• Anonym (Förtvivlad)

Min sambo sa att han vill att jag gör abort

Jag och min sambo levde vad jag trodde ett lyckligt liv. Nybyggt hus, nygifta, ett gemensamt barn på lite över ett år och ett andra gemensamt barn på väg, är i vecka 11. Han har varit väldigt irriterad de sista dagarna, tror pga jobb, har blivit för mkt men iallafall... Han var rent ut sagt elak nu under eftermiddagen och sa massa saker som fick mig att gråta floder men det som gjorde att jag höll på att gå åt var när han sa till mig att han vill att jag gör abort, hur ska jag kunna göra det. ;( Han har sen jag berättade att jag var gravid varit överlycklig men han "vänder lätt taggarna utåt" när han är arg och så här har jag inte sett honom ;( LÄste om abort och det går att göra till v 18men kirurgiskt endast till vecka 12. Tårarna bara rinner, jag kan inte ta bort den lill* som finns inom mig det gör så ont men vet inte annat vad jag kan göra... ;( Är i vecka 10+4 så det är bara lite mer än en vecka kvar till vecka tolv, snälla ge mig D ;(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-04 17:50
    Snälla ge mig råd skulle det stå.

• Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort
  • Anonym (Wildrat)

Varför vill han att du gör abort?

• Jenny 830

Vill inte du göra abort , så tycker jag verkligen inte du ska göra det....

• kasperdocka

Han har givetvis rätt att ha en åsikt i om han önskar detta barnet eller ej. Han kan givetvis också tycka och tänka.

Men hade också ett ansvar och faktiskt HAR fortfarande detta. För han kunde använt kondom. Om du nu inte lurade honom om preventivmedel eller kondomen sprack.

Oavsett kan han inte och blir aldrig boss över din kropp eller kan besluta något om DIN kropp. Det är din absoluta egendom och det är DU som beslutar, vad som skall hända med den,

Men det är väldigt märkligt att han skulle vilja att du genomför abort och inte anger något svar på den självklara frågan, varför?

Det finns även risker med abort. Det finns inget som heter riskfri abort. Även om sannolikheten är liten. Så vet man aldrig i förväg om vem det drabbar och inte drabbar. Så din fysiska hälsa och din psykiska kan, men behöver inte vara i riskzonen. gäller även din framtida förmåga att skaffa barn i framtiden. Men det finns ingen som kan garantera något till 100%

Så varför utsätta dig för chansen, om du ändå vill ha och önskar barnet du bär på.

Du har två val och de är inte lätta alls att hantera. Vad är det värsta du kan tänka dig i dessa olika val?

PS
    Tänk på att jag skriver som kille och kan aldrig sätta mig in i dina känslor som mamma och bärare på ett barn.  Så där få du ursäkta om jag var kall eller inte förstående
    DS 

• Anonym (majsan)

Usch vilken sk.tstövel. Vill du inte göra abort ska du naturligtvis inte göra det. Det slutar enbart med att du ångrar aborten o slutligen avskyr honom som fick dig att genomföra den = du blir ensam enbarnsmamma. Alternativ 2 är att du föder barn, hoppas han ändrar sig o allt väl eller alternativ 3 du föder barn, hoppas han ändrar sig vilket han inte gör o du blir ensam tvåbarnsmamma. Lycka till.

• Anonym (Me2)

Jag sitter i exakt samma sits!!!!! Kan inte tänka klart än vi bara bråkar kan inte vara i samma rum. Jag känner att abort är SÅ fel för min kropp han vägrar ett barn till vi har en dotter på 10mån redan. Jag respekterar hans vilja men ändå vägrar jag abort??? Känner mig så kluven och ensam vågar inte pratat med någon när mig :( Förstå mig rätt men skönt att höra att jag inte är ensam.

• Anonym (Förtvivlad)

Han säger att han känner sig instängd, fånge i sitt eget hus o att han avskyr det livet han lever. Vilket gör mig helt chockad då han senast i förrgår sa att vi har det underbart och äntligen fått vår dröm med huset uppfylld så är så förvirrad :( Men just nu känns det ända in i hjärtat att han avskyr mig, gör fruktansvärt ont och känns som att det blir värre så fort han hör eller ser mig...så vet varken ut eller in...

• Anonym (Förtvivlad)

Jag tror inte jag skulle kunna genomföra en abort och leva med den smärtan. Och får jag bara se till mig så är jag hellre ensam med två underbara små liv än att han får sin vilja igenom och jag får leva med tomheten som kommer att bli av saknaden och ångesten efter en abort men ändå är jag rädd att, om han inte ändrar sig behandlar barnen olika. Barnet vi har nu älskar han över allt annat så har svårt att tro att det skulle bli så men samtidigt så har jag aldrig sett honom så här... Hatisk... ;(

• Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Me2) skrev 2014-07-04 20:43:10 följande:

Jag sitter i exakt samma sits!!!!! Kan inte tänka klart än vi bara bråkar kan inte vara i samma rum. Jag känner att abort är SÅ fel för min kropp han vägrar ett barn till vi har en dotter på 10mån redan. Jag respekterar hans vilja men ändå vägrar jag abort??? Känner mig så kluven och ensam vågar inte pratat med någon när mig :( Förstå mig rätt men skönt att höra att jag inte är ensam.

Förstår vad du menar... :) Usch, lider med dig :( Önskar också att jag kunde prata med nån i min närhet men vågar som du inte. Har han gett en förklaring till varför han vill att du gör abort?
  • Anonym (Me2)

Han har problem med depression efter ett stort bedrägeri på företaget han hade. Nu vill han inte ha fler "problem"?! Jag har mått Putin sedan i Maj utan att veta varför men misstänkt en grav. Fick det bekräftat idag ändå så har vi gjort en uppsjö med hemma gravtester och ALLA varit neg men inte idag.

• neverpreggo

Får han någon hjälp med depressionen?

Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort