Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-03-01 20:00:16 följande:

Denna hemska mensvärk. Blir galen!! För varje dag så stegrar den dessutom i styrka så jag vet redan nu att det kommer bli lite värre i morgon men jag kan inte koppla ihop smärtan med sd. I natt vaknade jag halv fyra av smärta och sen tog det några timmar innan det släppte och jag kunde somna igen. Någon mer som känner igen detta? Är det barnet som trycker på? Förvärkar? Ligamenten? Blir knäpp av att inte ha en susning om vad som händer i kroppen...

Har också hemsk mensvärk och ser inga kopplingar till några sammandragningar. Tycker det är värre på natten.
  • sommarstad

Ibland när bebisen rör sig i magen så knäpper/knackar det till. Nån annan som upplever det?

• sommarstad
    LillLouise84 skrev 2015-03-01 21:03:38 följande:

Det finns en anledning till att kvinnor bär och föder barn för annars skulle mänskligheten dö ut.

Haha! Det ligger mycket i det. ;)

Nu hsr jag
    Misty W skrev 2015-03-01 21:19:38 följande:

Jag har också så. Läst någonstans att folk hört liknande ljud och sen har vattnet gått, men mitt knäppande har håller på länge & mitt vatten ligger kvar ;)

Detta knäppande händer då och då och gjort det ett tag så det verkar inte leda till nåt här heller. Funderade ett tag om jag inbillade mig knäppningarna men eftersom ni är fler som upplever dem så kan jag konstatera att det inte är nån inbillning från min sida ;)
  • sommarstad

Bort se från min andra rad i inlägget ovan. Har ingen aning om vad jag tänkt skriva :p

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-03-01 21:31:36 följande:

Jag hör det ibland, har läst att det är bebisens leder som knäpper, men har ingen källa på det.

Tänkte också att det kunde vara det men känns inte som man borde höra det. Samtidigt skulle det annars vara något i magen som knäpper och vad skulle det i såfall kunna vara? Livmodern är ju en muskel och borde inte kunna knäppa sen är det väl bara hud och den knäpper ju inte. Så kanske låter det ändå logiskt med att det är barnets leder.
  • sommarstad
    Lilj3 skrev 2015-03-01 21:56:01 följande:

Jag hörde också knäppande ljud i magen mot slutet av graviditeten och nu när han är ute har jag hört samma knäppande ljud från hans leder, framförallt i axlarna. Så jag att det var det jag hörde från magen. :)

Ja men då har vi svaret på det :)
  • sommarstad
    Lavish skrev 2015-03-02 08:27:40 följande:

Jaha, beräknat datum idag men ingen bebis och inget som tyder särskilt mycket på att den tänkt komma också. Känns så jävla surt att sitta och vänta. 

Samma här. Bf idag och inga känningar. Jag har ju hela tiden trott jag ska gå över så jag har ändå varit inställd på att vänta. Mina kollegor var övertygad stt jag skulle få tidigare bara för jag sprang om kring så mycket i slutet bär jag fortfarande jobbade. Så lite skönt att de hade fel och jag rätt ;)
  • sommarstad
    Lavish skrev 2015-03-02 08:27:40 följande:

Jaha, beräknat datum idag men ingen bebis och inget som tyder särskilt mycket på att den tänkt komma också. Känns så jävla surt att sitta och vänta. 

Samma här. Bf idag och inga känningar. Jag har ju hela tiden trott jag ska gå över så jag har ändå varit inställd på att vänta. Mina kollegor var övertygad stt jag skulle få tidigare bara för jag sprang om kring så mycket i slutet bär jag fortfarande jobbade. Så lite skönt att de hade fel och jag rätt ;)
  • sommarstad
    josejo skrev 2015-03-02 10:46:45 följande:

Hej hej! Här kommer ännu en sen gravid som gärna hoppar in såhär i slutspurten om det är ok? :)

Har läst till och från sen i sommras men aldrig fått tummen ur att skriva något, men det har vart så härligt att bara få läsa om så många andra som går igenom samma. Just nu kände jag extra tillhörighet i tvivlen om vad man gett sig in på, knäppande ljud och renoveringskaos som får en att stuva undan det mesta av bebisförberedelser..

Jag är 26 år, väntar första barnet, precis köpt hus som började renoveras i helgen så jag står med ett ben i renoveringskaos i huset och ett ben bland kartonger i lägenheten och bebisen förväntas om 18 dagar.

Välkommen :) Vad är det för rum ni har börjat renovera? :)
  • sommarstad
    josejo skrev 2015-03-02 11:09:15 följande:

Tack!:) jag måste ändå säg att jag är rätt så lugn mitt i alltihop trots allt, till min sambos stora förtjusning som kan stressa upp sig lite lättare. Men jag kan nog också gå i förnekels om att det snart är dags ????

Vi river en massa väggar för att få en öppen planlösning mellan vardagsrum och kök, så ungefär halva huset började vi med ???? välplanerat alltihop.

Då har ni att göra :)  Men ni har ju ett tag kvar. Kompisar till oss renoverade hela undervåningen (kök, vardagsrum, hall, badrum och trapp till både över och källare) precis innan de fick första barnet. De han i stort sett klart. Bara småsaker var kvar så som lister. 

För vår del kan vi ta ett rum i taget så maken gjorde barnrummet och hallen nu innan, men det kliar i fingrarna på honom att få sätta igång med nästa projekt. Tur att det snart är vår på riktigt så han får sätta igång med alla ute projekt han har ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?