BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
www.facebook.com/groups/1412683688948508/
Här har du en :)
På tal om mössor så hittade jag en jättesöt "emilkeps" på Åhlens. Eventuellt var den lite stor... ;)
Josefin har just nu en hjälmmössa som min mormor stickat. Den är bra! Jag är inte så orolig för att hon ska strypas, hon sover bara när vagnen rör sig, så hon lämnas aldrig obevakad :)
Hon har en hjälmmössa från Villervalla också, den var bra tills den blev för liten. Vanliga mössor åker ner över ögonen eller ramlar av, så det går inte alls än!
Snö 81, fy så hemskt :(
Jag har en tuff period också. Mina föräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och är jättenära ska separera. Min mamma är helt förstörd. Lillen kan sova ok på natten men vägrar sova längre stunder på dagen och när han vaknar är han övertrött, skriker och vill bara vyssjas när man går men honom, vaknar så fort jag sätter mig. Ger flaska för amningen fungerade inte så pumpar för att han ska få mjölk ett tag till,börjat minska iaf men just nu är dagarna mest, gå, mata, leka, få att somna, pumpa, vyssja om, mata, leka, då att somna, pumpa, vyssja.....somna 8 så fort han sover för natten för att orka. hinner inte äta, mina ben är helt slut, de jag kan be om hjälp av lider och psykiskt är jag slut. Längtar så tills det vänder men just nu vill jag bara gråta, få duscha ifred och äta.
Så negativt det blev men som jag längtar tills sambon har semester. Och han åker utomlands 5 dagar nästa vecka...
Babymassage verkar vara värsta sömnpillret, Isak somnade vid tolv när vi gick från massagen. Klockan tre sov han fortf, då kände jag att jag ville ge honom mat innan vi skulle till förskolan o hämta. Tog upp o bytte blöja - han fortsatte sova, sen ammade jag honom o han åt o sov samtidigt typ. La ner honom i vagnen - han fortsatte sova till förskolan o hem igen till klockan var fem!
Jag är så less på att höra att mitt barn är tjockt. Jag helammar, han äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och har en nattfasta på mellan 7-10 timmar. Han äter typ 5 min varje gång. Men får hela tiden pikar av sambons familj att han är så rund. På 2-månaders kontrollen vägde han 5,5kg, så visst - han är inte mager men han är för sjutton ett spädbarn! När jag har han i famnen sitter han oftast stilla och är nöjd, o då får jag höra "ne, han vill väl inte förbränna någon kalori i onödan". Han rörs, sprattlar o viftar som vilken annan unge när han ex ligger i gymet men han är väl en mer stillsam unge när han är i famnen. Bara för att svägerskans unge (skiljer bara 2,5v mellan dom) är mer åt det magra hållet med inte en valk på hela kroppen. Är sån jäkla vikthets bland kvinnorna i den familjen, det ska jämföras på minsta milimeter. Nu när Bosse är sjuk fick jag ett sms av svägerskan "tur han har lite resurser att ta av"?! Svarade inte ens på smset... Jag tycker inte han har ngt att ha av utan oroar mig istället för att han inte ska få i sig nog med vätska då han har feber...
Nån här inne som använder tygblöjor?