• Emeli

Min lyckade kirurgiska abort

Varför skriver du under rubriken ADOPTION? De flesta här inne är absolut inte intresserade av detta, tvärtom. Tänk på att du kan göra människor illa.

• Emeli
    Esoada skrev 2014-08-09 18:18:01 följande:

Hon gjorde väl ett misstag

Om man inte är intresserad behöver man inte klicka på TS - då det framgår tydligt vad ämnet är

Dåligt är vad det är. Bara rubriken är vidrig. Dessutom är den kryddad med en skrattande gubbe. Hur svårt är det att vara lite noggrann?

Just på adoptionsforumet, och i Känsliga rummet dessutom, borde man få slippa detta. Här håller många till som befinner sig i en mycket känslig och jobbig period i livet.
  • Emeli
    Esoada skrev 2014-08-09 23:29:57 följande:

Måste det vara en jävla norm att man ska ha skuldkänslor och sorg då?

Låt henne vara nöjd om hon är det, sluta med er jävla shaming!

Det hör till god ton att inte såra andra. Man skriver inte om aborter i ett adoptionsforum där så många har en ångestfylld barnlöshetsproblemantik i bagaget. Om man inte förstår det är man allvarligt empatistörd.
  • Emeli
    Esoada skrev 2014-08-10 02:39:57 följande:

Hon satte väl tråden i fel kategori då!

Är man så jävla överkänslig klicka inte på såna trådar då, hur svårt kan det vara?!

Lägg ner 

Du, jag är övertygad om att det är ytterst få här som har läst den fullständigt ointressanta maratontrådstarten. Men den vidriga rubriken, med sin osmakliga smiley, kan man inte undgå. Det snällaste man kan säga är att TS har varit slarvig, och det är inte OK, speciellt inte i Känsliga Rummet. Hur svårt är det?
  • Emeli
    HäckHäxan skrev 2014-08-10 02:59:57 följande:

Det är visst okej att vara glad över att en abort blev lyckad och gick bra. Det är till och med jätte okej att känna så. Man får vara precis så glad som man känner att man är även i känsliga rummet.

Att den hamnat fel och att det sticker i folks ögon, det förstår jag. Men själva texten, smilgubben, ja allt annat är helt okej.

Men det är inte OK att skriva det här. Sååå klantigt att inte ens kunna lägga en tråd i rätt forum. Hur svårt är det? Extra osmakligt blir det när den dels hamnar i Känsliga Rummet, dels under ADOPTION. Här håller många som förtärs av längtan efter barn till, sådana som kanske inte kommer att få barn, där sista eventuella halmstrået heter adoption. Här finns också de som överväger att lämna sina barn för adoption. De är alla i en mycket känslig sits. Givetvis vet alla att aborter förekommer i tusental i vårt land, men man kanske vill vara fredad just här inne.

Som sagt, klantigt är det snällaste man kan säga om detta. En ursäkt från trådstartaren hade inte suttit fel.
Svar på tråden Min lyckade kirurgiska abort