han skulle vilja att du genomför abort och inte anger något svar på den självklara frågan, varför?

Det finns även risker med abort. Det finns inget som heter riskfri abort. Även om sannolikheten är liten. Så vet man aldrig i förväg om vem det drabbar och inte drabbar. Så din fysiska hälsa och din psykiska kan, men behöver inte vara i riskzonen. gäller även din framtida förmåga att skaffa barn i framtiden. Men det finns ingen som kan garantera något till 100%

Så varför utsätta dig för chansen, om du ändå vill ha och önskar barnet du bär på.

Du har två val och de är inte lätta alls att hantera. Vad är det värsta du kan tänka dig i dessa olika val?

PS
    Tänk på att jag skriver som kille och kan aldrig sätta mig in i dina känslor som mamma och bärare på ett barn.  Så där få du ursäkta om jag var kall eller inte förstående
    DS 

Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort