• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Storkbo

Hahaha det där med humöret är ett gissel...å det värsta som finns är väl när man får ett utbrott å ens partner tystar ner det med å säga "men gumman, nu märks det verkligen att du är gravid"....då blir man ju bara ännu elakare ;)

Är det nån som har några roliga å bra träningstips så är jag jätteintresserad...jag har två barn sedan tidigare...är i v 12 nu å detta är en riktig sladdis...de tidigare graviditeterna har ja gått upp 22 och 24 kg...DET tänker ja inte göra denna gången!!!!

Har dock mått så sabla dåligt så ja knappt kunnat röra mig...men det börjar avta nu så då kan man ju ta tag i träningen igen :)

• JhjärtaK
    laila88 skrev 2014-08-16 11:17:56 följande:
    Jag är också periodare! Förra våren var jag i topptrim för att nu se ut som en bulldeg..som runnit ut över ett bakbord ;). Så känns verkligen halvtungt å köra igång i det här läget,men är nog så illa tvungen.

Man får kanske köra försiktigt. Men utfall verkar ju logiskt att det ska va en dålig sak, bra tips! Har inte hunnit läsa nåt alls än, tänkte prata med barnmorskan också då det är dags att träffa henne.

Bor i en liten stad så tvivlar att det finns nog många gravida som är intresserad av yoga så det kan bli någon specifik gravidyoga, kan man göra vanlig yoga då man är gravid tror ni?
    Känner du av fogarna skall du undvika yogaställningar där benen är alltför brett isär eller korslagda. Det bästa för fogarna är när höft,knä och fot är i en rak "linje" om du förstår hur jag menar

Simning är bra men inte bröstsim utan man får sparka med benen såsom man gör när man crawlar.

Kan rekommendera vattengympa! Belastar inte kroppen, man känner sig inte så tung och man får upp flåset
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-08-16 13:01:41 följande:
    Känner du av fogarna skall du undvika yogaställningar där benen är alltför brett isär eller korslagda. Det bästa för fogarna är när höft,knä och fot är i en rak "linje" om du förstår hur jag menar

Simning är bra men inte bröstsim utan man får sparka med benen såsom man gör när man crawlar.

Kan rekommendera vattengympa! Belastar inte kroppen, man känner sig inte så tung och man får upp flåset
    jaha! tänk så mycket man inte vet! jag blir nästan lite orolig, tycks ju ha halv bra koll ändå kring graviditeter men känns mer å mer som ja har rätt dålig koll! :) men säkert har mycket mer kunskap dykt upp sedan 10 år sen då jag var gravid med första barnet ^^

vattengympa lät ju faktiskt inte dumt alls, ska se vad de finns för träningsgrupper som dyker upp nu i höst :D
  • Hanna1989

När det gäller träning så är det nog otroligt individuellt ja. Jag jobbar ju som PT och instruktör i diverse pass men trappar ner på de tuffa passen nu innan jag passerat v12 iaf och får sedan se hur det känns, lyssna på kroppen är nog det allra bästa tipset!

Mitt illamående har satt igång rejält och får inte behålla mycket mat : (

Var tvungen att ta min första postafen idag på jobbet men känner nu hur tröttheten slår till som ett slag i ansiktet. Har aldrig tidigare tagit detta läkemedel då jag aldrig har problem med illamående eller åksjuka annars.

• Kpax
    laila88 skrev 2014-08-16 11:06:40 följande:

Jag tror det är så man får göra, stanna upp och backa lite från problemet och känna efter senare om det verkligen behövdes en känslostorm :) men det är svårt, hormonproblemen känns så äkta, dom är så bra på lura en.

En av gångerna jag skulle snöra ut sambon va för att han log då jag tog en mega portion mat, är ingen storätare i vanliga fall så var nog rätt komiskt, det känns som jag kanske överreagerade lite ;) i stunden kändes det äkta som på liv å död. Haha.

Jag är noga med att prata med han om att det känns så äkta men efter ett tag känns det helt taget ur luften så han ska förstå att jag inte är mig själv. Tror det är viktigt att försöka kamma hem lite förståelse :)

Ja, idag har jag varit på bra humör (har även varit ensam hemma 90% av tiden, sammanträffande...;)) så jag passade på att försöka förklara. Tror det gick rätt bra. Säkrade dessutom bonuspoäng genom att erbjuda mig att hämta en av hans kompisar så han slapp cykla hit i regnet. Siktar på girlfriend of the week.
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-08-16 11:17:56 följande:

Jag är också periodare! Förra våren var jag i topptrim för att nu se ut som en bulldeg..som runnit ut över ett bakbord ;). Så känns verkligen halvtungt å köra igång i det här läget,men är nog så illa tvungen.

Man får kanske köra försiktigt. Men utfall verkar ju logiskt att det ska va en dålig sak, bra tips! Har inte hunnit läsa nåt alls än, tänkte prata med barnmorskan också då det är dags att träffa henne.

Bor i en liten stad så tvivlar att det finns nog många gravida som är intresserad av yoga så det kan bli någon specifik gravidyoga, kan man göra vanlig yoga då man är gravid tror ni?

Jag fick tips i en annan tråd om att köpa gravidyoga-dvd, det skulle visst vara ganska enkelt att hänga med även om man inte yogat innan.

Jag skulle kunna gå på yoga i samma stad som jag jobbar, men jag vet inte när man brukar börja på sånt. Funderar på en dvd i vilket fall som helst, jag vill nog köra mer än totalt 10 pass, och förhoppningsvis mer än ett pass i veckan.
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-08-16 10:53:44 följande:

Jag har tyvärr inga bra tips själv för jag motionerar mest själv i form av promenader nästan varje dag för tillfället. Dock tror jag det finns trådar här om graviditet och träning. Det finns dessutom en pod som heter gravidpodden där de har ett helt avsnitt om bara träning. Dock tror jag inte det är massor av konkreta träningstips utan mer allmänt och hur man kan och kanske inte kan träna nu :)

Bra tips! Ska kolla in gravidpodden.
  • Kpax
    Hanna1989 skrev 2014-08-16 13:29:52 följande:

När det gäller träning så är det nog otroligt individuellt ja. Jag jobbar ju som PT och instruktör i diverse pass men trappar ner på de tuffa passen nu innan jag passerat v12 iaf och får sedan se hur det känns, lyssna på kroppen är nog det allra bästa tipset!

Mitt illamående har satt igång rejält och får inte behålla mycket mat : (

Var tvungen att ta min första postafen idag på jobbet men känner nu hur tröttheten slår till som ett slag i ansiktet. Har aldrig tidigare tagit detta läkemedel då jag aldrig har problem med illamående eller åksjuka annars.

Postafen hjälpte inte mig ett dugg. Jag mådde fortfarande illa men blev dessutom sådär "borde jag verkligen köra bil nu?"-trött.

Lergigan comp is the shit.
  • laila88
    Kpax skrev 2014-08-16 18:21:04 följande:
    Ja, idag har jag varit på bra humör (har även varit ensam hemma 90% av tiden, sammanträffande...;)) så jag passade på att försöka förklara. Tror det gick rätt bra. Säkrade dessutom bonuspoäng genom att erbjuda mig att hämta en av hans kompisar så han slapp cykla hit i regnet. Siktar på girlfriend of the week.
    hehe jag tror de är en bra teknik! jag försöker också väga upp lite grann. om man är super bra all övrig tid så får dom faktiskt stå ut då hormonerna regerar! ;D

har också varit ensam hemma, då sambon jobbar i helgen så blev det mycket ensamtid i helgen, spenderar det mesta av tiden liggandes på soffan.. uäk.. längtar efter att må bra och va pigg igen!

föresten, såg att denna tråd låg under första barnet. fick mitt första barn för nio år sedan så känns som å börja om från början ;) har nog glömt mycket. så hänger gärna kvar här ändå :)
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-08-16 18:37:47 följande:

hehe jag tror de är en bra teknik! jag försöker också väga upp lite grann. om man är super bra all övrig tid så får dom faktiskt stå ut då hormonerna regerar! ;D

har också varit ensam hemma, då sambon jobbar i helgen så blev det mycket ensamtid i helgen, spenderar det mesta av tiden liggandes på soffan.. uäk.. längtar efter att må bra och va pigg igen!

föresten, såg att denna tråd låg under första barnet. fick mitt första barn för nio år sedan så känns som å börja om från början ;) har nog glömt mycket. så hänger gärna kvar här ändå :)

Ja alltså jag tror det är rätt blandat redan, klart du ska hänga kvar. Var antagligen bara TS som valde för att det är hennes första :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?