Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2014-09-29 19:44:49 följande:

Du har inte lust att dela med dig av styrkeprogrammet?

Så klart! Kanske svårtolkat om man inte varit där men går säkert att googla övningarna. Dock gäller detta endast tom v 20 sedan måste vissa övningar ändras.

Kna?bo?j - 2x20 mot pilatesboll

Bro?stpress med gummiband liggandes pa? pilatesboll - 2x30 Backflyes med gummiband runt do?rrhandtag - 2x30 vardera arm Bicepscurl sta?endes pa? gummiband 2x30 vardera arm

Utfallssteg 2x14 vardera ben

Frontlift frama?tbo?jd med gummiband (rygg) 2x15

Sitta pa? pilatesboll och lyfta fo?tterna (balans) 2x1 min

Plankan 2x30 sek

Ba?ckenbottentra?ning 5 min
  • Astilbe
    Kpax skrev 2014-09-29 19:58:17 följande:
    Åh stööön vad jobbigt. Men jag lär ju ångra mig om jag inte gör vad jag kan för att underlätta förlossning och läkning. Jag försökte knipa medan jag borstade tänderna, men det gick inte. Får ta det direkt efter istället. Eller köra upp ett par geishakulor och knipa när jag jobbar, Höhö.
    Ha ha! Eller hur! Jag ska dock ta det på allvar och sätta igång på riktigt. Med start...ehm...i morgon...
  • Astilbe

Har hamnat i världens största trötthetssvacka och fick kollat mitt järnvärde i dag. Det låg på 20 så jag behöver inget extra tillskott. Är det någon som vet vilket spann ett normalt järnvärde ligger runt? Har inte varit särskilt trött tidigare i graviditeten men är nu i v 15 och det känns som att någon har klubbat mig... Blir smått knäpp i huvudet av denna trötthet eftersom jag driver eget och inte fixar att hålla normaltempo överhuvudtaget just nu.

• Astilbe
    LillLouise84 skrev 2014-10-01 22:18:52 följande:
    Jag har varit trött hela tiden, men lite bättre på sistone. Men klockan 14.00 är det som någon slagit mig i huvudet och jag vill bara sova. Mycket tror jag beror på att jag sover så taskig på nätterna. Jag springer och kissar och kissar precis hela tiden.
    Tack för svaret! Ja, eftermiddagarna är hemska! Tycker bara att det är konstigt (och störigt!!! att det kommer NU när det mesta borde släppa... Är också uppe mkt på nätterna antingen på toa eller rotar jag i kylskåpet...
  • Astilbe
    Lejonhierta skrev 2014-10-03 09:40:49 följande:

Om det är fler ivf-mammor i tråden å kan jag informera om att jag nu pratat med min ivfklinik eftersom mitt sjukhus och bm-mottagning hellre daterar graviditetslängd efter vad ultraljudet äger än vad som faktiskt är rätt datum.

Region skåe har precis nyss kommit ut med ett m till alla bm och kvinnokliniker/förlossningar där man fastslagit riktlinjerna att man räknar från ETdag (glömde fråga om man räknar annorlunda vid blastocyst) men jag har 2dagarsodlade och då räknar man från det. Jag hade sista mens 5/6, äggplockning 18/6 och ET 20/6 och har enligt ivfkliniken 11/3 som beräknat datum och det ska stå kvar oavstt fostrets storlek vid KUB och RUL.
    Intressant, jag som tagit en jättestrid med min kvinnoklinik och bm kring detta.

Har dock försökt få fatt i detta pm via region skånes hemsida men antar jag ä inkompetent i mitt söksätt. Så ha mailat och bett om det :) -så jag kan lämna det vidare till kvinnokliniken jag tillhör.

Vad intressant! Jag har mest blivit lite förvånad över att de har flyttat bak och fram tiden på min graviditet. Jag menar - är det någon som har stenkoll på när ägglossning och insättning sker så är det ju alla vi som gör ivf... Jag blev i alla fall tillbakaflyttad en vecka precis i början av min graviditet. Att fostret skulle vara mindre än snittet fanns liksom inte på kartan. Nu i vecka 14 blev jag framflyttad igen en vecka...
  • Astilbe

Någon som vet om man kan använda vetekudde som gravid? Eller blir det för varmt för magen då?

• Astilbe
    Skumbollen skrev 2014-10-06 19:46:39 följande:
    Det är helt ok, värm på :)
    Åh tack! Precis vad jag ville höra!
  • Astilbe

Ska till frisören i dag och slinga och klippa håret men läser allt möjligt på nätet om att det antingen är eller inte är skadligt för barnet. Någon som vet lite mer?

• Astilbe
    KarinIngrid skrev 2014-10-10 12:23:21 följande:

jag frågade min barnmorska och hon sa att det inte är farligt men att håret kan reagera annorlunda på färgen.
    Så när jag gick till min frisör så sa jag detta. Då sa hon att ja det som kan hända är att färgen inte biter lika bra, så hon lät den sitta några minuter extra, blev jättesnyggt. Och inga problem.

Tack för svaret! Vågade gå dit och som tur var blev håret varken grönt eller orange... Min frisör sa samma som din barnmorska.
  • Astilbe

Är det någon här som bloggar om sin graviditet? Eller vet någon annan? Är så lässugen men hittar bara några få bloggar med bf våren 2015.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?