• BAJ

IKEA förstör mitt skåp

På onsdagen åker jag till IKEA för att köpa ett skåp. Det är tungt men jag får hjälp att bära hem det. När jag kommer hem märker jag att bitarna inte passar. Jag sätter ihop skåpet på ett logiskt sätt men det passar inte ihop och till slut går bitarna sönder för att det inte passar. Jag blir på fredagen skjutsad tillbaka med hela skåpet. IKEA ger mig dock inte pengarna tillbaka fast det inte passar och jag har satt ihop det på ett logiskt sätt. IKEA påstår att det är jag som haft sönder det fast det är IKEAs fel att de har gett mig fel bitar. Jag åker tillbaka hem med skåpet. Nu undrar jag hur jag kan gå vidare med detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-20 15:47
    Det är bara några bilder och sedan är det tre sidor med text. Dessa är inte på svenska, därför gör jag på ett logiskt sätt men det går inte och då går det sönder.

• Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp
  • EnAnonumius
    Fontana skrev 2014-08-21 18:30:43 följande:
    Jo, vi fattar precis. Du har försökt att göra något utan att förstå vad du sysslar med! Eftersom du inte alls är så logisk som du tror så har du misslyckats totalt och förstört skåpet. Du har inte fotografiskt minne och du har inte skyhög IQ. Du är möjligen en ViktigPetter och BesserWisser.

Lycka till med nästa möbel!
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ess

Ts har skrivit ytterligare en kulig tråd om hur han sökt in (eller tja......) på läkarlinjen.
    Undras om det var som förste amputerare???????
    Vad finns det egentligen som inte en rejäl såg och lite silvertejp fixar!

• Indianica

Roligaste tråden på typ ett par år. Varför köpte du en monterbar möbel om du vill borra och såga och spika i den ? Så totalt jävla onödigt, det hade räckt med att köpa ett gäng brädor för att få ditt skåp MED lucka.

• BAJ
    Indianica skrev 2014-08-21 22:24:52 följande:

Roligaste tråden på typ ett par år. Varför köpte du en monterbar möbel om du vill borra och såga och spika i den ? Så totalt jävla onödigt, det hade räckt med att köpa ett gäng brädor för att få ditt skåp MED lucka.

Jag visste inte att det krävdes montering.
  • Aikido
    BAJ skrev 2014-08-21 15:20:00 följande:

Ok, vi får ta detta från början eftersom ni uppenbarligen inte fattar någonting.

1. Jag går på IKEA och letar efter ett skåp till mina tidningar.
    2. Jag ser ett skåp på köksavdelningen med en lucka. Det blir perfekt tänker jag.
    3. Jag frågar vad skåpet kostar och pekar på skåpet MED luckan. IKEA svarar men säger inget om att det bara är skåpet utan själva luckan som kostar så.
    4. Jag går och hämtar paketet på tag-själv-lagret. Eftersom det är samma pris som IKEA sagt så antar jag att det är samma skåp MED luckan.
    5. Jag kommer hem och öppnar paketet. Överst ligger en tidning. Jag öppnar den och ser att det är fullt med text på ett annat språk. Jag bläddrar till nästa sida och där är det också text på ett annat språk. Jag antar att det är någon reklamgrej eller något som de råkat skicka med. Jag bläddrar sedan tillbaka till första sidan där det är en bild på skåpet så att jag ser hur bitarna ska byggas ihop. Jag memorerar bilden eftersom jag har fotografiskt minne och slänger tidningen
    6. Jag börjar bygga utifrån bilden, på ett logiskt sätt. Eftersom hela paketet är smockfullt antar jag att allt som behövs finns i kartongen. Därför räknar jag inte bitarna.
    7. När jag byggt 4 sidor upptäcker jag att det bara är en sida kvar. Denna är tunnare varför jag antar att den ska delas. När jag delat den blir den dock för kort och jag inser att bilden i mitt huvud måste vara på ett annat skåp
    8. Jag tar isär skåpet och delar två av bitarna så att de två tunna bitarna passar.
    9. Jag får borra nya hål och sätta ihop de fyra första bitarna igen. Jag har nu de bitar jag behöver.
    10. Allt som finns kvar i kartongen är en påse med små spikar. Det logiska är alltså att de tunna bitarna ska spikas fast, så jag gör det
    11. Nu är skåpet helt perfekt, men jag märker då att luckan inte kan öppnas eftersom den är fastspikad. Jag får därför använda hammaren för att bända upp det. Hela skåpet rasar då ihop och jag märker att skruvhålen (inte mina egna utan de som IKEA själva gjort) förstörts.
    12. Jag får vänta till på fredagen på skjuts tillbaka till IKEA. När jag kommer dit säger de att jag inte gjort på ett logiskt sätt och att jag skulle ha betalat mer pengar och fått en lucka. Nu vill IKEA dessutom att jag betalar för ett nytt skåp trots att det är deras skruvhål som förstörts och inte mina egna!

