Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Lectin skrev 2015-08-23 10:46:50 följande:

Bra planering GrönaDruvan! Skönt att veta när man börjar jobba att det bara är två veckor till ledigt och sol. smile1.gif Låter verkligen ljuvligt. Håller också tummarna för att det är nu det händer! smile1.gif

Ska bli väldigt skönt att komma iväg. Det är jag och mamma, så blir lite läskigt att lämna barnen och åka!
    Sen är det ju lite oroligt i Turkiet nu, men jag hoppas vi slipper uppleva nåt hemskt.
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-24 08:54:32 följande:

Håller tummarna för en trygg härlig resa GrönaDruvan!

Här är det nedsläpp på g! Två(!!) stora fina äggblåsor är redo att släppa sitt innehåll. Jag ska ta spruta också för säkerhets skull. Mannen hann alltså hem innan äl med god marginal. smile5.gif

Tack

Hoppas på ett plus för dig nu då
  • GrönaDruvan
    Fsake skrev 2015-08-24 17:41:24 följande:

Funderar på hur mycket svårare det kan vara att bli gravid nu när man är lite äldre.. Är nu 34 och är visserligen bara inne på 4:e försöket.. Barn 1 då var jag 24 år och blev gravid direkt efter p-piller stopp. Barn 2 då var jag 27 och blev gravid på andra försöket..

Hur har det varit för er andra?

Vi kommer ge det ett par 3-4 månader till, blir det inget då så lägger vi ner bebisverkstaden och fokuserar på de fina pojkar vi redan har smile1.gif

Jag var 30 med första barnet och det tog sig på 3e försöket.

31 med andra barnet och det tog sig på första försöket..

Är nu inne på försök 8 med tredje barnet, och det börjar kännas hopplöst!!
  • GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2015-08-24 20:34:42 följande:
    Jag var 30 med första barnet och det tog sig på 3e försöket.

31 med andra barnet och det tog sig på första försöket..

Är nu inne på försök 8 med tredje barnet, och det börjar kännas hopplöst!!
    Är snart 37 nu..
  • GrönaDruvan

Skulle ju inte tänka på bebis verkstad denna månad, men det funkar ju inte riktigt.
    Igår hade jag så tydliga äl flytningar så jag var bara tvungen att få till det!!!
    Hade sex för några dagar sedan också...
    Har nog inte haft så tydliga äl flytningar på länge, så då var jag bara tvungen...
    Vi får väl se om det ger resultat.

En fråga till er som försökt länge..
    Hur gör ni med alkohol i väntan på bim?
    I början var jag väldigt noga med att inte dricka nåt mellan mens och bim, men nu när det gått så lång tid så orkar jag liksom inte tänka så...
    Skulle jag få plus så är det ju inget snack om saken, men innan plusset så vill jag leva som vanligt.
    Nu är det ju inte så att jag dricker mycket, men är det nån fest så dricker jag eller om det är tjejmiddag osv...
    Nu vankas ju Turkiet, och det kommer bli lite öl och drinkar, även om jag har bim dagen innan vi åker hem.
    Är det galet? Åker ju med min mamma, så det blir ju inga större mängder.

• GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-08-29 13:45:03 följande:
    Fnissar lite åt din misslyckade paus. smile5.gif Från början var jag väldigt försiktig med alkohol när bim närmade sig men nu har jag slutat noja och tar något glas när det bjuds även i bimfaggorna. Det tar ju ett bra tag efter bim för grynet att koppla upp sig på ditt blodomlopp om det tagit sig så det lär inte vara någon fara.
    Ja, tror inte det är någon fara att dricka lite i början heller, även om det såklart kanske är bättre att låta bli.
    Fast försöker man länge så blir man ju knäpp tillslut om man ska tänka på allt man inte får! Det är ju ändå halva tiden man får pausa isåfall, och tänk då om man aldrig blir gravid igen....då struntar man i massa saker i "onödan".
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-09-02 08:23:49 följande:
    Precis så! Nog för att det mesta är sådant man väl egentligen skulle klara sig lika bra utan men det tillhör ändå livets lilla goda tycker jag. Ett glas vin någon gång, lite goda ostar, kunna äta fritt från en buffé av gott kallskuret... ja du vet. smile1.gif

Jag håller på att gå i bitar här. Ägglossningssprutan ger mig så enorma gravidsymtom så det är ingen idé att analysera men ändå sitter jag här och försöker känna efter. smile1.gif Bim på tisdag först så det är lååångt kvar. Och tänk om båda äggen tar sig!? smile3.gif Och tänk om, tänk om, tänk om...  smile2.gif
    Håller med om att man tänker och tänker.
    Själv har jag ett sju helvetes humör just nu. Tycker synd om min familj. Troligtvis beror det på att jag lägger mig för sent på kvällarna
    (Är paradise hotel nörd fastän jag snart är 37, haha). Hopplöst att fastna framför tvn.
    Fast lite tänker jag att det kanske kan bero på nåt annat också
    Jag håller tummarna för dig iaf!!
    Hur hade du reagerat om det blev 2 bebisar?
  • GrönaDruvan

Hej alla!
    Då är man i Turkiet och beräknad mens var på söndag...men nä...här dyker vi upp på onsdagen och förstör semestern!! Litar inte det minsta på den här appen längre. Nu ska jag köra äl stickor från tisdag när jag är hemma!!

• GrönaDruvan

Hej alla...inte varit inne på några månader. Grattis till alla plus!! Va kul!!
    Själv är det exakt 1 år sedan vi började försöka med trean. Är inte lika entusiastisk längre, och tänker väl att det troligtvis inte blir någon mer. Det trodde man inte när det gick så fort med de andra två... Men, men..det är väl inte meningen att vi ska ha en till..

• GrönaDruvan
    elvatolv skrev 2015-12-04 21:57:23 följande:
    Känner precis som du. Slutade med minipiller för ett år sen. Vi har inte försökt aktivt varje månad sen dess men många ändå. Än har det inte blivit något och nu börjar jag bli ok med den känslan och vi överväger att låta det vara såhär. Vi är nöjda med våra två barn.
    Var så inställd på att det skulle gå fort denna gången med. Så fel man kan ha...
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea