lövet2 skrev 2014-08-15 14:09:59 följande:
Jag har inte skrivit förlossningsbrev eller något. Jag lärde mig helt enkelt psykoprofylax i förväg, och sedan såg väl BM att jag klarade mig bra utan något annat. Vid en förlossning skulle en överentusiastisk BM sticka akupunkturnålar i fötterna på mig, men jag hann hejda henne i tid. Annars har personalen mest verkat vara nöjda med att jag inte varit till något större besvär.
Haha, låter lite skrämmande att personalen skulle sticka dig i fötterna. Det är väl en sak om man har bett om akupunktur, men inte annars?!
MxMeNow skrev 2014-08-15 14:15:05 följande:
Jag födde helt utan "hjälpmedel", unget bad, ingen Tns. För mig var nyckeln andningen och att lyssna på kroppen. Helt ärligt ett fantastiskt sätt att föda barn på och något jag är extremt stolt över att jag klarade. Jag höll koll på värkarna och hade som mantra att varje värk jag klarat var en värk mindre. Sen gick jag mycket och stod upp mest hela tiden. Helt otroligt vad kroppen klarar.
Det är väl så jag ser det framför mig. Jag tror att jag kan - och vill - klara det själv. Men jag har hört så många som inte fått ett bra bemötande vid förlossningen. Men jag tror på min kropp och vill ge den en chans att klara det själv. Dessutom är ag övertygad om att barnet mår bäst av det.