Skumbollen skrev 2015-02-25 12:07:16 följande:
Hur kan man inte vilja ha skötbord? Vi byter aldrig blöja någon annanstans om vi är hemma. Är det kanske samma folk som tycker det är ok att lägga en ihoprullad gammal blöja på soffbordet ;)
Vi har använt näsfridan vid varje förkylning och gör fortfarande. Dock inget jag förstår varför man måste ha hemma från start, de finns ju att köpa överallt.
Som svar till till Misty W så skulle jag säga att man (iallafall jag) bunkrar alldeles för mycket inför första barnet. Det är som att man glömmer att Ica fortfarande har öppet till 23, att det finns apotek och affärer överallt och att man är två föräldrar... Dvs, En kan åka en sväng om det behövs:)
Saker som vi använt otroligt mycket under första året... Amningskudden, skötbordet, viaplay, babyvakten (Philips avent) vår kamera vi investerade i, babyfiltar i alla tjocklekar och storlekar, skötväskan, dimerljus på toa och i barnrummet samt mörkläggningsgardiner i sovrummen.
Saker vi knappt/aldrig använde:
Badbaljan med liggdelsinsats, bärselen, babyskor (så söta men så meckigt) alla förbaskade kramdjur som samlar damm ;) han har ändå bara en favorit.
Första gången jag läser saker som viaplay och kameran men ser logiken i det
Vi har inte köpt något skötbord utan tänker det funkar bra ändå. Skulle det bli för meckigt så går det ju alltid att köpa i efterhand tänker jag
Men jag tänkte inte lämna blöjorna på soffbordet bara för det.