Inlägg från: Anonym (Sluta...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sluta...)

Min lyckade kirurgiska abort

Anonym (Uhu) skrev 2014-12-29 07:26:59 följande:

Som personal på operationssal är kirurgiska aborter något av det jobbigaste ingreppen. Suger ut graviditeten, i en burk ligger små händer och fötter bland det söndertrasade fostret. Nej tack. Bytte jobb.

Du är bara ute efter att skrämma upp folk. Förhoppningsvis så arbetar du inte alls med kvinnor som sitter i svåra situationer mer.

Hur du kan se fötter och händer på embyon ( i vecka 7 som TS var i ) som är 7 mm långa och precis börjat utveckla ämnen till armar och ben är ett mysterium.
  • Anonym (Sluta...)
    Anonym (Uhu) skrev 2014-12-29 07:58:46 följande:

Kirurgisk abort utförs oftast mellan v 9-12. Jo, då finns fötter och händer.

Nu handlade TS om en abort i vecka 7 och du börjar bröla om händer och fötter. Vill du diskutera abort i vecka 9-12 så får du väl söka upp en tråd som handlar om detta.

Jo det finns händer och fötter i vecka 9-12 men dom är händer och fötter några millimeter stora och jag förstår inte varför du satt och letade upp just dessa? Det måste ha varit jobbigt för kvinnorna att du letade igenom deras rester... Att det finns anlag till en fot på några millimeter betyder dessutom inte att det är ett livsdugligt barn. Du kanske skulle letat efter anlag till hjärna istället om du ville dramatisera kvinnornas aborter?

Skönt att du slutat arbeta med kvinnor i kris iallafall :) det var ett bra beslut.
Svar på tråden Min lyckade kirurgiska abort