Min sambo sa att han vill att jag gör abort
Usch vad jobbigt det här är - jag förstår era män så VÄL, och jag skulle verkligen hellre dö än tvingas offra mitt liv för att ta hand om en unge. Lyckligtvis är jag kvinna och kan göra abort om jag råkar bli gravid (om det händer, trots de preventivmedel vi använder)
I mitt fall är det tvärt om dock; min man vägrar gå med på abort - blir jag gravid så tänker han lämna mej om jag gör abort.
Samtidigt så har jag vänner som älskar barn och blir helt lyriska av tanken på dem, så jag har hört bägge sidor av storyn.
Men om det var jag så skulle jag hellre dö än skaffa barn. 18 år MINST, fastlåst i något som först skriker, spyr och skiter överallt, som sen ska ränna omkring och ha uppmärksamhet och stimulans i flera år - sen ska det matchas tider och pengar för skola, dagis, hobbies, skjutsas och hämtas, uppfostras och utbildas - sen blir de tonåringar och stjäl, ljuger, svär, knarkar, knullar, bryter mot lagen, beter sej illa - och samtidigt ska man behöva ta ansvar och bry sej om dem.
Sen blir de ytterligare lite äldre och ska ha körkort och bilar och märkeskläder och utbildning och lägenhet.
Sen, vid 20-30 så skaffar de EGNA barn och så måste man ställa upp och vara barnvakt och ta hand om och betala och anpassa sej IGEN.
Ett helt liv åt helvete, ingen frihet, annpassa sej för alltid - för att man skaffat ungar.
Jag respekterar att Andra människor vill ha barn - jag vill det inte. Och jag lider så hemskt med era män nu :(