Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Det är sånt tjat ned frågor om bebisen kommit. Tror folk att vi inte skulle vilja berätta när bebisen är född?

Såg att makens moster har smsat flera gånger med maken och undrat iaf bebisen är på väg. Blir lite sur över tjatet fast det inte är till mig. Hon om nån borde veta t bebisen kommer när den kommer och då hör vi av oss. Hon har vägarna förbi på lördag och vill därför hälsa på oss och då såklart träffa bebisen om den kommit ut. Hade jag hade fött så skulle jag inte tycka det är okej att hon får träffa bebisen innan våra föräldrar fått träffa sitt barnbarn och skulle jag föda imorgon så är det helt uteslutet med besök på bb på lördag. Aldrig att jag åker ner från bb bara för stt nån ska få träffa bebisen, det kan vänta tills vi kommer hem.

Blir lite grinig på tjatet. Tackar vet jag de som frågar hur jag mår,de vill med sin fråga samma sak, men det låter så mycket trevligare.

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-03-05 23:02:56 följande:

Men vilken bebisgam! Jag hade absolut inte velat ha henne springande varken hos oss eller på BB. Dels vill vi också att våra föräldrar får förtur, och dels vill jag inte uppmuntra sån där hets :)

Nä sån hets ska inte uppmuntras. Hon får allt brs vänta på sin tur. Som det ser ut nu har vi ändå ingen bebis att visa upp i morgon. Skulle helst av allt slippa att hon kommer imorgon. Hon har dessutom bjudit in sig själv och inte frågat om det passar eller om vi orkar med besök. Typiskt att det är makens lediga helg.

Ska tilläggas att jag tycker egentligen bra om henne men varit lite grinig för tjatet och sen att hon ofta glömmer att vi har tre olika släkter (min och maken sin mors och fars sida) att ta hänsyn till när det gäller allt från julfirande till ja allt. Sedan är det åsikter om var vi borde föda osv. Suck. Har jag tur så kommer bebisen inatt så jag slipper besöket :p
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2015-03-06 09:13:14 följande:
    Aldrig att jag skulle ta emot besök på bb annat än från vår dotter isf. Jag har sagt att jag inte vill ha besök de första två veckorna minst och det inkluderar makens närmaste familj för jag tyckte att det var så himla jobbigt när de kom och hälsade på precis när dottern var född och man var helt uppe i någon slags amningskoma men så fort släktingar kom så var de ju bara tvungna att få hålla i bebisen så då fick man avbryta amningen och allt blev ju bara jättejobbigt. Mina föräldrar är väl ok om de kommer förbi i 10 min och tittar men de bor i samma stad medan makens familj inte gör det så när de kommer hit kommer de ju att vilja stanna flera timmar och det orkar inte jag de första veckorna. Sen är det hela rs-viruset också dom skrämmer mig mer denna gång då de kommer att vara mindre än "normalt" iom att de kommer lite tidigare än bf plus att de har fått dela på moderkakan hela tiden.

Iofs så vägde de lika mycket som en enling vid senaste mätningen men tror ändå på att det blir två rätt så små töser
    Skönt att de vägde som en enling vid senaste mätningen :) 

För min del får gärna mina föräldrar och svärmor med man komma på besök första veckan (som det känns just nu iaf). De har för det första vett nog att vänta på att vi säger att det är okej att de kommer och ingen av dem skulle få för sig att komma till BB. Svärfar med sin fru kommer nog avvakta självmant att komma eftersom de har fullt med barn själva och bor en bra bit bort.  

Men resten av släkten kan ju vänta. Tycker det är jättesmart att sätta gräns ang besök men jag och maken är faktiskt oense där. Maken tycker väl att det är att ta det som det kommer och jag tror det är lugnast att säga till redan innan.Känner vi sen att det fungerar bra så kan vi ju lätta på regeln. 

Jag har iaf en plan inför morgondagen. Att vi får besök beror på att hans kusin ska spela fotboll i grannorten. Om jag får maken att säga till hans moster att han gärna kommer och tittar på sin kusin spela så kan de träffas där och inte här hemma. (jag tror dock inte min plan kommer fungera men jag ska göra ett försök) 
  • sommarstad

Var hos BM idag för extra koll. Allt såg bra ut nu. Inget protein i urinet och blodtrycket låg bra. Fick en tid på förlossningen för överburenhetskontroll. Det blev den 17:e (samma dag som min make har en viktig utbildning som de flyttade bara för hans skull Tungan ute) . Vi får väl se om barnet vill komma innan dess eller inte. 

• sommarstad
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Stort grattis! :)
  • sommarstad

40+4 och jag har lyckas bli sjuk. Hur tusan jag blir det när jag knappt träffar nåt folk?

Halsont (dock bara ena halsmandel), spänninghuvudvärken är utbytt mot förkylninghuvudvärk och jag känner mig allmänt dålig. Så typiskt. :(

• sommarstad
    Mimipig skrev 2015-03-07 09:11:45 följande:

Du också?! Stackars oss!

Ja verkligen!

Jag tror dessutom att bebisen komner dröja kvar i magen tills jag mår bättre och jag som tyckte stt denna helg skulle vara perfekt om han ville komma.
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-03-07 10:00:09 följande:

Jag känner inga tecken på att någon förlossning är på väg, tack och lov. Kanske är kroppen så smart att den sätter ev förlossning på paus om den känner att man inte är hundra? Har iofs 15 dar kvar till bf...

Jag kände igår som tryck nedåt. Har gjort det tidigare också men det var lite annorlunda igår så jag tänkte att kanske kanske att det var nåt på g. Men idag så är det bara förkylningen som känns. Lite smärta har jag även i magen men bara på vänster sida så tror inte det betyder nåt.
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2015-03-07 10:32:44 följande:

Usch! Det går så jäkla mycket skit just nu känns det som så även om man typ isolerar sig så slipper man inte undan, bläh! Hoppas på att du snabbt blir bättre! Ett husmorstips är att gurgla med bakteriedödande munvatten (kommer inte ihåg vad det heter nu men går att köpa på Apoteket som gel eller munvatten). Det har i vissa fall stoppat mina förkylningar som börjat med halsont.

Sist jag var förkyld var jag det bara i nån dag så hoppas att detta går lika fort. Ska ta en dusch, Alvedon och se om vi har nåt munvatten så får jag se om det känns bättre sen.
  • sommarstad
    tovemaja skrev 2015-03-07 12:06:29 följande:

Ni som är nojiga över att smitta bebisen med era sjukdomar: det gör man inte. Jag var ju jättenojig eftersom jag hade influensa helgen innan jag födde och sviterna satt ju i hela veckan... Men BM sa att bebisen bildar antikroppar i magen och är senare skyddad. Skönt det!!

Folke är äntligen friskförklarad från gulsoten nu... Men ännu inte uppe på startvikt så jag gör inget annat än ammar. Känner mig som en mjölk ko! :)

Har också hört det. Så det är ju skönt. Har även googlat runt och läst att de flesta som varit förkylda i innan förlossningen verkar får ett uppehåll i förkylningen under själva förlossningen men att den gärna återkommer efteråt. Kroppen är verkligen fantastisk  hur den löser saker och ting

Skönt att han blivit friskförklarad från gulsoten! Hade missat att ni hade namngett bebisen men det blev Folke alltså? Jättesöt! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?