Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu har jag läst ikapp!

Stort grattis till alla ny bebisar! Hoppas att alla andra bebisar kommer snart så ni andra slipper vänta.

ang amningshormoner har jag känt mig ganska lugn hittills men idag fick min man mig att gtåta. lillen låg och sov i vaggan medan jag höll på att bädda rent i vår säng efter morgonens olycka (lite bajs hade läckt från blöjan medan jag låg och ammade). Mannen kommer in och ger mig den störst kramen någonsin. Säger hur stolt han är över mig, kan man göra annat än att gråta när man är hög på hormoner? ;)

• sommarstad

Grattis Cymi till din lilla tjej!

• sommarstad

Imorse grät jag av utmattning. Soben gade legat och ätit/snuttatspå bröstet sen halv 2. Hade väl slumrat till lite men inte slls gått den sömnen jag behövde. Blev inte bättre när han var ilsk på morgonen för att han tappat bröstet. Maken fick ta honom och försöka lugna ner honom. Sen la vi oss igen och då lunde han äta lite och somnade sedan gott. Fick också ro att sova lite till men känner mig ändå helt matt nu på morgonen. Vi ska testa med napp snart men jag vill vänta till efter nästa vägning som är på måndag.

• sommarstad
    ebe91 skrev 2015-03-21 11:02:32 följande:

Napp har verkligen räddat mig från allt för såriga bröstvårtor. Innan förlossningen var jag helt inställd på att avvakta med napp tills amningen fungerade 100%. Men, så blev det inte! Bosse hamnade ju direkt på neo kvällen han kom, och när jag kom in till han på morgonen låg det en napp bredvid honom i sängen... Stack till i magen på mig, men amningen i kombination med napp har funkat super! Tydligen hade han ett stort sugbehov på natten o eftersom han låg i c-pap fanns ju inte möjligheten att snutta på mitt bröst, sen har jag hört att personalen på neo är mer givmilda med napp än personalen på BB, här iaf :)

Jag hade början till såriga bröstvårtor men det gav med sig så fort jag började smörja dem med purculen (eller vad salvan heter). Mitt problem är att jag får lite "kramp" i benen när jag ligger på sidan och ammar för länge. Vilket gör att jag får svårt att slappna av och sova samtidigt som jag tidigare lyckas med. Sitter jag för mycket får jag iställe ont i ryggen. Har en muskelknuta som sitter dumt till. Den ställde till det väldigt under alla ctger. Var extremt jobbigt att sitta så länge som det krävdes för en mätning. Maken masserar och masserar men det hjälper bara för stunden. Får nog boka tid hos massör snart men måste få lite rutin först med lillen.

Hoppas att nappen kan ge tröst så han bli nöjd att ligga själv eller i nån annans famn en längre stund.
  • sommarstad
    SvanE skrev 2015-03-22 03:12:35 följande:

Ska läsa igen så fort jag kan! I torsdags bestämde vi oss tillslut för att åka in för en sovdos. Hann ut till bilen och värkarna gick från 1 på 10 min till tre på 10. Kom in och det fortsatte. Jag hade inte öppnat mig något alls sedan kollen 24h tidigare så låg fortfarande på 1,5cm. Valde att ta morfin och bricanyl och slumrade sedan igenom natten. På morgonen kom värkarna av sig själv och vid us. Vid 10 var jag öppen tre. Badade, lustgas, EDA och 15.19 är världens finaste lilla kille ute. Är supernöjd med förlossningen och känner att det gick bra utan att ha sovit så mycket. Men NU är jag trött och än så länge är han snäll :) 3776g, 53cm född v.40+4

Stort grattis!
  • sommarstad

Kan bara hålla med om att man fixar det utan sömn. Efter att mitt vatten gick på torsdag natt sov jag väldigt lite. Hade förvärkar på nätterna och på dagarna fick jag ingen ro till sömn. Men på lördagen när jag blivit igångsatt hade jag ändå kraft till förlossningen. Jag såg dock till att vila då mycket det gick dagarna innan. För även om man inte sover kommer man långt med vilan.

• sommarstad

Idag hade vi hembesök av BVC. Både jag och maken fick bra intryck av henne så det här kommer nog bli bra :)
    Vilgot hade gott upp bra och hon tyckte vi kunde börja med napp iaf han var villig att ta den. 

• sommarstad

Behöver lite input. Vi är bjudna på dop nästa helg. Då är lillen 3 veckor. Känns lite tidigt att ha med honom i större folksamlingar. Eller hur tänker ni?

Samtidigt är det vår nära väns dotter som ska döpas och hon betyder jättemycket för både mig och maken.

Som det ser ut just nu åker maken själv på dopet men jag känner mig ledsen över att missa det. Konstigt egentligen då vi inte tänkt att döpa våra barn då ingen av oss är kristen. Det känns som att jag missar allt just nu. Förra helgen var det ett födelsedagskalas som maken gick på men jag stannade hemma för att ta hand om lilleman. Jag visste ju om att skaffa barn innebar förändring men jag hade ingen tanke på att det bara skulle "drabba" mig i början.

• sommarstad

Tack för input gällande dopet. min första tanke var att gå på det men maken är den oroliga av oss. Han hade nog gärna låtit bara mig gå på dopet men eftersom jag är den med maten så blir jag borta för länge från lillen. Dopet är dessutom i en annan stad. Jag ska iaf prata med honom berätta vad ni gjort så får vi se vad han säger. Vi skulle ju även turas om att ta promenader under dopfikat om det skulle vara väldigt stökigt eller så.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?