Kan ni fatta nu att jag känner mig lurad??

Du har inte funderat på att börja skriva?
    Tror du skulle kunna få en egen spalt.
    Humor i klass med Fredrik Backman.
    Har inte skrattat så här mycket på länge.

• Elwan
    BAJ skrev 2014-08-22 08:04:46 följande:
    Men snälla du!!! Har läst allt du skrivit och du påstår dig ha högt iq. Hur kan man tro att ett skåp från IKEA (vuxenlegos fader) som kommer i en platt förpackning (alltså inte format som det skåp du pekade på) inte skulle behöva monteras?

Att sätta ihop sina egna möbler är ju liksom hela IKEAs grundidé! Det är DET som är IKEA!

Jag även informera dig om att ikeas möbler kommer med bildinstruktioner. Inte skriftliga instruktioner. Detta för att de ska slippa göra olika instruktioner på flera olika språk(en onödig kostnad när man kan göra bilder) Detta så att alla, vilket språk de än pratar, ska kunna följa instruktionerna och sätta ihop sina möbler.

Väljer du att strunta i instruktionerna så är det ju DU som gjort valet att inte följa instruktionerna. Inte IKEAs. Om du har ett högt iq så borde även du fatta detta!

Sen att du är för stolt för att erkänna att du inte kan sätta ihop en enkel ikea-möbel är inte heller IKEAs fel. Nu verkar ju de vara så snälla att de ger dig ett helt nytt skåp vilket du påstår att du förlorar på.

*Du har haft sönder ett av deras skåp med flit eftersom du inte följde instruktionerna.
    Minus 400:- för dig alltså.
    *De ger dig gratis ett nytt skåp.
    +400:- för dig
    *Du måste köpa en lucka till skåpet.
    -150:-
    = Du har fått saker värt 950:- men betalat 550:-
    Visst, har du blivit av med pengar men det hade du räknat med att göra då du köpte ett skåp. Men exakt så mycket pengar som ett skåp med lucka kostar. PLUS att du fått lyckan att slå sönder ett av deras skåp helt gratis.

Ta och tänk efter lite!
  • HäckHäxan
    Tirem skrev 2014-08-21 15:23:50 följande:
    Snälla, kan inte du ett kort på detta så att jag får se att du är på riktigt!

Du råkar inte vara släkt med en Dr Sheldon Cooper?
    Sluta Sheldon Cooper hade varit smart nog att skaffa en händig kvinna som sköter sånt där, ja alltså mig dårå *drömmer mig bort*
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Ogago
    BAJ skrev 2014-08-22 08:04:46 följande:
    Hur gammal är du...?
  • Browneyedgirl
    Konservativ skrev 2014-08-24 18:41:49 följande:

Kan du inte skriva fler trådar? Jag har fått ut mycket av dem.

Svar på tråden IKEA förstör mitt skåp