Inlägg från: limegrön |Visa alla inlägg
  • limegrön

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Då hoppar jag oxå med här då.. känner att jag kan identifiera mej med er lite..planerar oxå en trea som tydligen är svårare än jag trott. Är 33 år och har en 06a och en 08a. Tog ut min spiral i januari i år och har kört oskyddat sen dess men utan resultat.

För två cyklar sedan hade jag alla "rätta" symptom på en grav. Men icke ble de nåt, mensen kom på dagen BIM. Blev mycket besviken. Denna gång hade Jag ÄL i lördags 16/8 och BIM blir 30/8. Vi lyckades få till det ett par ggr i helgen så nu hoppas jag på ett plus denna gång. Man vill ju gärna känna efter lite extra efter symptomer just nu även om det är väldigt tidigt. Har ju glömt hur det var de förra graviditeterna. Då blev jag på smällen direkt med båda och funderade i inte så mycket.

Kul att få höra hur det går för er. Sitter ju lite i samma båt.

• limegrön

Ja men precis, sambon har ju tröttnat på mitt analyserande för längesen så behöver några likasinnade att ventilera med, haha.

• limegrön

Då håller jag tummarna för dej oxå. Nu är det bara att ha is i magen och hoppas på det bästa. Men det är svårt att tänka på nåt annat. Nu under kvällen tycker jag det har molat väldigt intensivt i nedre regionerna.. äl +4 här. Så är ju rätt tidigt..

• limegrön

Idag har jag kännt av illamående. Trodde nog det var för tidigt? ÄL+7. Kommer ihåg detta sorts illamående från mina tidigare graviditeter, typ en "bakfyllekänsla" liksom.kommer dock inte ihåg att det kom så här tidigt.kanske bara är inbillning. Någon som känner igen detta?

• limegrön

Jag köpte 2 test idag. Först hade jag tänkt vänta med att börja testa som dej kastrull men tror inte jag kan hålla mej. På cb testet står det att man kan testa upp till 4 dagar innan BIM och det kan bli ett plus. Men då är det ju inte hundra tillförlitligt. Men ett par dgr innan ska det vara nästan hundra. Jag kanske testar redan imorn morgon, när man testar tidigt ska man ju ha morgonurin. Är det neg. får jag vänta och testa igen. Illamåendet håller i sej för mig och jag måste äta för att det ska försvinna, men dyker upp efter ngn timme igen. Jobbigt fast just nu ett bra tecken. Har du fler tecken än molande värk kastrull? Spännande att alla har BIM typ samtidigt.

• limegrön

Gjorde ett test imorse, är på BIM-4 så vet att det är optimistiskt men kunde inte hålla fingrarna i styr. Det blev ett starkt -. Får intala mig att det var för tidigt. Men är inte fövånad heller, man har ju sett det där minuset så många ggr nu... men som sagt hoppet är absolut inte ute än, får testa i helgen igen.

• limegrön
    Miaomiao skrev 2014-08-26 10:57:33 följande:

jag förstår att du inte kunde hålla dig! jag är själv likadan. Men det är som sagt väldigt tidigt att testa! Jag är på BIM-5 nu, spänningen stiger!!

Har du några symtom? Mina symtom är helt försvunna nu.

• limegrön

Teknikens värld..hjälp:-P

När jag tänker efter så har faktiskt mina symtom oxå avtagit lite. Har ju mått pyton i några dagar, "en bakfyllekänsla" ,ingen mat smakade gott. Men idag har jag mått som vanligt. Sen har jag flytningar, molande värk i nedre magen, ömma bröstvårtor. Så denna gång trodde jag nog det kunde vara ngt. Ska se om jag lån hålla mig till lördag med att testa igen..

• limegrön

För min del blir trean en sladdis isf(var går egentligen gränsen) min minsta är 7 år nästa år. Jag tycker nog att alla ska få avgöra själva vad lagom antal barn är för just dem. Finns många olika familjesituationer som man inte kan generalisera. Själv lever jag med en man som inte har några egna barn så min tre skulle bli hans första.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea