ebe91 skrev 2015-02-19 20:37:51 följande:
På tal om svärmödrar... Kom precis hem efter att ha besökt svärföräldrarna. Jag tycker i vanliga fall om dom jättemycket, men ju längre denna graviditet gått desto mindre tålamod har jag med min svärmor. Jag är ju beräknad enl rul till 27/2 (enl mensen 21/2), men hon tjatar hela tiden att på hennes tid räknade man minsann såhär bla bla bla bla, så jag har då minst 2 veckor kvar (vilket jag kanske har, men blir bara irriterad då hon tycker att hennes räknasätt är bättre än hela svenska vårdens...). Idag fick sambons bror barn (planerat snitt) och det var hon ju minsann tvungen skriva på facebook så alla hennes väninnor o bekanta skulle få reda på att hon igen blivit farmor, o då sa jag till henne att när våran bebis föds vill jag inte att hon ska skriva det direkt på facebook, utan att vi gärna vill meddela alla själa om att vi fått barn men det tyckte hon var urlöjligt och hon gjorde faktiskt som hon ville? Inte värsta stora grejen, men med alla gravidhormoner o en grundirritation tog jag faktiskt rätt illa vid mig o sa bara minutrarna senare till sambon att jag ville åka hem.... Varför kan inte mitt barns födelse få vara något jag vill berätta om för alla nära o kära?
Nej jag skulle inte kalla det för gravidnojig. Skulle bli jätteupprörd om någon annan meddelar på Facebook att vi fått barn. Det är ju helt upp till föräldrarna när de vill meddela något sådant. Vi kommer ju berätta för föräldrar och syskon så snart som möjligt efter födseln men resten av världen (fb) tar vi gärna efter vi själva kommit i fas och det vet man inte när det sker.
Men jag har sett folk lägga upp statusar om att de blivi morbror eller liknande utan att jag vet om föräldrarna har hunnit uppdatera själva så det är möjligt att jag också har fel uppfattning om att det ska vara upp till föräldrarna.