Anonym (Helt rätt) skrev 2014-07-06 17:50:29 följande:
Hur många barn har ni ? Och varför har du allt ekonomiskt ansvar ? Finns det inga större bostäder där ni bor? Hursomhelst , tuff sits att hamna i och kvinnor gör väldigt lätt mannen till boven i detta.
Anonym (done that) skrev 2014-07-06 09:35:00 följande:
Vi skulle inte vara ett par om hon skulle påtvinga ett barn på mig, hon skulle hamna med allt hon skapade själv, jag skulle ärligt talat begå självmord.
Redan nu bär jag allt det ekonomiska ansvaret på mina axlar, tar all övertid jag kommer åt men vi har byggt mer än vi kan hantera, flertal barn, husdjur, hyra som bara växer och växer tydligen i motsatsen till min lön.
Jag orkar inte jobba mer.
Redan nu kräver barnen på gränsen till mer än jag har, jag är bara en människa, ingen robot som kan ta vad som än slängs på en.
jag har inte mer att ge.
Det är inte bara kvinnan som har rätt att vara egoistiskt, finns tillfällen där mannen måste tänka på sig själv också, denna gången var jag (och familjen i sin helhet) viktigare än hennes ogenomförbara önskan.
Varken tanten eller jag gillar gummi, man tar av förpackningen av godiset innan man konsumerar det vad jag vet ;)
Nu har vi kommit överens om p spruta då vi önskar 100 % skydd men ingen av oss vill ta steget och genomgå kirurgisk ingrepp.
Har en ganska gammaldags syn på det där, man genomgår kirurgi som sistahands åtgärd vid sjukdom, ingen av oss är sjuk.
Tre sen innan var av en saknar rum och sover med oss i sovrummet.
Vi hade oflyt många år här i livet, sporadisk jobb blandad med soc, vi kom på fötter en smula när jag fick mer stabil inkomst, dock var det tight, lyckades bygga upp buffert men sen kom oförutsedda utgifter, sambon pluggar på högskola men har nu sommarlov så ingen inkomst, nån sommarjobb lyckades inte hon inte få, buffert borta, jag börjar bli orolig om vi ens kan betala hyra denna månad och ha pengar över till annat.
Så jag bär hushållet nu och jag räcker inte till, jag orkar inte öka min insats heller för jag kommer bara bryta ihop, vi blöder pengar varje månad.
Sen har all stress, press och belastning jag har på mig kört slut på mig, jag har fallit i depression där jag måste tvinga mig till att göra det som göras måste.
känner inte nån livsglädje eller livslust, är helt orkeslös och måste tvinga mig till att utföra sysslor jag har på mig.
Jag är inte i stånd att ta mig mer belastning.
Skulle vi flyta till storlek och område vi önskar och behöver skulle vi behöva höja vpr bostadskostnad med omkring 3-6 tusen, finns inte på kartan att vi klarar det.
Jag har full förståelse här, "mammahjärtat" hoppar över tre steg vid besked, hormoner är redan ur balans när man får besked, sen var det att abort fanns inte i hennes vokabulär, jag ville inte ha barn från första början men jag ställde mig bakom henne varje gång, hennes kropp hennes val, jag gjorde henne gravid så jag stannar vad hon än skulle bestämma sig, tre gånger fick jag negativt besked för min del men jag tog mitt ansvar och var så bra far jag kunde.
Så jag förstår syndabockönskar ganska bra, vill man inte göra abort men tvingas till det av omständigheter man inte vill inse så är mannen som puschar och inte ger val den mest lämpade i situationen.
Men det svider, vi hade inget val, detta var för allas bästa, hon kommer förstå det med tiden, hon börjar förstå redan nu och får ett leende på ansiktet mer och mer.