Ska jag verkligen?
Hejsan alla!
Imorgon är det tänkt att jag och min sambo tillsammans ska gå till abortmottagningen för att göra en medicinsk abort. Jag är inte hundra procent säker på hur långt gången jag är men jag skulle gissa på att detta är min 12 e vecka.
Men en massa tankar snurrar som besatt i mitt huvud och jag blir alldeles kallsvettig bara jag tänker på att behöva gå dit.
Att bli gravid nu kom verkligen vid det sämsta tillfället någonsin då jag precis avslutat en utbildning och håller på att söka jobb för fullt och min sambo ska i augusti hoppa på en 3 årig utbildning och det är mycket det som gör att vi bestämt oss för abort. Han känner att han inte vet hur det kommer gå att plugga med en liten bebis hemma och då jag inte har något jobb så kommer jag ju inte kunna ha en betald mammaledighet vilket gör saker och ting väldigt komplicerat, känns det som iaf.
Men ändå så blir jag så himla ledsen när jag tänker på att jag behöver ta bort det och jag fylls av en slags tomhet och ensamhet när jag tänker på att inte vara gravid längre. Är detta vanligt att känna? Tänk om beslutet är fel?
Har någon annan här gjort abort runt v 12? Hur gick det för er? Hur mår ni såhär i efterhand? Har ni varit i samma sits men ändå valt att behålla?
Tack på förhand!