Inlägg från: Anonym (eh?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (eh?)

Min sambo sa att han vill att jag gör abort

Anonym (K) skrev 2014-07-05 16:02:58 följande:

Usch vad jobbigt det här är - jag förstår era män så VÄL, och jag skulle verkligen hellre dö än tvingas offra mitt liv för att ta hand om en unge. Lyckligtvis är jag kvinna och kan göra abort om jag råkar bli gravid (om det händer, trots de preventivmedel vi använder) 

I mitt fall är det tvärt om dock; min man vägrar gå med på abort - blir jag gravid så tänker han lämna mej om jag gör abort.

Samtidigt så har jag vänner som älskar barn och blir helt lyriska av tanken på dem, så jag har hört bägge sidor av storyn.

Men om det var jag så skulle jag hellre dö än skaffa barn. 18 år MINST, fastlåst i något som först skriker, spyr och skiter överallt, som sen ska ränna omkring och ha uppmärksamhet och stimulans i flera år - sen ska det matchas tider och pengar för skola, dagis, hobbies, skjutsas och hämtas, uppfostras och utbildas - sen blir de tonåringar och stjäl, ljuger, svär, knarkar, knullar, bryter mot lagen, beter sej illa - och samtidigt ska man behöva ta ansvar och bry sej om dem. 

Sen blir de ytterligare lite äldre och ska ha körkort och bilar och märkeskläder och utbildning och lägenhet.

Sen, vid 20-30 så skaffar de EGNA barn och så måste man ställa upp och vara barnvakt och ta hand om och betala och anpassa sej IGEN.

Ett helt liv åt helvete, ingen frihet, annpassa sej för alltid - för att man skaffat ungar. 

Jag respekterar att Andra människor vill ha barn - jag vill det inte. Och jag lider så hemskt med era män nu :( 

Männen som du tycker synd om har inte ens haft vett nog att skydda sig vid sex. Jag tycker inte ett dugg synd om de män som inte skyddar sig. Det är liksom inte bara kvinnans ansvar att skydd används vid sex.
  • Anonym (eh?)
    Anonym (Me2) skrev 2014-07-05 05:35:32 följande:

Jag har också provat massor med prev medel utan att något har fungerat för mig lika så är det för mina systrar och mina kusiner från min mors sida. Dåligt DNA kanske? Jag har bett honom i 2.5 års tid att använda kondom!! Men han vill inte. Vi har bråkar om det här tro mig. Vi kör avbrutet ibland med kondom ibland dock så drar han av den eller inte sätter på hela så den glider av. Inga påhopp tack känner mig dum som godkänt det. Samtidigt som vi har pratat om en till tätt in på.

Han får samtalsterapi mot sin dep han är inte i behov av medicin han hade det ett tag men det gjorde honom mycket värre.

En nära vän till mig jobbar med att föreläsa om mänskliga rättigheter och information till män och kvinnor om att våldtäkt är fel för alla oavsett ålder. Hon skriver varje morgon o varje kväll på sin fb Om att varje människa äger sin kropp och hon har rätt till den. Jag trodde att jag gjorde det... Min sambo säger att jag får välja abort och vi fortsätter vårt förhållande eller jag behåller barnet och flyter. I min stad är det flera års vänte tid på lgh :(

Jag vet vad Jag vill jag vet vad Han vill. En människa har rätt till sin kropp kan jag tvinga honom att bli pappa mot sin vilja? Kan han tvinga mig till abort?

Du tvingar inte honom att bli pappa, han valde det själv när han valde att knulla utan skydd. Helt sjukt vilka män vissa kvinnor är tillsammans med egentligen. Först inte skydda sig vid sex och sen komma och kräva abort? Är det ens någon man vill vara tillsammans med?
  • Anonym (eh?)
    Anonym (K) skrev 2014-07-05 17:02:23 följande:
    Ja, de har helt klart gjort bort sej - jag fattar bara inte hur folk på fullaste allvar kan säga att det vore värre att "tvinga" någon till en abort, som tar en dag och som kan KAN sluta älta över om man vill, än att "tvinga" någon att offra resten av sitt liv för ett barn de inte vill ha.

Jag fattar verkligen inte det.

Jag är SÅ sjukt lyckligt lottad som faktiskt kan göra det valet själv om något går åt helvete; ingen kan tvinga mej att föda, jag kan göra abort helt på eget beslut, och det är fan frihet det. 

Avundas inte män, alls, i den här frågan :( 
    En man behöver inte offra resten av sitt liv för ett barn de inte vill ha, de kan dra men betala underhåll måste de göra. Och sen förstår jag inte, ett barn som de inte vill ha? Knullar man utan skydd antar jag att man vill ha barn.

Kvinnor har sista ordet när det kommer till abort, ja det är en fördel kvinnor har där. Män har den fördelen att de slipper graviditet, förlossning och ev abort. Det är lika orättvist för båda.
  • Anonym (eh?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 20:03:54 följande:

Mannen borde faktiskt också få vara med och bestämma i såna här stora beslut!

Knullar mannen utan skydd tycker jag inte att han har rätt att bestämma att kvinnan ska göra abort. Sen ska absolut mannen få vara med och bestämma, men de gånger man inte är överens så gäller kvinnans beslut över mannens då det är kvinnan som bär på barnet.
  • Anonym (eh?)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-05 20:18:46 följande:
    Nu är det ju så att man är två som knullar utan skydd...

Och mannen borde åtminstone ha rätt till juridisk abort om kvinnan är så fräck att hon behåller det mot hans vilja.
    Juridisk abort håller inte i längden. Tänk dig ett par som är överens om att skaffa barn, kvinnan blir gravid, mannen får kalla fötter och vill att hon ska göra abort. Ska mannen ha rätt till att göra en juridisk abort då? Juridisk abort låter bra i teorin men fungerar inte i praktiken.
Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort