• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • laila88

Pojkmamma01

Tack!!, jag hoppas innerligt att han bara fått det.

Det känns som totalt svart mörker, ser inget ljus i tillvaron alls just nu. Vill att han ångrar sig då han fått lite distans, jag älskar honom så fruktansvärt mycket och vill leva resten av livet vid hans sida.

Känns mer och mer som att jag behåller barnet trots allt. Kan inte tänka mig annat. Men det ser mörkt ut åt alla håll nu så jag vet varken ut eller in.

:(

• Hanna1989

Var på min inskrivning igår : ) min bm var störtskön och det känns så bra med henne!

Lugnade mig i det mesta. Flygplansscanning var absolut ingen fara, bebisen är så skyddad där inne så.

Fick beräknad födsel 31/3-1/4 : )

Samma som min app säger.

Gick in i vecka 9 idag, liten mage börjar komma och två har frågat utan att jag sagt något.

Är väldigt liten och smal samt väldigt tighta jobbkläder så blir nog fler och fler som undrar.

Får försöka hitta andra kläder snart.

Måste äta små måltider en gång i timmen för att hålla undan illamående.

Hjärtslag ska vi inte lyssna på förrän 24/9 och uv blir inte förrän v. 18-20 på annan ort!

Jobbigt att behöva vänta så länge men längtar såååå!

Just nu är den stor som en jordgubbe enligt appen : )

• Mimipig
    Joooj0 skrev 2014-08-20 14:59:02 följande:

Jag ska på första mvc samtal på fre, vill oxå ta kub test så fort som möjligt. Har tagit postagen 1g tyckte d blev bra, men bara om jag ska göra nått spec., annars hjälper armbandet mig rätt mkt, och täta små måltider.. Har ni berättat för era nära? Någon mage som växt? Här händer inget:/ mer än smärta och illamående..

Jag ska på inskrivning imorgon, v10(9+6). Ska bli intressant, men jag har inga större förväntningar. Inte varit illamående en sekund, men magen och tarmarna är så svullna att jag känner mig (och ser ut som) konstant proppmätt och sprängfull. Obehagligt!
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-08-20 20:05:19 följande:

Alltså de här långsamma jävla tarmarna, jag blir galen!

Jag har inte tid att sitta på toa en timme utan resultat , det är tid jag behöver lägga på sömn.

Ska passa på att hetsäta Läkerol utan att behöva oroa mig för följderna.

Övrig uppdatering:

Har haft inskrivning 1&2 med blodprov och sånt. Nu ska jag boka RUL i slutet av september eller början av oktober.

Berättade för min chef igår, och det gick bra. Tror jag.

Åh vad skönt att ha chefen avklarad. Vilken vecka är du i? Vet inte riktigt när jag ska berätta.
  • mizzidus
    Apricosen skrev 2014-08-20 18:07:19 följande:

Får jag hoppa med hos er med, jag har prel bf 31/3 men bm tror att de kommer månadsskiftet feb/mars

Självklart får du hänga på ! Välkommen! :)
  • mizzidus

Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??

Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.

Dagarna går så sakta tycker jag...

• Mimipig
    mizzidus skrev 2014-08-20 23:04:50 följande:

Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??

Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.

Mizzidus - jag går in i v 11 på fre, en dag efter dig alltså. Skumt att ul-läkaren gav mig bf 25/3. Enligt mina uträkningar borde det bli 19/3. Ser i listan att du har 18/3. Well... Vi får väl se vad de säger på inskrivning i morgon. Godnatt nu hoppas jag - grava sömnproblem här på sistone. Nån mer?
  • mizzidus
    Mimipig skrev 2014-08-21 00:16:36 följande:
    Mizzidus - jag går in i v 11 på fre, en dag efter dig alltså. Skumt att ul-läkaren gav mig bf 25/3. Enligt mina uträkningar borde det bli 19/3. Ser i listan att du har 18/3. Well... Vi får väl se vad de säger på inskrivning i morgon. Godnatt nu hoppas jag - grava sömnproblem här på sistone. Nån mer?
    Ja det var det datumet hon sa till mig efter våra beräkningar om när min sista mens var, 12e juni var första dagen på sista mensen och jag hade ägglossning runt 25e juni. Mitt datum kommer nog ändras längre fram.

Jag sover väldigt dåligt jag också och mycket är ju tack vare att jag måste gå på toa stup i kvarten.
  • Apricosen
    mizzidus skrev 2014-08-20 23:04:50 följande:

Jag har en värmefilt och det tycker jag är gosigt, det kanske hjälper om man har mot smärtan med
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • LillLouise84
    mizzidus skrev 2014-08-21 01:57:45 följande:

Ja det var det datumet hon sa till mig efter våra beräkningar om när min sista mens var, 12e juni var första dagen på sista mensen och jag hade ägglossning runt 25e juni. Mitt datum kommer nog ändras längre fram.

Jag sover väldigt dåligt jag också och mycket är ju tack vare att jag måste gå på toa stup i kvarten.

Jag har också 18/3 som datum, sista mens 12/6 den dagen slutade jag med minipiller. Sista två nätterna har jag varit på toa typ tre gånger. Jobbigt att somna 22 för att vakna och vara panik kissnödig klockan 23.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?