Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Tack för omtanken! Är lite mycket nu så jag hinner inte riktigt med i tråden! Hakar på snart igen... Ingen mens än och inget plus.
Tack för omtanken! Är lite mycket nu så jag hinner inte riktigt med i tråden! Hakar på snart igen... Ingen mens än och inget plus.
Nope! Sover på hotell med gubben och struntar i bebistankar en stund.
Fortfarande negativt test och fortfarande ingen mens... Börjar tro att min pco-kropp spelar mig ett spratt. :-/
Janna84: Tack! Jag tycker det låter som att du har en plan klar! Go for it! Byta jobb är i de allra flesta fall enbart positivt både professionellt, socialt och lönemässigt! Heja dig! Om arbetsgivaren är något att ha ser de inte en graviditet och föräldraledighet som ett hinder utan en naturlig del av livet. Jag har varit med och intervjuat en höggravid kvinna som vi valde för tjänsten. Vi passade på att rekrytera hennes vikarie från samma skara av sökande...
mammave: Pcon gör att jag har haft alla möjliga och omöjliga olika sorters cykler genom livet. De senaste 7-8 cyklerna har dock varit väldigt regelbundna för att vara mig och i synnerhet har jag märkt av min ägglossning och vetat på dagen när den varit. Jag har också sett att mensen alltid kommit 14-15 dagar därefter. Nu har det gått 17 dagar sedan ägglossningen. Jag kan ju ha haft en hormontopp utan att något ägg lossat och isåfall kommer nog ingen mens denna månad. Det är omöjligt att veta. Bara att vänta och se. Frustrerande men... tjaa... that's life. Just idag är jag inte särskilt bitter. Kanske för att jag någonsatns är så övertygad om att jag ÄR gravid! Kommer bli skitbesviken om jag väl får mens!
Tack Shrew och Minxy! Jag kommer nog inte testa imorgon. Glesar ut lite nu eftersom jag fotfarande inte ser något annat än svaga torkstreck. Den här veckan är det galet mycket på jobbet så jag har lite annat att tänka på som distraktion från preggofrustrationen.
Ni får ursäkta att jag är lite uppe i mitt eget just nu men det kanske inte är så konstigt? Har ända sedan förra veckan haft helt galet mycket flytningar och en lätt ömhet när byxorna stramar över tjejmagen. Supersvullen mage också men annars inga symtom alls. Ingen känsla av att mensen är på väg heller... Är så övertygad om att jag är gravid att jag blir uppriktigt förvånad för varje test som inte visar plus! O:) igår fick jag tag på ett känsligare test än de jag har hemma och kunde förstås inte låta bli att testa. Först såg det helt blankt ut men om inte synen spelar mig ett spratt så kom där ett svagt svagt svagt svagt streck inom tiden. Hoppas hoppas! Bara att vänta och testa igen antar jag. om inte varken mens eller riktigt plus kommit efter helgen ska jag kontakta den fertilitetsklinik jag var på för förra graviditeten.
Ja testet tog jag i morse. Det framgick nog inte.
Åh nej Micka! Men din söta son verkar ju bara för go!
Tack Minxy men det var så svagt så svagt så jag känner mig inte alls säker på att det var något annat än en skugga... ska försöka få tag på något mer sånt där extrakänsligt test...
Det var DocMorris. Finns på lloyds-apoteken som väl är gamla Docmorris eller hur det nu är. Känner av 10 iu/ml... Eller vad det nu är för enhet... Kostade 79:-
Det är så sant som det är sagt Minxy! Vänta, vänta å vänta... Suck! Lyckades hålla mig ifrån att testa imorse men imorgon blir det nog test igen skulle jag tro. Har snart gjort slut på de tio preggotest jag lyxade mig med att köpa! Trodde jag skulle ha massa kvar till nästa månad eller så... Ja ja. Hellre sitter jag här och vet inte än att mensen kommer! Än så länge... fortsätter det så här vill jag förmodligen bara kunna börja räkna och vänta på äl på nytt. Vill också spana på vagnar och bebiskläder men törs inte... Inte än... om jag plussar ska jag unna mig att börja titta och längta!