• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-08-15 18:03:46 följande:

Är det någon som känt att det ilar i livmodern? Är i v11 och idag har det känts som att set ilar eller som lätta huggningar lite snett till vänster i livmodern.. Vad kan det innebära?

Jag känner igen det, och har antagit att det beror på att livmodern växer.
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-08-15 18:03:46 följande:

Är det någon som känt att det ilar i livmodern? Är i v11 och idag har det känts som att set ilar eller som lätta huggningar lite snett till vänster i livmodern.. Vad kan det innebära?

Jag känner också så och är i vecka 9. Hugger till i vänster sida, men aldrig känt nått i höger sida haha..

Jag får även ibland ont så det känns som sendrag i livmodern, men det varar bara nån sekund :)

Nu har ryggen dock börjat värka, i ländryggen och ner mot svanken. Jag har aldrig ryggvärk annars så det är lite obehagligt när man inte är van!
  • JhjärtaK
    Teresiat skrev 2014-08-15 18:09:41 följande:

JhjärtaK, hehe kan du utveckla? Var sitter dem och vad händer med dem när man är gravid?

De håller "uppe" livmodern och de töjs ut när livmodern växer och flyttar på sig. De brukar mest kännas ner mot ljumskarna, ex när man reser sig upp hastigt eller hostar eller nyser. En skarp smärta. Om detta gjorde dig klokare
  • Teresiat

Nu är jag lite klokare :) tack alla! Gud så skönt att det verkar vara vanligt. Förmodligen till och med ett tecken på att saker och ting utvecklas..

Villhaenbebbe, haha EXAKT samma här.. Bara vänster sida.. Aldrig höger :)

• laila88

Känns lite som ni hängt ihop länge här å ja är ny i klassen haha, men ja kämpar mig in i gemenskapen ;)

Jag fick dom där ligament huggen ofta då ja cyklade då jag var gravid med sonen, det var dock senare i graviditeten men kännt det redan nu också bara på vänster, som sist :)

• Teresiat

Laila88, hehe jag känner igen din känsla.. Det är lite rörigt innan man kommer in i tråden, minns alla alias etc... Jag brukar dock inte skriva så fasansfullt mycket, men läser alltid :) kan tänka mig att jag kommer skriva mer efter v 12 när jag kanske börjar inse att.. Ja jag är nog gravid. :)

• Kpax

Jag har inte heller någon koll på vilka alla (någon) är :)

Idag är det jäkligt kämpigt med hormonerna. Jag har hatat min sambo och gråtit två gånger idag, helt sjukt, jag är egentligen sansad.

Illamåendet håller i sig, och magen är fortfarande knackig.

Brösten är ömma, men till min stora glädje är mina BHar lite för små nu. Äntligen bröst! ;)

Ja det är väl allt jag har att komma med.

Ska ni ta magbilder? När börjar ni isf med det?

• Madelia

Idag har jag varit på inskrivning. Hade låga järnvärden så får lov att äta järntabletter, men annars inga konstigheter. Nästa vecka är det dags att ringa och boka RUL tyckte min bm:) spännande att tiden går framåt trots att det knappt känns så nuförtiden :)

• Kpax
    Madelia skrev 2014-08-15 22:39:07 följande:

Idag har jag varit på inskrivning. Hade låga järnvärden så får lov att äta järntabletter, men annars inga konstigheter. Nästa vecka är det dags att ringa och boka RUL tyckte min bm:) spännande att tiden går framåt trots att det knappt känns så nuförtiden :)

Kul! Gav hon strikta order om att det var v 18-20 som gällde? Eller det kanske är när man ringer och bokar de håller koll på sånt, så man inte sneakar åt sig ett ul i v 14.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?