Kpax skrev 2015-04-26 13:28:34 följande:
I natt gick det SJU timmar mellan amningarna, det är ju vansinnigt?! Hon sov 5-6 h, det tog alltså nån timme i bärselen innan hon kunde somna, och när sambon la ner henne vaknade hon inte. Jag vaknade däremot rätt ofta för att kolla om hon levde, hehe.
Idag har hon fortfarande inte varit vaken mer än tio minuter åt gången. Så typiskt när sambon är hemma, han fattar inte vad jag pratar om när jag säger att hon är väldigt krävande. Iofs har hon inte behövt ligga själv så värst mycket idag.
Angående blöjor har vi nyss bytt till Pampers strl 2. Ettorna fungerade jättebra, men eftersom hon väger 5,5kg är det ju strl 2 som är "rätt". Jag tycker de känns väldigt stora och klumpiga, de tar så stor plats i bodyn, ökar på längden liksom. Skulle kanske fortsatt med ettorna tills de blev tighta eller började läcka. Jag kommer inte vara lika snabb med att byta till strl 3 (vilket det väl egentligen är dags för typ nästa vecka om man går efter vikten).
Hon har nu växt ur alla bodys och pyjamaser i strl 56, och 62 kommer inte funka länge till. Herregud, när planar det ut?! Jag ska lugna mig med shoppingen i alla fall, meningslöst att lägga pengar på fina grejer som hon bara hinner ha två gånger.
Skönt med lång paus, typiskt att man då inte sover själv... O känner igen det där med att de uppför sig exemplariskt när andra är med, till skillnad när man är ensam...