• Mioni

Min sambo sa att han vill att jag gör abort

Anonym (done that) skrev 2014-07-05 16:59:43 följande:

Precis suttit i samma sits från den manliga sidan.

Sambon blev gravid, igen.

Vi har inte plats, tid, ekonomi, eller ork att ta hand om flera barn men det kom inte riktigt fram där.

I vanlig ordning var det känslor som tala utan reson, det löser sig uh vad tuttinuttit att vara gravid igen spg man i hennes ögon.

Det löste sig i alla fall, bokade tid, fick en ganska fort och hon fick snällt ta pillret. Givetvis var det floder av tårar men det finns lägen där man helt enkelt inte kan ta emot fler barn.

Vet däremot inte om det är en omöjlig sits ni sitter i eller om han bara slängde ut nått ogenomtänkt i vrede.

Vad jag fick fram under tiden jag läste om det så är det ett piller fram till vecka tolv sen är det kirurgiskt som gäller.

Du kan inte vara speciellt bra på att läsa eftersom det hörs medicinsk abort till och med vecka 9 och en kirurgisk skrapning kan göras till och med vecka 12. Därefter sätter man igång en för tidig förlossning som abortmetod. Jisses..
  • Mioni
    Anonym (done that) skrev 2014-07-05 20:20:57 följande:

Mannen SKA vara lika lika delaktig eller ha den avgörande rösten, kvinnor tänker inte rationellt när hormoner tar över, logik försvinner liksom.

Vist är det kvinnans kropp men kropp kvinnan tänker inte rationellt när hon blir gravid, instinkter, känslor och hormoner tar över, då är mannen den mest lämpade att ta beslutet.

Så ja, logik framför irrationell begär, så gjorde vi här i alla fall.

Så om kvinnan vägrar abort så ska mannen ha lika mycket att säga till om? Du tror att han kan släpa henne till kliniken och tvinga henne att sitta och be läkaren om en abort hon inte vill ha och sedan spänner de fast henne lite käckt eller? Jo men visst.
  • Mioni
    Anonym (done that) skrev 2014-07-06 17:28:50 följande:

Inte enligt vårdguiden jag kollar på nu, verkar som metoder skiljer sig kliniker emellan och under tiden vissa gör som jag skrev så gör vissa som du skrev.

Jag kan däremot erkänna att det var sambon som stod för läsandet och återgav text i efterhand

Personligen så var "hur" irrelevant för mig, det skulle göras helt enkelt.

Nu är det ju just vårdguiden som säger som jag sa och tvärtemot vad du eller din sambo tror. Läs på. Eller lär din sambo att läsa..
Svar på tråden Min sambo sa att han vill att jag gör abort