Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-12 11:02:24 följande:
    Ja, det kan man ju tycka är tydligt nog. Men det kanske bara är flytningar ;)

Lycka till!!
    haha ja det borde man tycka. Vi fick vänta ganska länge för läkaren och när hon kom och skulle göra gynundersökningen hann jag bara klä av mig och lägga mig så kom mer vatten. Så de behövde aldrig titta utan kunde konstatera att det var väldigt blöt så det måste vara fostervattnet. :P

Nu är jag hemskickad med en ny tid imorgon. Då kollar de allt igen och är det okej men inga värkar kommer jag få en ny tid på lördag och då får jag hjälp med att komma igång med värkarna. Det lätt ju uppmuntrande. :/ Under tiden kommer jag läcka fostervatten och ska hålla koll på färgen samt kontrollera att min temp håller sig normal. 

Saken blir ju inte bättre av att foglossningen är extremt mycket värre. I rörelse gör det så fruktansvärt ont. Har bäddat ner mig i soffan nu (med plastat lakan eftersom jag inte litar på bindan ) och inväntar värkarna. Maken är i trädgården men har mobilen med sig för att kunna serva mig när det behövs. Han har även tagit semester i morgon och under helgen (hans jobbhelg) så slipper han ta av de 10 dagarna ifall barnet dröjer till lördag.
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2015-03-12 15:07:10 följande:

Damn you Jollyroom! Skulle hämta en sak, kommer ut med tre , haha

En åkpåse till hösten (den hade jag beställt) och sen kom jag på att vi behövde ett spädbarnsinlägg till vår ergobaby sele så det köpte jag också och medan personalen hämtade det så ser jag att de tar 150 kr för visningsex av ett jättesött babygym så då slår jag såklart till på det också

Och nu skall jag åka och hämta upp dessa mjukisdjuren som jag beställt till bebisarna

Åh så söta!
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-03-12 13:35:46 följande:
    Haha. Jag har varit på besök varannan vecka hos bm tidigare men mellan förra och det som jag har nästa vecka var det två och en halv vecka. Jag kom på mig att tänka att jag har ju inte varit där på evigheter. Borde jag inte vara där oftare nu i slutet istället för mer sällan? Tänk om jag föder innan jag hinner dit på det som skulle vara mitt sista möte? (Bortser helt från det mötet som är inbokat efter BF )
    Jag trodde att också att det skulle vara tätare besök men jag har varit varannan vecka. Sista besöket skulle egentligen vara denna vecka (andra veckan efter bf) men min bm la den veckan tidigare (första veckan efter bf) eftersom jag hade protein i urinet, av samma anledning fick jag även extra koll.
  • sommarstad

Värkarna dyker upp lite då och då, allt från 15 min till en timme mellan värkarna. Helt värdelöst Skrikandes Slår vad om att det inte komma igång själv så jag blir hemskickad imorgon också (ja, jag är lite bitter). Maken var och köpte godis till mig iaf så efter det kändes det lite bättre. Flört

• sommarstad

Pratade med mamma lite förut för att uppdatera dem vad som händer. Mamma berättade att vattnet hade gått långt innan värkarna när hon väntade sitt första barn, min storebror. Han låg dock rörlig då hon fick åka ambulans och sedan vara helt sängliggande. Skönt att min bebis iaf är fixerad. :) värkarna har förövrigt gett sig helt nu på kvällen. Hoppas att det innebär att jag får sova och att värkarna dra igång imorgon bitti. Kl 8 har jag tid på förlossningen.

• sommarstad

I natt hade jag värkar men när vi var inne på koll på förlossningen så hade jag inte en enda sammandragning. Bebisen roade sig med att ta en tupplur så var tvungen att vara inkopplad på ctg extra länge tills vi lyckades väcka honom. Alla tester ser bra ut så det var bara att åka hem igen.

Nu har vi en ny tid imorgon och då är det igångsättning som gäller under förutsättning att förlossningen inte är full. Med min tur är den säkert det så att jag får vänta ytterligare.

Nu ligger jag på soffan och har stundtals värkar men fortfarande för sällan. Jag får nog räkna med att bli igångsatt och fram till dess ha ont i onödan. Mitt humör är i botten och jag har brutit ihop ett antal gånger. Tur att min man är världens underbaraste och stöttar mig nåt enormt. 

• sommarstad

Nixe: Jättetråkigt att höra om din morfar :( Det finns nog inte så mycket att göra förutom att hoppas på det bästa och vänta. Dina föräldrar får se till att ha bilder på bebisen att visa honom när de åker upp i påsk.

Min makes farfar var jättedålig förra året så vi trodde inte han skulle klara sig. Detta var precis innan vårat bröllop (första barnbarnet som gifter sig dessutom). Men han blev bättre och även om han inte hade möjlighet att gå på själva bröllopet så kunde han ta del av bilderna efteråt. Vi filmade även vigseln och talen så han kunde ta del av det. Inte samma sak som att vara med men för hans del var det ändå betydelsefullt att få se alla bilder och filmer. 

• sommarstad
    ToveS skrev 2015-03-13 16:23:54 följande:

Nu blev jag änna mer förbannad på min man (som jag normalt älskar men som är svår att älska nu för tiden ) han ska komma hem imorn morgon, han behövde vara kvar och jobba idag så han frågade om han skulle ta flyget på lördag eller söndag, behöver du ens fråga sa jag. Så han tog lördag morgon. Så ringer han vid två idag att han är på väg hem från jobbet (alltså hem vars jobbet är, inte hem vars jag är). Då slog det mig att det nu mer går ett e.m flyg också, och mycket riktigt gick ett vid fem idag. Hur fan tänkte han där?! Nu sitter han där 170mil från mig och glor bara, helt i onödan, medan jag behöver all hjälp jag kan få!! Jag kan dessutom lova att imorn kväll när han vill ta en öl och inte får det lär stämningen inte bli bättre. Åååh vad less jag är på karln. Det är nästan så jag är rädd för vad jag kan komma att säga åt honom när jag är smärtoåverkad, förmodligen bubblar allt ur och så säger jag att det är slut eller nåt men NORMALT så älskar jag dumstruten

Man får vara arg på männen för lilla minsta dumhet. Tycker att din anledning är riktigt bra dessutom.

Själv skulle jag vilja vara lite arg på mannen mest för jag är trött på att gå runt och ha ont och behöver vara lita arg men jag hittar ingen orsak. Vilket i sig är lite irriterande. Tungan ute
  • sommarstad
    ToveS skrev 2015-03-13 17:33:13 följande:
    Det värsta är att när han är hemma så är jag inte det minsta arg! Haha det är som jag blir så tacksam nästan så jag orkar inte vara arg, även om något irriterar mig. Eller nu när han ringer så är han så glad, så uppåt och tycker så synd om mig osv, då kan jag ju inte vara arg, då blir jag också glad! Fasiken, dessa humörsvängningar alltså Då har du en bra karl om det inte finns nånting du kan bli lite arg på, man brukar annars kunna hitta väldigt små saker att störa sig på  

Kanske finns nåt hemma som han lovat att fixa hemma som inte är gjort ännu  
    Han är så svår att bli arg när han servar och är så förstående. Han skulle säkert vara helt förstående även om jag var arg på honom så frågan är om det ens är nån idé att bli arg Tungan ute

Härligt ändå att din man smittar av sig av sin glädje Glad
  • sommarstad

Ebe91 Grattis till lilka Bosse :) skönt att det gick och kändes bra efter omständigheterna :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?