JhjärtaK skrev 2015-03-06 09:13:14 följande:
Aldrig att jag skulle ta emot besök på bb annat än från vår dotter isf. Jag har sagt att jag inte vill ha besök de första två veckorna minst och det inkluderar makens närmaste familj för jag tyckte att det var så himla jobbigt när de kom och hälsade på precis när dottern var född och man var helt uppe i någon slags amningskoma men så fort släktingar kom så var de ju bara tvungna att få hålla i bebisen så då fick man avbryta amningen och allt blev ju bara jättejobbigt. Mina föräldrar är väl ok om de kommer förbi i 10 min och tittar men de bor i samma stad medan makens familj inte gör det så när de kommer hit kommer de ju att vilja stanna flera timmar och det orkar inte jag de första veckorna. Sen är det hela rs-viruset också dom skrämmer mig mer denna gång då de kommer att vara mindre än "normalt" iom att de kommer lite tidigare än bf plus att de har fått dela på moderkakan hela tiden.
Iofs så vägde de lika mycket som en enling vid senaste mätningen men tror ändå på att det blir två rätt så små töser
Skönt att de vägde som en enling vid senaste mätningen :)
För min del får gärna mina föräldrar och svärmor med man komma på besök första veckan (som det känns just nu iaf). De har för det första vett nog att vänta på att vi säger att det är okej att de kommer och ingen av dem skulle få för sig att komma till BB. Svärfar med sin fru kommer nog avvakta självmant att komma eftersom de har fullt med barn själva och bor en bra bit bort.
Men resten av släkten kan ju vänta. Tycker det är jättesmart att sätta gräns ang besök men jag och maken är faktiskt oense där. Maken tycker väl att det är att ta det som det kommer och jag tror det är lugnast att säga till redan innan.Känner vi sen att det fungerar bra så kan vi ju lätta på regeln.
Jag har iaf en plan inför morgondagen. Att vi får besök beror på att hans kusin ska spela fotboll i grannorten. Om jag får maken att säga till hans moster att han gärna kommer och tittar på sin kusin spela så kan de träffas där och inte här hemma. (jag tror dock inte min plan kommer fungera men jag ska göra ett försök)