Inlägg från: Anonym (Helt rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helt rätt)

Min sambo sa att han vill att jag gör abort

Tycker du gjorde helt rätt. Många kvinnor blir som galna Egon och skiter i mannens vilja helt tom myglar med P - piller och dylikt. Är man i ett förhållande och kvinnan äter P piller för att man BESTÄMT att det inte ska bli fler barn . Då ska det fan inte bli det heller . Blir det barn ändå = abort. Om mannen däremot ligger och kommer i en kvinna som är oskyddad då får han lite skylla sig själv .

Anonym (done that) skrev 2014-07-05 20:48:56 följande:

Nej, det tycker jag faktiskt inte, om kvinnan vill göra abort för att inte gå genom en graviditet med allt vad det innebär så tycker jag att hon har full rätt att ta det beslutet, det kan tyvärr förstöra hennes liv för alltid med tanke på hur man stressar förlossningar idag.

Men man kommer inte ifrån att många kvinnor förlorar all reson när dom blir gravida.

Du kan klicka på visa endast och läsa min korta story, men i vårt fall så skulle ett barn till sätta hela familjen på gatan, hon skulle sumpa sin utbildning, vi skulle båda gå i vägen då vi redan är helt utmattade, jag skulle i samband antagligen förlora mitt jobb, för att inte nämna att vi redan nu är ett rum kort med ett barn sovande med oss.

ÄNDÅ ville hon behålla, för det löser sig på nått vänster, well jag fick ta det beslutet åt henne för jag leker inte med familjens framtid när vi redan kämpar att hålla oss flytande med flera barn.

• Anonym (Helt rätt)

Hur många barn har ni ? Och varför har du allt ekonomiskt ansvar ? Finns det inga större bostäder där ni bor? Hursomhelst , tuff sits att hamna i och kvinnor gör väldigt lätt mannen till boven i detta.

Anonym (done that) skrev 2014-07-06 09:35:00 följande:

Vi skulle inte vara ett par om hon skulle påtvinga ett barn på mig, hon skulle hamna med allt hon skapade själv, jag skulle ärligt talat begå självmord.

Redan nu bär jag allt det ekonomiska ansvaret på mina axlar, tar all övertid jag kommer åt men vi har byggt mer än vi kan hantera, flertal barn, husdjur, hyra som bara växer och växer tydligen i motsatsen till min lön.

Jag orkar inte jobba mer.

Redan nu kräver barnen på gränsen till mer än jag har, jag är bara en människa, ingen robot som kan ta vad som än slängs på en.

jag har inte mer att ge.

Det är inte bara kvinnan som har rätt att vara egoistiskt, finns tillfällen där mannen måste tänka på sig själv också, denna gången var jag (och familjen i sin helhet) viktigare än hennes ogenomförbara önskan.

Varken tanten eller jag gillar gummi, man tar av förpackningen av godiset innan man konsumerar det vad jag vet ;)

Nu har vi kommit överens om p spruta då vi önskar 100 % skydd men ingen av oss vill ta steget och genomgå kirurgisk ingrepp.

Har en ganska gammaldags syn på det där, man genomgår kirurgi som sistahands åtgärd vid sjukdom, ingen av oss är sjuk.

Anonym (done that) skrev 2014-07-06 09:35:00 följande:

Vi skulle inte vara ett par om hon skulle påtvinga ett barn på mig, hon skulle hamna med allt hon skapade själv, jag skulle ärligt talat begå självmord.

Redan nu bär jag allt det ekonomiska ansvaret på mina axlar, tar all övertid jag kommer åt men vi har byggt mer än vi kan hantera, flertal barn, husdjur, hyra som bara växer och växer tydligen i motsatsen till min lön.

Jag orkar inte jobba mer.

Redan nu kräver barnen på gränsen till mer än jag har, jag är bara en människa, ingen robot som kan ta vad som än slängs på en.

jag har inte mer att ge.

Det är inte bara kvinnan som har rätt att vara egoistiskt, finns tillfällen där mannen måste tänka på sig själv också, denna gången var jag (och familjen i sin helhet) viktigare än hennes ogenomförbara önskan.

Varken tanten eller jag gillar gummi, man tar av förpackningen av godiset innan man konsumerar det vad jag vet ;)

Nu har vi kommit överens om p spruta då vi önskar 100 % skydd men ingen av oss vill ta steget och genomgå kirurgisk ingrepp.

Har en ganska gammaldags syn på det där, man genomgår kirurgi som sistahands åtgärd vid sjukdom, ingen av oss är sjuk.

Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort