Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilj3 skrev 2015-06-04 11:14:34 följande:

Det stora håravfallet har verkligen börjat på mig nu, 3.5 månader efter förlossningen. Visste att det förmodligen skulle bli så eftersom håret var mycket tjockare än vanligt under hela graviditeten. Jag hittar hår överallt och varje gång jag borstar håret eller bara drar handen genom håret lossnar det mängder. Fortsätter det i den här takten kommer jag vara flintskallig innan månadens slut. :P

Någon annan som börjat tappa hår? Finns det något man kan göra eller är det bara att bita ihop och vänta på att det går över?

• Mildamilda

äh min app funkar inte! Ovan vid denna sida... Jag har också börjat tappa hår och värre lär det bli! Jag tappade massor förra gången. Vi fick stopp i duschbrunnen och sambon fiskade upp världens hårboll i storlek som en mindre katt typ - urk! Men då hade jag väldigt långt hår också.

• Mildamilda
    Kpax skrev 2015-06-09 18:47:24 följande:
    Ja, jag vet inte riktigt när hon började, men nu måste hon verkligen ha dregglis på sig, annars är hon dyngsur inom några minuter.
    Ok jag tyckte det kändes tidigt att börja dregla men då var det flera... Än så länge är det bara lite. Inte börjat med dregglis än...
  • Mildamilda
    laila88 skrev 2015-06-12 07:36:07 följande:

Hej alla!

Skulle varit så roligt att se en sammanfattning hur allt går för er men det är ju inte riktigt så lätt. Men jag har knappt rört datorn sen Vilja var några veckor så hamnat lite efter er andra i gruppen :)

Vid två månaders ålder tyckte jag att det vände från att vara ganska jobbigt till att kännas som jag börjar ha koll på läget fullt ut igen(Äntligen!)

Nån som vet ungefär hur bra skydd delammning är mot ny graviditet? :)

Underbart de är med bebis alltså! En morgonglad bebis är ju helt ljuvligt :D

Min barnmorska sa att om man ammar minst fem ggr på dagen och två ggr på natten så har man ett 80 % skydd. Sen är det ju väldigt individuellt när ägglossning kommer igång igen.
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-06-12 09:55:08 följande:
    Ja se så olika det kan vara. Jag går bara och väntar på mensen nu men den håller sig borta än (tack och lov). Jag ammar rätt ofta på dagarna, går oftast inte mer än en timme mellan.. På nätterna däremot går det ju rätt länge mellan så jag väntar som sagt bara på att mensen ska komma.

Från det ena till det tredje.. är det fler än jag i den här tråden som inte vågat ha sex än? Det har gått över 11v sen förlossningen nu, jag sprack inget och har inte haft ont alls men ändå känns det sååå långt borta. Sambon är inte typen som tjatar men det märks ändå att han börjar bli frustrerad.. tror inte vi haft sex alls efter årsskiftet så det är väl förståeligt;)
    Vi har inte heller fått till sex ännu. Jag fick bristning grad två, men jag tror mer det beror på stökiga kvällar med skrik o storebror som inte somnat förrän sent. Skulle gärna få "första gången" gjort.
  • Mildamilda
    laila88 skrev 2015-06-12 10:56:24 följande:
    Jag tror de är nyttigt att vara lite rädd. Jag tyckte jag hade varit redo sen länge och sprack knappt nåt(så lite som räknas som inget) när vi hade sex första gången, det var två veckor sen nu och 9 veckor efter förlossningen typ. Men ändå började det blöda, det gjorde inte ont och jag märkte inget fören han sa det efter han duschat. Konstigt tyckte jag, men ska höra med barnmorskan på efterkontrollen hur det står till där nere. Hehe.
    Har ni hittat tillbaka till varandra?
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-06-13 09:30:07 följande:

Vägningsdag idag - 64.6 kg och då alltså 200 gram kvar till inskrivningsvikten :)

Bra jobbat!
  • Mildamilda

Isak har blivit förkyld och hostar, han var lite varm också men inte mer än 37,5 grader. Hans bror är inne på sjätte dagen med hög feber och hemsk slemhosta. Så imorgon när jag vaknar ska jag ringa 1177 o kolla om vi får komma till närakuten... Min store kille är hysteriskt rädd för allt med sjukvård tex fick han nästan panik sist vi var där o de skulle titta i örat. Han vägrar plåster och medicin, det hjälper inte att det finns alvedon med jordgubbssmak. Gnäll från mig idag.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?