• fluu

Gravid - abort utan att berätta för maken?

Du gör vad du måste göra, men jag hade ändå tänkt att något inte står rätt till om jag inte kunde berätta en sådan sak.
    Tipsar om samtalskontakt efteråt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Anonym (Gravid) skrev 2014-07-22 13:02:58 följande:
    Tack för alla svar.
    Efter att ha sovit på saken känns det helt annorlunda. Dels är jag inte alls 100% säker på att abort är den enda utvägen men framförallt känner jag att jag inte har rätt att fatta det beslutet själv. Måste prata med min man när han kommer hem (är bortrest veckan ut). Vet att han i grunden är starkt mot aborter, men vi måste ändå prata igenom det här tillsammans. Kanske orkar vi med/klarar av tre barn varav två väldigt tätt??? Är ändå lite orolig för att när jag tar upp det så försvinner utvägen att ta bort det....

Har även försökt få tid hos en läkare för att ta reda på hur långt gången jag är. Har inte haft mens sedan sonen föddes för sju månader sedan så spannet är ganska stort.
    Lycka till och hoppas att allt går bra!
  • fluu
    elle9 skrev 2014-07-22 16:05:18 följande:
    Men en sådan rapport lämnas väl till patienten, en myndig kvinna, och inte till hennes make?
    Fast det är ju egentligen lätt att avslöja där. När jag väntade dottern så sa oftast ny vårdpersonal att "jaha,jag ser att du haft ett mf innan", lätt att de skulle säga så med en abort också.
  • fluu
    Anonym (Gravid) skrev 2014-07-25 21:42:49 följande:
    Jaha, då har jag pratat med maken och det gick som förväntat. Han sa rakt ut att han inte vill ha ett barn till, men att han också förbjuder mig att göra abort.

Vad gör man med det svaret??
    Bara det att han förbjudet något skulle kännas sådär för mig.... Särskilt sedan det är jag som bär barnet...
    Hade jag velat göra abort så hade jag gjort det. Aldrig att jag hade satt ett barn till världen för att någon annan velat det. Att han dessutom vill att du föder ett barn han inte önskar känns ännu värre.
    Tipsar om att ni tar kontakt med en abortkurator och pratar tillsammans.
Svar på tråden Gravid - abort utan att berätta för maken?