• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Skumbollen
    Chuckiiii skrev 2014-07-27 18:08:58 följande:
    Kul! Första??
    Nej, vi har en kille på snart tio månader :) efter många tankar fram och tillbaka så hade vi kanske som tur var tänkt att det vore bra om barn nummer två kom hyfsat tätt... Men att det skulle gå så här lätt hade vi inte riktigt tippat :) men pyret i magen är mer än välkommet :)
  • Teresiat

Kan inte citera då jag skriver från mobil...

Nej fick inte komma in och göra ul. "Blir det missfall så blir det och det kan inte ett ul ändra".... Ska ringa kvinnokliniken i morgon och böna och be. Var med om ma för ett år sedan. Upptäckte i vecka 12 att fostret var dött nästan en månad tillbaka.. Känner inte för att gå i genom liknande igen. Har blött så pass lite denna gång att det inte går att dra några slutsatser, även om det inte ser ljust ut :/

• tovemaja
    Teresiat skrev 2014-07-27 18:57:06 följande:

Nej fick inte komma in och göra ul. "Blir det missfall så blir det och det kan inte ett ul ändra".... Ska ringa kvinnokliniken i morgon och böna och be. Var med om ma för ett år sedan. Upptäckte i vecka 12 att fostret var dött nästan en månad tillbaka.. Känner inte för att gå i genom liknande igen. Har blött så pass lite denna gång att det inte går att dra några slutsatser, även om det inte ser ljust ut :/

hoppas så för din skull både att du får göra UL och att det ska visa sig att allt är bra. KRAM
  • Regnblomman
    Teresiat skrev 2014-07-27 18:57:06 följande:

Hoppas du får komma imorgon och att allt är bra då :)
  • Teresiat

Tack söta ni! Det hoppas jag också.. Man vågar inte vara så hoppfull men det har inte kommit något mer på ett par timmar. Det kan ju vara ett bra tecken. Uppdaterar i morgon när jag har pratat med (och förhoppningsvis varit hos) kvinnokliniken. Kram!

• Chuckiiii
    Lilla W skrev 2014-07-27 18:09:14 följande:

@Chuckiiii Vi bor i Göteborg :)

Då är vi iaf tre i göteborg:))

Första barnet?
  • Chuckiiii
    Skumbollen skrev 2014-07-27 18:26:14 följande:

Nej, vi har en kille på snart tio månader :) efter många tankar fram och tillbaka så hade vi kanske som tur var tänkt att det vore bra om barn nummer två kom hyfsat tätt... Men att det skulle gå så här lätt hade vi inte riktigt tippat :) men pyret i magen är mer än välkommet :)

Så härligt!
  • Skumbollen
    Teresiat skrev 2014-07-27 20:34:31 följande:

Tack söta ni! Det hoppas jag också.. Man vågar inte vara så hoppfull men det har inte kommit något mer på ett par timmar. Det kan ju vara ett bra tecken. Uppdaterar i morgon när jag har pratat med (och förhoppningsvis varit hos) kvinnokliniken. Kram!

Usch vad tråkigt med MA, förstår du är orolig, vilken vecka är du i?
  • Teresiat

Är i vecka åtta, runt 7+4.. har haft lite oregelbunden cykel så det kan diffa ett par dagar. Nu blir det att sätta på en serie och försöka tänka på annat en stund.. Lättare sagt än gjort.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?