Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-04-27 15:32:17 följande:
    Hos oss är det trötthet kombinerat med en oförmåga att sova som ger skrikiga kvällar. När han sedan får sista maten för kvällen somnar han gott, men då är det dags för oss att gå i säng. Längtar efter lugna mysiga kvällar med mannen.
    Jag tror vi har samma - skrik pga trötthet och det enda som lugnar är bröstet. Han äter typ en gång i halvtimmen på kvällarna, önskar han ville ta nappen.
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-04-27 23:36:52 följande:

W har blivit sämre på att sova på natten, han vill inte somna i sin säng längre och han somnar inte längre om snabbt efter matning på natten. Är detta bara en del i hans utvecklingssprång som tydligen pågår, eller gör vi nåt fel tro? Vi har inte direkt fasta tider och rutiner.

Jag tror inte ni gör nåt fel. Vi har inte heller några rutiner, det är väl för tidigt för det? Jag tror bebisar behöver mer eller mindre hjälp att somna helt enkelt. Isak är likadan...
  • Mildamilda

Nu har jag varit på twilfit och provat amningsbh. Hade ingen aning om storlek eftersom ingen jag har hemma är bra. Tog fram en 80-85d och sa tull expediten: den här ser ju enorm ut men jag kan ju prova den. När jag fått på den så tyckte hon jag skulle ta en större kupa! Hjälp... Saknar mina små bröst som jag fick efter avslutad amning av mitt första barn... Sen för att plåga mig lite mer gick jag och provade jeans. Det gick inte bra. Men fick med två bh iallafall och de hade tag 2 betala för 1 på twilfit.

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-04-28 19:41:06 följande:

Kan tyckas att Selina borde vara riktigt jäkla trött nu.. Hon har varit vaken heeela dagen förutom nån minuts sömn här och där.. och dessutom har vi ju varit vaken väldigt mycket inatt. Men ICKET att hon somnar! Idag har hon överhuvudtaget inte varit nöjd ens en kort stund om jag inte ammat.

Hoppas att hon sover förbannat bra (och länge) när hon väl somnar!

Så hade vi i lördags, jag var helt knäckt. Men sen somnade han för natten vid åtta istället för ca tio som vanligt. Idag sov han nästan hela dagen, tur att det finns bra dagar också : ). Hoppas hon sover gott i natt.
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-30 18:30:48 följande:
    Jag känner den mörka fasen, det är därför jag är tyst i alla fall, hehe. Josefin går från sovande till gallskrikande imponerande snabbt. Och hon är fortfarande gasigare än vanligt.

Mitt "framfall" är tillbaka, och det skaver och irriterar både när jag går och när jag studsar på pilatesbollen. Fan också!

Det gick jättebra på jobbet igår, så jag får vara glad över det och trösta mig med två påsar kolasnören!
    Jag har också nån "skav" känsla... Vet du att det är framfall?
  • Mildamilda

Idag var vi på BVC för första gången sedan Isak var en vecka. Han väger 5270 och har gått upp över två kg sen födseln! Känns som bättre näring på utsidan... Sen har han en rest från navelsträngen, granulom, som ska tvättas 3-4 ggr per dag. Om det inte drar ihop sig får man pensla med lapispenna (vet inte vad det är eller vad det innebär).

• Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-04-30 21:09:13 följande:

Alltså, jag blir allvarligt rädd för våtservetter. Vi har hittat flera användningsområden som gör att jag aldrig skulle använda dom i rumpan på en bebis. Dottern spillde precis ut ett vinglas från vardagsrumsbordet. Det kom rödvin på soffan och mattan, men lite lätt gnugg med våtservett så var allt borta - från en ljusgrå soffa och beige matta!!

Sist vi använde dom var när vi satte silikon i skarven mellan kaklet och bänkskivan i köket. Gick till och med att gnugga bort överflödigt silikon som hade börja torka.

Hjälp! Vi använder mest torra tvättlappar men ibland blir det våtservetter ändå, ska sluta med det nu!
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-04-30 20:33:59 följande:
    Men varför har det gått så länge mellan besöken på BVC? Vi har säkert varit där 5-6 gånger och nästa besök är på måndag.
    När vi var och vägde när han var typ 10 dagar så tyckte hon inte vi behövde komma förrän 1-månadskontrollen. När vi skulle på månadskontrollen så blev läkaren sjuk och vi fick första bästa tid - tre veckor sedan. Vi kommer alltså göra 1-månadskontrollen en vecka innan 2-månadskontrollen... Nu fick vi komma idag extra pga naveln...
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-05-02 13:59:05 följande:

Efterlysning: någon som vet var man kan köpa amningslinnen som inte är tajta över magen?

Kolla boob, de har några som passar både för graviditet och amning.
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-05-02 13:59:05 följande:

Efterlysning: någon som vet var man kan köpa amningslinnen som inte är tajta över magen?

O mamalicious
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?