BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ni som pumpar bröstmjölk, vad har ni för pump? Jag har en äldre Philips avent , manuell, och den funkar inte, vet inte om det är fel på den eller om jag inte kan...
Ni som pumpar bröstmjölk, vad har ni för pump? Jag har en äldre Philips avent , manuell, och den funkar inte, vet inte om det är fel på den eller om jag inte kan...
Lilleman blir tre veckor imorgon och jag upptäckte att strl 50 i body är för små nu. Kändes lite sorgligt. Det går så fort... Förresten har vi nästan helt bestämt oss nu att han heter Isak.
Tack för tips om pump!
Hallå allesammans!
Längesedan jag skrev i tråden nu men jag läser varje dag :) Vi fick en liten flicka den 25 mars kl. 19.36 tre dagar innan BF. Hon föddes 13 h efter vattenavgång. Häftigt att uppleva att vattnet gick, och vilka määäängder med vatten det var! Förra gången tog dom vattnet på mig. Förlossningen gick snabbt efter att latensfasen var över. Hon föddes 1 h och 15 min efter jag började känna styrka i värkarna och tre krystvärkar senare var hon ute! Det var en bra förlossning och jag känner lite sorg över att det förmodligen var den sista. Vi har ju redan en pojk på snart fyra år och känner oss ganska nöjda.
Amningen fungerar efter lite bök bra. I början kom möjlken alldeles för snabbt så jag fick lägga mig ner. Nu går det bra att sitta upp så länge jag håller ett finger liksom över vårtan så det inte rinner så fort.
Dottern ska förmodligen heta Julie, det är sambon som velar lite innan vi bestämmer helt, inte för att vi har något annat alternativ ;) Nätterna här hemma är lite sådär. Hon är mycket vaken och lite missnöjd ibland. I¨går skrek hon en timme annars skriker hon bara korta stunder. Jag är rätt så ovan bebisar som ens skriker då sonen var så _otroligt_ tyst och jag är livrädd för k - ordet och hoppas hennes mage ska få vara lugn. Igår var jag helt vimmelkantig av sömnbrist då hon var vaken mellan 01,30 - 05,00. Hon somnade en gång emellan där men då vaknade hon när jag la över henne i nestet.
Vi har inte varit på besök hos BVC ännu då vår sköterska varit sjuk. Så vi har inte börjat med d-droppar. När gjorde ni det?
Jag sprack bara lite lite på förlossningen så jag behövde inte sy. Men jag kan tycka att det kliar liksom i själva underlivet nu. Tänkte ett tag om det var svamp men kan det kanste vara någotannat? Kliade till så dant att jag har haft sveda halva dagen... hehe.
Avslaget kommer och går. Det kan vara borta i nästan två fagar för att sen komma tillbaka med besked.
Kram på er allesammans!
Här kommer lite gnäll, men inte på barnet, utan på maken. Är det bara jag som irriterar mig mer än någonsin på mannen just nu? Han sköter ju markservicen här nu, vilket är toppen, men det är som om han vill att jag ska applådera varenda insats. Han saknar dessutom tålamod om W trilskas och han hanterar inte sömnbrist något vidare alls, utan blir gnällig och snäsig. Som om det är han som gör det tyngsta jobbet här, och faktum är att jag tror att han tycker det på riktigt. Jag vet att jag är känsligare än vanligt nu, men det tycker jag att HAN ska ha i åtanke, jag orkar med en liten bäbis och en jättebäbis samtidigt.
Vad har ni på era små och i vagnen nu? När ni går ut.
Här har vi haft en skit natt. Jag är så arg på mannens syrra så jag kan explodera. På påskafton var det nämligen familjemiddag hos mannens föräldrar och hans syrra var så klart där och var ordentligt förkyld, ändå var hon med och lagade maten också för att hon äter bara det hon själv lagat. Hon var så krasslig så hon somnade i fåtöljen efter middagen. Så klart delade hon med sig av förkylningen så vi alla är nu rejält sjuka, även våran lille på två veckor är riktigt sjuk. Jag har suttit med honom i knät hela natten för han är så snorig att han har svårt att andas.
Hade vi vetat att hon var sjuk hade vi aldrig åkt dit.