Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Min sambo sa att han vill att jag gör abort

Usch vad jobbigt det här är - jag förstår era män så VÄL, och jag skulle verkligen hellre dö än tvingas offra mitt liv för att ta hand om en unge. Lyckligtvis är jag kvinna och kan göra abort om jag råkar bli gravid (om det händer, trots de preventivmedel vi använder) 

I mitt fall är det tvärt om dock; min man vägrar gå med på abort - blir jag gravid så tänker han lämna mej om jag gör abort.

Samtidigt så har jag vänner som älskar barn och blir helt lyriska av tanken på dem, så jag har hört bägge sidor av storyn.

Men om det var jag så skulle jag hellre dö än skaffa barn. 18 år MINST, fastlåst i något som först skriker, spyr och skiter överallt, som sen ska ränna omkring och ha uppmärksamhet och stimulans i flera år - sen ska det matchas tider och pengar för skola, dagis, hobbies, skjutsas och hämtas, uppfostras och utbildas - sen blir de tonåringar och stjäl, ljuger, svär, knarkar, knullar, bryter mot lagen, beter sej illa - och samtidigt ska man behöva ta ansvar och bry sej om dem. 

Sen blir de ytterligare lite äldre och ska ha körkort och bilar och märkeskläder och utbildning och lägenhet.

Sen, vid 20-30 så skaffar de EGNA barn och så måste man ställa upp och vara barnvakt och ta hand om och betala och anpassa sej IGEN.

Ett helt liv åt helvete, ingen frihet, annpassa sej för alltid - för att man skaffat ungar. 

Jag respekterar att Andra människor vill ha barn - jag vill det inte. Och jag lider så hemskt med era män nu :( 

• Anonym (K)
    Anonym (e) skrev 2014-07-05 16:08:42 följande:
    Jag får också automatiska sympatier med mannen i såna här trådar för jag tycker det vore fruktansvärt att få barn, bland det värsta som skulle kunna hända mig. Men den känslan är fel! Om det är så hemskt för dem kan de sterilisera sig, skydda sig, inte skaffa hus med en kvinna som drömmer om barn och så vidare. Inte bara gå runt och vagt hoppas att det inte ska bli någon graviditet.
    Jo, helt sant, och uppenbarligen så har de ju dessutom i några av fallen initialt uttryckt glädje över det dessutom - klantigt :/ 

Jag bara liksom tänker hur jag skulle känna om det hände mej, och då känns det som att hur dumt de än betett sej så Finns det faktiskt inget värre än att tvingas offra hela sitt liv på det där sättet. Det känns inte som att "straffet" är i balans med "brottet" för mej.
  • Anonym (K)
    Anonym (eh?) skrev 2014-07-05 16:54:16 följande:
    Männen som du tycker synd om har inte ens haft vett nog att skydda sig vid sex. Jag tycker inte ett dugg synd om de män som inte skyddar sig. Det är liksom inte bara kvinnans ansvar att skydd används vid sex.
    Ja, de har helt klart gjort bort sej - jag fattar bara inte hur folk på fullaste allvar kan säga att det vore värre att "tvinga" någon till en abort, som tar en dag och som kan KAN sluta älta över om man vill, än att "tvinga" någon att offra resten av sitt liv för ett barn de inte vill ha.

Jag fattar verkligen inte det.

Jag är SÅ sjukt lyckligt lottad som faktiskt kan göra det valet själv om något går åt helvete; ingen kan tvinga mej att föda, jag kan göra abort helt på eget beslut, och det är fan frihet det. 

Avundas inte män, alls, i den här frågan :( 
  • Anonym (K)
    Anonym (done that) skrev 2014-07-05 17:22:46 följande:

Njaa, jag håller med dig i sak men du har lite fel om tidsförloppet, 

Ta pillret tar sekunder ja, där är i teorin aborten genomfört men, man måste komma tillbaka och stöta ut fostret så man har en microförlosning, sedan vad jag förstår så blöder man som efter normal förlossning, först efter man slutar bli påmint om handlingen av blod som man kan på allvar börja lägga det bakom sig, kan ta nån vecka.

Här håller jag inte med dej, så vi har troligen olika erfarenheter.

Jag är en av de här som har problem med preventivmedel, precis som några andra nämnt här, och jag har varit gravid två gånger - jag verkar bli det vad jag än använder - fast just nu har jag kopparspiral och tack gud så verkar det fungera... (peppar, peppar, ta i trä...) 

Första gången gjorde jag en kirurgisk, det var över på en timme och möjligen stänk-blödde det lite i ett dygn efteråt. 

Andra gången övertalade de mej att göra medicinsk, vilket tog...4 timmar, har jag för mej, och var obehagligt utav helvete, men efteråt var jag helt okej, frisk, smärtfri, glad och lättade, och satte mej i bilen, körde hem, sov och dagen efter var allt bra igen.

Så jo, jag vidhåller att det tar typ en dag. Sen måste man visst in efter en vecka och kolla att skiten verkligen är borta när man gör medicinsk, men det är ju faktiskt inget större problem. 
    Anonym (eh?) skrev 2014-07-05 17:15:53 följande:
    En man behöver inte offra resten av sitt liv för ett barn de inte vill ha, de kan dra men betala underhåll måste de göra. Och sen förstår jag inte, ett barn som de inte vill ha? Knullar man utan skydd antar jag att man vill ha barn.

Kvinnor har sista ordet när det kommer till abort, ja det är en fördel kvinnor har där. Män har den fördelen att de slipper graviditet, förlossning och ev abort. Det är lika orättvist för båda.

Eh...
    Nej, att ha oskyddat sex betyder inte att man vill ha barn - det kan vara allt från att någon ljuger, till att någon felräknat ägglossning, eller inbillar sej att "säkra perioder" är säkra - eller att avbrutet samlag fungerar - ja, män måste naturligtvis också utbilda sej inom det här, men - helt ärligt - det kvinnliga befruktningssystemet är ganska främmande för många av dem.

Sen kan du ju knappast påstå att en man inte måste offra resten av sitt liv; underhållet är inkomstbaserat, såvitt jag vet, och det där barnet kan alltså, för någon med dålig inkomst, vara det som styr hans liv, hans yrkesval, hans boplats - när han vill åka till Kuala Lumpur och backpacka, så kan han inte, för han måste ha en inkomst, så att han kan försörja något han inte ville ha till att börja med. Han kan inte ta risker med sitt yrkesliv, för plötsligt är det inte bara SIN framtid han riskerar. Och så vidare. 

DESSUTOM, vilket knappast kan vara en nyhet, så tenderar män, lika väl som kvinnor, att bli kemiskt/hormonellt "förälskade" i sin avkomma - det är ett helt normalt biologiskt försvar avsett att se till att avkomman inte svälter eller blir uppäten - det drabbar fäder i princip lika mycket som mödrar. 

Så de är låsta. Det är synd om män i den här situationen. 
Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort