• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    Teresiat skrev 2014-07-28 09:45:21 följande:

Har pratat med kvinnokliniken och de låter oss inte komma in för ul. Blir så arg och förtvivlad. "Vänta och se"...

Det värsta är väl att de ha rätt, ett ultraljud i så tidiga veckor behöver ju inte säga någonting. Utan kanske bara skapar mer oro. Min förra graviditet gjorde jag ett vul i början av vecka 7, såg inget hjärta slå då, fick komma tillbaka efter 10 dagar och då slog det. Blöder du fortfarande? Kram!
  • Chuckiiii
    mizzidus skrev 2014-07-28 00:24:49 följande:

Har ni berättat för era nära och kära ännu eller tycker ni att det är för tidigt? Reaktioner på personer som får veta det? :) Lite nyfiken!

Än så länge så vet hela min familj plus två kompisar till mig plus chefen på jobbet vet om det också. Erik (sambon)  tror jag inte har sagt något till sin familj och vänner ännu men det blir senare.

Jag har bara fått positiva kommentarer och grattis o.s.v . så jag känner att jag har ett stort stöd ifrån många omkring mig  :)

Kul att berätta tidigt, vilken vecka berättade ni i? Tycker egentligen att det är lite löjligt att behöva vänta, det är ju bättre att få dela med sig av lyckan och i värsta fall även sorgen..?
  • BowserSchnauzer

Jag har berättat för mina 2 närmsta vänner men är bara i v4 så det känns lite tidigt att sprida det mer just nu, men frågan är om man kan hålla sig nästa gång man träffar mamma (det är hennes första barnbarn). Ska man hitta på något roligt sätt att säga på eller bara säga lite sådär i förbifarten...? :) Hi hi

• Chuckiiii
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-28 12:02:05 följande:

Jag har berättat för mina 2 närmsta vänner men är bara i v4 så det känns lite tidigt att sprida det mer just nu, men frågan är om man kan hålla sig nästa gång man träffar mamma (det är hennes första barnbarn). Ska man hitta på något roligt sätt att säga på eller bara säga lite sådär i förbifarten...? :) Hi hi

Vi sitter också och funderar på hur man ska berätta! Det bästa blir att berätta för svärmodern då det är hennes första och hon är sjuk i cancer!
  • hpajo
    tovemaja skrev 2014-07-28 07:30:21 följande:

vi har berättat för närmsta familjen plus mina närmsta vänner... av samma anledning som ni. Mamma grät av glädje och de andra var bara glada ;)

Min mamma grät också av glädje när jag ringde och berättade. Jag bor ju 40 mil från mina föräldrar och närmsta vänner så att ta allt Face to Face är lite svårt :) därför vill jag att mina närmsta ska veta så att man kan få lite stöd om något händer. Sambon min jobbar också 40 mil hemifrån så man är ju ganska ensam i mångt och mycket.
  • niobit

Samtal med BM imorgon redan. Mitt andra barn. Är i v 6 nu (5+3) men tror att det är lite senare egentligen. Plussade så svagt på BIM att jag tror att den egentligen skulle infalla senare. Men nu är plusset nästan självlysande när jag testade igår ;)

• Villhaenbebbe

Hejsan!

Jag vill också vara med här om jag får :) :)

Jag är i v.6 (5+3). Jag vill så gärna berätta för min familj men tror jag ska försöka hålla mig ett litet tag till då jag är oerhört orolig för missfall. Jag har aldrig haft det tidigare men det verkar vara väldigt vanligt. 

Jag är i alla fall 22 (snart 23) år och min sambo är 26. Vi ska till BM imorgon och det känns superkul :) 
    Vi lyckades få till det på första riktiga försöket med ÄL-test. Just därför tror jag att jag är extra rädd för missfall, för att det gick nästan "för lätt".. 

• Kpax

Var på ett första samtal hos bm idag, ett stick i fingret, information om vad man inte bör äta, och så fick vi två små böcker om att vänta barn. Hon flyttade mitt BF-datum också, från 7/3 till 2/3, men det lär väl ändras igen vid rul, så jag fäster inte så stor vikt vid det. :)

Nästa samtal är i v12 (om tre veckor), och RUL blir v 18-20. Inget KUB-test och FVP görs på mammor under 35 i mitt landsting. Lite trist tycker jag, man nojar ju, och nu får man vänta 9-12 veckor på att se om allt är ok, eller om graviditeten bör avslutas :(

Jaja, det hjälper inte att oroa sig, bättre att försöka vara positiv!

• Smulan 89
    Kpax skrev 2014-07-27 10:51:12 följande:
    Vi kommer väl alla få mellan februari och april, klart du ska vara med!
    Hänger med lite försiktigt. Fick ett svagt puls igår på bim-1. Inte så starkt som kontrollstrecket, men man behöver inte titta två gånger för att se det. Ska ta ett clearblue digital senare i veckan för att få ett tydligare svar. Men två streck, även om svagt, är ju två streck =) Har dock bara berättat det för min man (såklart) och två vänner som jag vet inte sprider det. Väntar lite med mor och far, syskon osv.

Vi har två pojkar sen innan. Den store killen blir 4 år i nov och lillebror blev 2 år nu i juni. Försökte förra månaden att få plus, men det blev inget. Har försökt att tempa lite på skoj mest och då såg jag att vi missade äl förra månaden. Min man jobbar i Norge på veckorna, så det var tur och träff att han kom hem på äl den här månaden =)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?