Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Är det försent att hoppa in i tråden?

Är 36 år och vi börjar så smått försöka med en 3a.

Har två söner sen innan, en 09 och en 10.

Är väldigt glad att vi äntligen ska göra detta. Vi har haft paus ett år för att vi haft det rätt jobbigt, men nu har vi bestämt oss för att satsa helhjärtat på oss igen!

• GrönaDruvan

Hej alla!
    Hoppas det är ok om jag hoppar in här.
    Jag tror att jag skrev något inlägg i början på ts, men är inte säker, och är lite för mycket att läsa igenom..

Jag blir 37 år i december och vi försöker nu med nr.3...
    Har bim om 3-5 dagar, och har testat negativt 4 ggr denna omgång
    Är en riktig testoman ibland.
    Är på försök 6, så börjar bli orolig att det inte blir någon mer bebis

Första barnet tog sig på försök 3 och andra barnet på försök 1....så detta känns väldigt länge nu...
    Tajmingen denna månad var iaf väldigt bra, då äl var någon dag efter vi kom hem från semestern....så därför vill jag såååå gärna att det tar sig nu, annars känns det ju omöjligt.

• GrönaDruvan

Testade med äl test igår och det blev plus..men det kan ju vad jag förstår betyda både gravid och att mens är på gång...

• GrönaDruvan
    VeronikaK skrev 2015-06-24 13:21:23 följande:
    Inte jag heller! Vad är det testet reagerar på innan mens? Hade jag fått positivt äl-test några dagar innan mens (om jag dessutom visste att jag redan haft äl dne cykeln) hade jag slängt mig på ett grav-test direkt! :)
    Jag ska kolla och skicka hit strax...

Jag har tagit gravtest men det var negativt. Läste att vissa plussar tidigare med ältest än med gravtest...lite dumt att kanske hoppas nu förståss...
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-06-24 18:39:36 följande:

Kunde inte hålla mig utan testade. Mest för att se om sprutan ger utslag. Fick svagt men tydligt plus! Så nu återstår otålig väntan några dagar för att se om det var sprutan eller på riktigt.... Att jag alltid ska krångla till det! Nu blir det ju ÄNNU svårare att försöka tänka på annat ju!

Spännande!!! Hoppas!!!!

Jag tog ett gravtest innan, och jag tycker att jag skymtar ett väldigt väldigt väldigt svagt streck. Så svagt att jag trodde jag inbillade mig.... men mannen såg det också!!!
    Det är iaf inte helt vitt som det brukar vara, sen om det är ett spökstreck eller inte återstår ju att se... jag både tror och tror inte...
  • GrönaDruvan

Ge inte upp tjejer. Inget är säkert förräns mensen kommit!
    Eftersom jag inte läst hela tråden, har ni alla barn sen innan?
    Här känns det också som mens på g...men med två gravtest som fått ytte pytte små svaga streck, så hoppas jag ändå. Troligtvis färgrester/spökstreck.

• GrönaDruvan
    VeronikaK skrev 2015-06-26 16:45:45 följande:
    Eftersom det är en tråd för 35+ som vill ha en trea så har de flesta två barn sedan tidigare. ;) Något undantag finns nog.

Håller tummarna för er i helgen!
    Haha...just det ja...så var rubriken! Blandar ihop trådarna jag är med i lite
  • GrönaDruvan
    Iskristall skrev 2015-06-27 06:41:18 följande:

Mens smile4.gif

Så trist
    Tror också min mens dyker upp här. Idag eller imon. Känns så.
  • GrönaDruvan

Mens på gång här...blir så besviken och trött på det här.
    Nä, ikväll blir det några glas vin!!!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea