Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-22 19:48:36 följande:

Har inga idéer alls på vad jag ska sy men NÅNTING måste jag ju göra så jag får inviga maskinen innan bebis kommer och stjäl all min tid;) så kom gärna med förslag:)

Lite olika förslag:
    Ett lapptäcke som du kan ha som överkast till spjälsängen (eller vad du ska ha) alt som lekfilt.
    Dreglisar
    mössor
    blöjfodral (finns olika typer så länkar till googelsökningen) 
    Babywrap
    flaggspel till barnrummet
    body
    snuttefilt
    leksakskuber

• sommarstad
    Misty W skrev 2015-02-23 09:31:11 följande:

Är det bara jag eller börjar vardagen bli tung?

Helt död efter att hjälpa sonen med ytterkläder och vinterskor, gå 10min (tidigare 3min när jag orkade gå igenom skogen) till dagis och sen gå hem igen.

Stod i fiket 2 timmar igår när dottern hade turnering, hade sjukligt ont o rumpan och fogarna eller bäckenet och va helt slut...

Nu är det 15 dagar kvar och jag njuter. Ska helt ärligt önskat att vattnet skulle kunna gå nu i veckan fast utan värkar så att jag kan åka in och dom kan lägga snittet tidigare. Är så redo för hans ankomst nu!

Vardagen börjar bli tung, eller rättare sagt den är tung. Förstår inte hur ni som har barn sen innan lyckas att ta hand om barnet/barnen samtidigt ni är höggravida. Jag har bara mig själv att tänka på och har fullt upp bara att sätta strumpor på mina egna fötter Tungan ute (vilket jag oftast skippar eftersom de ändå svullnar upp till elefantstorlek )
  • sommarstad

Idag är det en vecka kvar till BF.

Igår kväll kändes det som lillen tryckte nedåt och det gick ilningar i underlivet. Påminde om känningarna jag hade för några veckor som jag antagit berodde på att lillen fixerade sig. Efter lite googlande kom jag fram till att det kan bero på att nåt är på g men idag var allt som vanligt igen (bara förvärkar som påminner om mensvärk). Jag får väl se om det kommer tillbaka eller inte under dagen. 

Förövrigt är jag lite missnöjd med vädret. Jag hade tänkt att ta en liten promenad, bara runt kvarteret, för det är nog vad jag orkar med foglossningen. Jag hade sett fram mot promenad i solen men nu så snöar det! Dessutom är de enda skorna jag kan ha just nu, pga elefantfötter, är väldigt hala. Så nu vet jag inte riktigt om jag vågar mig ut. Det verkar blåsa en hel del också. Hoppas på bättre väder i eftermiddag.  

• sommarstad

Idag är det en vecka kvar till BF.

Igår kväll kändes det som lillen tryckte nedåt och det gick ilningar i underlivet. Påminde om känningarna jag hade för några veckor som jag antagit berodde på att lillen fixerade sig. Efter lite googlande kom jag fram till att det kan bero på att nåt är på g men idag var allt som vanligt igen (bara förvärkar som påminner om mensvärk). Jag får väl se om det kommer tillbaka eller inte under dagen. 

Förövrigt är jag lite missnöjd med vädret. Jag hade tänkt att ta en liten promenad, bara runt kvarteret, för det är nog vad jag orkar med foglossningen. Jag hade sett fram mot promenad i solen men nu så snöar det! Dessutom är de enda skorna jag kan ha just nu, pga elefantfötter, är väldigt hala. Så nu vet jag inte riktigt om jag vågar mig ut. Det verkar blåsa en hel del också. Hoppas på bättre väder i eftermiddag.  

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-23 11:18:32 följande:

Här har vi strålande solsken, men det är glashalt så att ge sig ut på promenad som höggravid är väl ungefär det sämsta man kan hitta på :)

Åh jag vill också ha solsken! Då hade jag iaf gått ut och lappat i mig lite d-vitamin. Nu blåser det nästan storm (känns det som iaf). Snöflingorna yr åt alla håll utanför fönstret. Suck! Jag som ville ha vår.
  • sommarstad
    LillLouise84 skrev 2015-02-23 11:59:31 följande:

Jag har kommit in i en konstant hungrig fas. Och sockersug som en missbrukare, jag tänker bara på kolaremmar och ahlgrens bilar.

Känner igen mig i att vara konstant hungrig och söttsugen. För mig fungerar dock frukt lika bra som godis som tur är :D
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-23 12:43:27 följande:
    Hade vi inte haft så kallt så hade man ju kunnat sitta en stund i solen, men med 12-15 minusgrader känns det bättre att titta på solen genom fönstret.

Jag har dessutom en jäkla huvudvärk pga det där jäkla blodtrycket som bara verkar stiga nu, så jag gör mig nog bäst i soffa eller säng :)
    Vi har inte så kallt, det ligger bara kring nollan. Så det hade med lite sol kunna bli riktigt skönt ute och om vi tar bort den förbaskade blåsten. Jag hade tänkt att gå ut en stund igår och gå på promenad men då hade maken åkt till sin farmor för att hjälpa henne och hade såklart inte tagit med nycklarna hem, för det skulle ju inte ta ån lång tid. När han sedan kom hem så hade det hunnit blivit mörkt. 

Usch jobbigt med huvudvärken. Då är det verkligen bäst att du vilar dig :)
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-02-23 12:38:04 följande:
    Haha, dåså! ;)

Nä, hade det funnits ett knep som verkligen funkade hade man nog fått reda på det. Men klart att folk testar en massa saker när de börjar bli desperata. Jag är nästan där själv, och då har jag ändå tio dagar kvar till bf!

Haha, vad dumt egentligen, bebisen kommer förr eller senare, om max 24 dagar är jag mamma för resten av livet, varför stressa? :)
    Ja, man borde egentligen inte stressa för sen är man ju förälder för resten av livet.  

Jag hade ett "litet" sammanbrott igår och då var det inte lätt att vara min make och försöka trösta mig. Först grät jag för att det kändes som bebisen aldrig skulle komma ut och som maken påpekade att jag hade ju en vecka kvar till BF så det var inte konstigt att bebisen inte kommit än. Sedan grät jag för att jag fick för mig att nåt var fel på bebisen. Glömde nämligen bort när jag känt rörelser senast, vilket min make påpekade bara var en timme innan, tur att han hade suttit och känt på magen just då. Så jag lugnar ner mig lite och bebisen börjar röra på sig nästan extra mycket, som om han ville visa att allt var bra med honom. Sen grät jag lite till för att jag insåg att jag skulle oroa mig resten av mitt liv för den lille. 
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-23 13:21:23 följande:
    Jag blir nojig varje gång BM sätter dopplern mot magen. Imorse när var var där, och kollade blodtrycket som vanligt, hade jag känt av bebisen 10 minuter innan. Men när hon sätter dopplern mot magen och ska lyssna så tycker jag att låter det annorlunda, tystare på nåt sätt. Hjärtat slog ju ändå som det brukar, men jag har ändå varit nojig hela dagen och undrat om den rör sig som den brukar. Man är ju för härlig som gravid :)
    Skönt att höra att det inte bara är jag som är nojig. Det är verkligen inte lätt att vara gravid ;)
  • sommarstad

Nu ni så ska ni se vad jag lyckas slutföra idag.

Efter att nålen gick sönder igår trodde jag att det var kört och jag aldrig skulle få klar sovpåsen. MEN idag skulle jag laga ett par byxor och för att sedan ställa undan maskinen. Medan jag letar tråd så hittar jag en annan tvillingnål. Inte för jerseytyg men det struntade jag i och gjorde klart sovpåsen. Dock sydde jag fel och hittade inte trådsprätaren så av ren irritation så klippte jag av det som blev fel och sydde om, så den blev lite kortare än vad jag tänkt. Bilden är lite dålig men färgen är mörklila. Detta är mitt första plagg jag sytt sen högstadiet så jag får ändå vara nöjd men jag måste träna mig på att sy rakt :p

Det saknas dock en snodd längst ner så man kan dra ihop den. 
    En snodd behöver jag även till blöjautomaten så är den också klar sen.

När jag ändå håller på att lägga upp bilder så kan jag lägga upp en bild på vagnen och barnvagnsmobilen som jag tillslut virkade. Kunde aldrig få till några figurer jag tyckte var bra nog så det fick bli hjärtan istället

Vet inte varför bilderna blir åt fel håll :(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?