• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Teresiat

JhjärtaK - hade MA för ett år sedan som upptäcktes i vecka 12. Av olika anledningar är jag oroad att även denna graviditet har stannat upp. Hade varit en stor lättnad om man kunde få något kvitto på att det kanske är som det ska. Likt förra graviditeten har symtomen avtagit i vecka 9. Ska på inskrivning i morgon är på 10+0 idag..

• Storkbo

Teresiat...trist om du skulle behöva gå igenom det igen :(

Jag hade MF i januari...upptäcktes på ultraljud i v 11 att båda fostren var utan hjärtaktivitet...den ena hade avstannat redan i v 7 och den andra i v 9...min kropp vägrade dock inse att den inte var gravid längre å ville inte alls stöta bort nåt eller släppa symptomen. Fick då göra en MA å blödde hysteriskt i fyra veckor...till slut gjordes en skrapning å läkaren lyckades då perforera livmoderväggen.

Idag är ja i v 12...å jag jagar verkligen symptom...så fort dom avtar en stund så får ja panik...var på UL i torsdags å allt såg jättebra ut...men det hjälper ju inte mig idag å i morgon och nästa dag...oron finns ju där hela tiden!

Ja håller tummarna för dig ska du veta...å för mig själv å alla andra här inne oxå...att gå igenom ett MF är nog bland det jobbigaste jag varit med om!

• Kpax

Jag har också haft problem med maten, allt har pendlat mellan gott och dödsäckligt. Nu känns det lite mer stabilt, jag vet inte om det beror på att jag knaprar i mig Lergigan så jag slipper illamåendet, eller om det är en fas som är över (v 12), eller om det är tillfälligt. Skönt i alla fall att kunna planera maten lite lättare. Men jag måste skärpa mig med frukt och grönsaker, det blir för mycket knäckebröd med kaviar...

Jag som i vanliga fall älskar kaffe och vin är inte alls sugen på det. Praktiskt att det inte känns som en uppoffring! :)

• Teresiat

Storkbo- åh jag beklagar det du har fått vara med om. Fy tusan, vet hur det känns :( men nu är du i vecka tolv! Det måste vara en liiiten lättnad, nu när du sååå nära det gyllene gränsen. Vi får hålla tummarna tillsammans :)

• JhjärtaK
    Teresiat skrev 2014-08-13 19:00:24 följande:

JhjärtaK - hade MA för ett år sedan som upptäcktes i vecka 12. Av olika anledningar är jag oroad att även denna graviditet har stannat upp. Hade varit en stor lättnad om man kunde få något kvitto på att det kanske är som det ska. Likt förra graviditeten har symtomen avtagit i vecka 9. Ska på inskrivning i morgon är på 10+0 idag..

Då förstår jag. Begär att de gör ett VUL/UL imorgon då du fick MA förra gången så får du se vad som finns där inne. Hcg kan i vissa fall fortsätta att öka trots MA så blodprovet är ingen garanti tyvärr (inte heller ett VUL såklart men det ger ju en korrekt ögonblicksbild iaf). Lycka till imorgon!
  • Mimipig

Cravings: Det går förvånansvärt smärtfritt att avstå från vin. Jag har inte fått avsmak för någonting och inga konstiga nya preferenser.

Däremot får jag ett brutalt sug på kvällarna efter... Allt! Godis, glass, nötter, edamamebönor, skorpor, vad som helst som finns i skåpen. Och jag får inte nog och blir inte tillfredsställd. Tips?!?

• SvanE

Fick utskriven av en familjemedlem om hur hcg ändras från vecka till vecka, dock kan det vara en otrolig skillnad, se bara skillnaden i vecka 7. Svårt att se om graviditeten stannat av om man inte tar två. En analys på lab tar ca. 30 minuter, tar dock längre tid att få svar av barnmorskan.

• mizzidus
    hemlig89 skrev 2014-08-12 15:25:13 följande:
    Vad kul! Spännande o grattis :)

Fick du gjort vul vid första besök?
    Nej det är inget som görs bara sådär i mitt landsting, det är något jag får boka själv och stå för så jag får vänta tills jag gör ett KUB-test för att se bebisen för första gången :)
  • mizzidus
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 17:02:50 följande:

Tack för stödet. Tyvärr slutade det i missfall. Allt kom ut precis innan jag träffade läkaren.

Styrkekramar till dig, så tråkigt att höra! :/ Kramar
  • Teresiat

SvanE - Aha då lär de ju inte göra det bara för att jag är orolig. Labb kostar säkert mkt pengar och resurser för dem... Ul vägrar de att göra i den stad jag bor i. Kan ju fråga igen men bm kommer garanterat hänvisa mig att betala 800 kr och göra det privat.. Har samma bm som gör de privata ul så hon vill väl tjäna pengar...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?